/ Forside / Teknologi / Hardware / Skærme / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Skærme
#NavnPoint
refi 6152
tedd 4669
Klaudi 3599
Fijala 3554
transor 2447
pallebhan.. 2000
Teil 1726
severino 1592
miritdk 1568
10  peet49 1562
Tordenflue ("gnavpande") i LCD-skærm, igen~
Fra : Kenneth Oestergaard


Dato : 21-10-04 19:02

Hej NGer

Så kommer spørgsmålet (igen): Jeg har en 19" Samsung TFT skærm med en
Tordenflue lige i midten af skærmen.

Er der nogen som ved hvordan mine rettigheder som køber er? Kan jeg forlange
varen repareret?

Da jeg kontaktede sælger med problemet, fik jeg at vide, at varen kunne jeg
sagtens få ombyttet/repareret. Denne email har jeg gemt, men hæfter sælger
for noget med denne udtalelse?

Sælger har dog nu efterfølgende meddelt, at de ikke vil sende den ind til
Samsung, da "det ikke kan betale sig." Dvs. jeg får den ikke ombyttet og
heller ikke repareret.

Tilmed har sælger givet mig 2 valgmuligheder:
1. At afhente varen hos sælger uden reparation.
2. At få tilsendt varen pr. efterkrav uden reparation.

Dette pålægger mig under alle omstændigheder en mindre udgift, til trods for
de modsigende beskeder jeg har fået. Kan det virkelig passe, at jeg skal
betale for at få varen returneret uden reparation?

Håber på lidt hjælp :)

--
Mvh
Kenneth
Indlægget er postet til følgende grupper:
dk.edb.hardware.skaerm, dk.videnskab.jura



 
 
Morten Bjergstrøm (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 21-10-04 21:13

"Kenneth Oestergaard" <keodk_ns@yahoo.dk> skrev:

> Dette pålægger mig under alle omstændigheder en mindre udgift, til
> trods for de modsigende beskeder jeg har fået. Kan det virkelig
> passe, at jeg skal betale for at få varen returneret uden
> reparation?

Hvis du er indenfor de 2 års reklamationsret så skal sælger sørge for
at få repareret din skærm uden omkostninger for dig. Der må ikke kunne
komme dyr ind i skærmen og såfremt det alligevel sker så har skærmen
været defekt på købstidspunktet.

Hvis sælger ikke lever op til sine forpligtelser kan du klage til
Forbrugerklagenævnet http://www.forbrug.dk

--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning med debatforum http://miljokemi.dk/chili
Fotogalleri http://miljokemi.dk/coppermine

Anders Lund (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 21-10-04 22:16

Morten Bjergstrøm wrote:
> Hvis du er indenfor de 2 års reklamationsret så skal sælger sørge for
> at få repareret din skærm uden omkostninger for dig. Der må ikke kunne
> komme dyr ind i skærmen og såfremt det alligevel sker så har skærmen
> været defekt på købstidspunktet.

Står der et sted at der ikke må kunne komme dyr ind? Eller er det kun
vand som de ikke dækker? :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
Take back the web - www.mozilla.org/firefox

Carsten Holck (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Carsten Holck


Dato : 21-10-04 23:36

Anders Lund wrote:
> Morten Bjergstrøm wrote:
>
>> Hvis du er indenfor de 2 års reklamationsret så skal sælger sørge for
>> at få repareret din skærm uden omkostninger for dig. Der må ikke kunne
>> komme dyr ind i skærmen og såfremt det alligevel sker så har skærmen
>> været defekt på købstidspunktet.
>
>
> Står der et sted at der ikke må kunne komme dyr ind? Eller er det kun
> vand som de ikke dækker? :)
>
næppe ! medmindre der står i specifikationen at den er IP(+55, vandtæt
kan ikke lige det præcise nummer for tæthed for tordenfluer ) for så
skulle der ikke kunne komme vand(og dermed heller ikke dyr) ind, og det
gør der næppe.
Så jeg tror du har en svag sag.

