Skærme
Fijala 3554
19" TFT Sony HS-Series SDM-HS94PB (Sort)
Fra : Diesell

Dato : 23-10-04 17:37

Er der nogle der har erfaringer/kendskab til ovenstående - pos./neg.?

Jesper

Fra : Bo

Dato : 24-10-04 10:43

Hej Diesell

Jeg har givet følgende anmeldelse af den på edbpriser.dk

Skærmen er utrolig flot i designet og står som en god kvalitets fladskærm.
Helt klart 5 stjerner for det. Problemet er dog, at jeg er gået fra en
suveræn CRT skærm til en LCD og så bliver jeg lidt skuffet over
farvegengivelsen. En CRT skærm kører 32 bit farver rent, hvor en LCD (denne
inkl.) kun gengiver et sted omkring 18 bit. Det giver en forvrængning af
farverne i form af kornethed og lidt broget farver som ser lidt digital
agtig ud. Ingen LCD skærme kan i dag vise farverne så klare og adskilte som
en CRT skærm, så det er ikke kun Sonys der er problemet. Farvegengivelsen
får kun 3 ud af 5 stjernet. Problemet ses mest når billeder gengives. Den er
tilgengæld suveræn til spil og der er ingen Ghosting effekt. Så 5 ud af 5
for det. Samlet får Sonys 4 stjerner og det er altså min lille skuffelse
over at den ikke kan måle sig med en CRT skærm mht. antal bit farver. Det er
måske lidt unfair det går ud over denne ellers rigtig suveræne fladskærm.

Det eneste problem er, at den ikke har 32 bit rene farver og det kan give
lidt mærkelige oplevelser især ved billeder. Men som fladskærm er det den
bedste jeg har set til dato. På alle andre fronter slår den klart min gamle
EIZO F57 skærm. Og jeg har spillet CS uden Ghosting. Den opdaterer utrolig
hurtigt.

Fra : Diesell

Dato : 24-10-04 11:36

"Bo" <b@b.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
gamle
> EIZO F57 skærm. Og jeg har spillet CS uden Ghosting. Den opdaterer utrolig

Takker for svaret - hvad med DVD, kan det afspilles i en rimelig kvalitet
til trods for "billedkvaliteten/manglende farver"?

Jesper

Fra : Bo

Dato : 24-10-04 12:03

Hej

Den afspiller DVD i en farvekvalitet til UG med kryds og slange. Jeg har
lige testet det og blev lidt imponeret over den gode kvalitet af film. Det
var en succes-oplevelse uden lige.

Hvis du vil købe en fladskærm så bliver du rigtig glad for din Sony-skærm.
Den er særdeles fremragende.