/carsten

Henning Præstegaard (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Henning Præstegaard


Dato : 21-10-04 23:46

Carsten Holck wrote:

> Så jeg tror du har en svag sag.
>
Hvis man skal tro tidligere tråde her i gruppen om
emnet, er det en let sag at få byttet en skærm med
tordenfluer eller edderkopper. Især mærkevare skærme.

mvh
Henning



Jørgen Linde Sørense~ (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen Linde Sørense~


Dato : 26-10-04 11:34

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev et indlæg
<Xns9589E1F944B9E.miljokemi.dk@miljokemi.dk>:

>Hvis du er indenfor de 2 års reklamationsret så skal sælger sørge for
>at få repareret din skærm uden omkostninger for dig. Der må ikke kunne
>komme dyr ind i skærmen og såfremt det alligevel sker så har skærmen
>været defekt på købstidspunktet.

Gælder vel kun hvis kræet var kravlet ind på købstidspunktet?

--
mvh
Jørgen Linde Sørensen
(den anførte mail-adresse er gyldig - - -
- - - i hvert fald da dette indlæg blev postet

Morten Bjergstrøm (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 26-10-04 11:37

Jørgen Linde Sørensen <NOSPAMng1@linde-sorensen.dk> skrev:

>> Hvis du er indenfor de 2 års reklamationsret så skal sælger sørge
>> for at få repareret din skærm uden omkostninger for dig. Der må
>> ikke kunne komme dyr ind i skærmen og såfremt det alligevel sker
>> så har skærmen været defekt på købstidspunktet.
>
> Gælder vel kun hvis kræet var kravlet ind på købstidspunktet?

Nej årsagen til, at kræet kan komme ind har jo været der hele tiden, og
det er der er afgørende.

--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning med debatforum http://miljokemi.dk/chili
Fotogalleri http://miljokemi.dk/coppermine

Carsten Overgaard (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Carsten Overgaard


Dato : 22-10-04 06:40

"Kenneth Oestergaard" <keodk_ns@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:4177f992$0$77013$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej NGer
>
> Så kommer spørgsmålet (igen): Jeg har en 19" Samsung TFT skærm med en
> Tordenflue lige i midten af skærmen.
>
> Er der nogen som ved hvordan mine rettigheder som køber er? Kan jeg
forlange
> varen repareret?
>
> Da jeg kontaktede sælger med problemet, fik jeg at vide, at varen kunne
jeg
> sagtens få ombyttet/repareret. Denne email har jeg gemt, men hæfter sælger
> for noget med denne udtalelse?
>
> Sælger har dog nu efterfølgende meddelt, at de ikke vil sende den ind til
> Samsung, da "det ikke kan betale sig." Dvs. jeg får den ikke ombyttet og
> heller ikke repareret.
>
> Tilmed har sælger givet mig 2 valgmuligheder:
> 1. At afhente varen hos sælger uden reparation.
> 2. At få tilsendt varen pr. efterkrav uden reparation.
>
> Dette pålægger mig under alle omstændigheder en mindre udgift, til trods
for
> de modsigende beskeder jeg har fået. Kan det virkelig passe, at jeg skal
> betale for at få varen returneret uden reparation?
>
> Håber på lidt hjælp :)

Det er faktisk ret almindelig med tordenfluer i LCD-skærmene. Der sidder
også en inde i min LCD-skræm (Samsung 193P), på min nye bærbare PC (Compaq
7730) og i en af kollegaernes Zitech.

Problemet er at LCD-skærmene ikke er forsynet med højspænding, så de bliver
brændt af. Vores firma ligger i et område, hvor omgivelsernes fauna gør at
der fast ligger 100 døde fluer omkring vinduerne.

Da rengøring i relation til IT endvidere er noget, som ikke kan outsources
rentabelt, bliver de liggende indtil medarbejderen bliver træt af at se det
sorte spor rundt om vinduet.

Der sælges nok skærme af en konstruktion som ikke tillader adgang for slige
insekter, men der skal man nok op og betale mere end du har betalt for
Samsung. Der findes andre parametre end pris og skærmopløsning/skarphed,
f.eks. indbygget værn mod insekter, som man kan vælge at betale et par
tusinde kroner for.

--
Med venlig hilsen
Carsten Overgaard
http://www.carstenovergaard.dk/undskyld.htm



Qbic - [6400] (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Qbic - [6400]


Dato : 22-10-04 07:40

Svar på

Det er faktisk ret almindelig med tordenfluer i LCD-skærmene. Der sidder
også en inde i min LCD-skræm (Samsung 193P), på min nye bærbare PC (Compaq
7730) og i en af kollegaernes Zitech.

**

Tja det er nok almindelig hvor du kommer fra, men her i Sønderborg er det
helt og holdent ikke acceptabelt med den viste fejl.


Svar på

Der sælges nok skærme af en konstruktion som ikke tillader adgang for slige
insekter, men der skal man nok op og betale mere end du har betalt for
Samsung. Der findes andre parametre end pris og skærmopløsning/skarphed,
f.eks. indbygget værn mod insekter, som man kan vælge at betale et par
tusinde kroner for.

**

Du har helt sikkert ret med at pris og kvalitet følges ad, men hvad er
kvalitet, er
det den skærm som koster 8000 eller den til 4000, men fælles er vel at de
ikke
er konstrueret således at de kan blive til en større termitbo og
forretningen / sælger
skal vel udbedre hvis det viser sig at blive et problem.


/ Qbic




Leony (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Leony


Dato : 22-10-04 09:25

"Kenneth Oestergaard" <keodk_ns@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:4177f992$0$77013$14726298@news.sunsite.dk

> Så kommer spørgsmålet (igen): Jeg har en 19" Samsung TFT skærm med en
> Tordenflue lige i midten af skærmen.

Kontakt Samsung, svjv så har de On-Site garanti.

Da jeg blev ramt af en edderkop i min TFT, fik jeg oplyst et nummer til
Philips af forhandler, som jeg kunne ringe til.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Mit Chieftec røntgen mod + "The MetallicAse".


E. Jensen (22-10-2004)
Kommentar
Fra : E. Jensen


Dato : 22-10-04 12:31

> Så kommer spørgsmålet (igen): Jeg har en 19" Samsung TFT skærm med en
> Tordenflue lige i midten af skærmen.
>
> Er der nogen som ved hvordan mine rettigheder som køber er? Kan jeg
forlange
> varen repareret?
>
> Da jeg kontaktede sælger med problemet, fik jeg at vide, at varen kunne
jeg
> sagtens få ombyttet/repareret. Denne email har jeg gemt, men hæfter sælger
> for noget med denne udtalelse?
>
> Sælger har dog nu efterfølgende meddelt, at de ikke vil sende den ind til
> Samsung, da "det ikke kan betale sig." Dvs. jeg får den ikke ombyttet og
> heller ikke repareret.
>
> Tilmed har sælger givet mig 2 valgmuligheder:
> 1. At afhente varen hos sælger uden reparation.
> 2. At få tilsendt varen pr. efterkrav uden reparation.
>
> Dette pålægger mig under alle omstændigheder en mindre udgift, til trods
for
> de modsigende beskeder jeg har fået. Kan det virkelig passe, at jeg skal
> betale for at få varen returneret uden reparation?

Købte Medion uden pixelfejl i Fona for 1 år siden. I sommer kom der en
tordenflue ind og satte sig i venstre side, lige ved alle internetmenuerne.
Så jeg gav den til Fona. Medion yder 2 års garanti, så jeg fik GRATIS en
ombytterskærm, med en sort pixel 1/4 nede i midten af skærmen. Og så flimrer
Windows-skrivebordet i 75 hz :( Blot mine erfaringer so far...

mvh ehj



Martin Johansen [600~ (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 22-10-04 13:31

E. Jensen skrev:

> Købte Medion uden pixelfejl i Fona for 1 år siden. I sommer kom der en
> tordenflue ind og satte sig i venstre side, lige ved alle
> internetmenuerne. Så jeg gav den til Fona. Medion yder 2 års garanti,
> så jeg fik GRATIS en ombytterskærm, med en sort pixel 1/4 nede i midten
> af skærmen. Og så flimrer Windows-skrivebordet i 75 hz :( Blot mine
> erfaringer so far...

Overvej et andet mærke. Medion er (sorry) ikke ligefrem det bedste.. :-/

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!


Paul Østerby Sørense~ (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Paul Østerby Sørense~


Dato : 22-10-04 17:05


"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.10.22.12.30.37.406652@website.tuxx.dk...
> E. Jensen skrev:
>
>> Købte Medion uden pixelfejl i Fona for 1 år siden. I sommer kom der en
>> tordenflue ind og satte sig i venstre side, lige ved alle
>> internetmenuerne. Så jeg gav den til Fona. Medion yder 2 års garanti,
>> så jeg fik GRATIS en ombytterskærm, med en sort pixel 1/4 nede i midten
>> af skærmen. Og så flimrer Windows-skrivebordet i 75 hz :( Blot mine
>> erfaringer so far...
>
> Overvej et andet mærke. Medion er (sorry) ikke ligefrem det bedste.. :-/
>
> --
> Martin Johansen [6000]
> http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
> Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
> http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!
>
Say's who Medion er da et udemærket mærke og med en support der er klasser
over hvad man ellers får rundt omkring, deres skærme er normalt LG samlet i
Kina men min Dell er da også samlet i Kina måske endda på den samme fabrik.
Så at påstå at fordi et mærke køber OEM produkter og remarker dem skulle
indikere at de er af dårlig kvalitet er skudt over målet. Jeg har haft
Medion18" skærm og har været godt tilfreds kender også andre der har Medions
produkter og er gnske godt tilfreds men ja nogle mennesker går efter
"mærkevarer" selv om de er bevislig er dårlige end ikke mærkevarer. Beklager
at min galle skal gå ud over dig men jeg er trætte af at nogle mennesker
bare fyrer et dumsmart bemærkning af uden at undersøge om der er hold i den.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen
paul(at)sorensen.as



Martin Johansen [600~ (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 23-10-04 00:53

Paul Østerby Sørensen skrev:

> dårlige end ikke mærkevarer. Beklager at min galle skal gå ud over dig
> men jeg er trætte af at nogle mennesker bare fyrer et dumsmart
> bemærkning af uden at undersøge om der er hold i den.

Der er masser af hold i min udtalelse.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!


FAM.MERRILD (23-10-2004)
Kommentar
Fra : FAM.MERRILD


Dato : 23-10-04 19:30

at medion er en lg fra kina(tvivler på lg kan lave sådan bras)
det siger jo alt om kvalitet
hvad medion bestemt ikke er
du har haft en der var god så var du meget heldig
for magen til dårlig kvalitet skal man lede længe efter
har til dato haft 7medion
2x18.1 der alle holdt 3mdr
prøvede 6medion da aldi solgte sidst
alle 6 gik retur med fra 2-til 9 pixelfejl
så kan kun gi Martin Johansen 111% ret
så køb et ordenligt mærke
og mærkevare koster ikke meget mer
"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i en meddelelse
news:41792fb1$0$23051$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>
> "Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse
> news:pan.2004.10.22.12.30.37.406652@website.tuxx.dk...
>> E. Jensen skrev:
>>
>>> Købte Medion uden pixelfejl i Fona for 1 år siden. I sommer kom der en
>>> tordenflue ind og satte sig i venstre side, lige ved alle
>>> internetmenuerne. Så jeg gav den til Fona. Medion yder 2 års garanti,
>>> så jeg fik GRATIS en ombytterskærm, med en sort pixel 1/4 nede i midten
>>> af skærmen. Og så flimrer Windows-skrivebordet i 75 hz :( Blot mine
>>> erfaringer so far...
>>
>> Overvej et andet mærke. Medion er (sorry) ikke ligefrem det bedste.. :-/
>>
>> --
>> Martin Johansen [6000]
>> http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
>> Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
>> http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!
>>
> Say's who Medion er da et udemærket mærke og med en support der er klasser
> over hvad man ellers får rundt omkring, deres skærme er normalt LG samlet
> i Kina men min Dell er da også samlet i Kina måske endda på den samme
> fabrik. Så at påstå at fordi et mærke køber OEM produkter og remarker dem
> skulle indikere at de er af dårlig kvalitet er skudt over målet. Jeg har
> haft Medion18" skærm og har været godt tilfreds kender også andre der har
> Medions produkter og er gnske godt tilfreds men ja nogle mennesker går
> efter "mærkevarer" selv om de er bevislig er dårlige end ikke mærkevarer.
> Beklager at min galle skal gå ud over dig men jeg er trætte af at nogle
> mennesker bare fyrer et dumsmart bemærkning af uden at undersøge om der er
> hold i den.
> --
> Med Venlig Hilsen
> Paul Østerby Sørensen
> paul(at)sorensen.as
>
>



Brian k (24-10-2004)
Kommentar
Fra : Brian k


Dato : 24-10-04 00:23

FAM.MERRILD wrote:
> at medion er en lg fra kina(tvivler på lg kan lave sådan bras)
> det siger jo alt om kvalitet
> hvad medion bestemt ikke er
> du har haft en der var god så var du meget heldig
> for magen til dårlig kvalitet skal man lede længe efter
> har til dato haft 7medion
> 2x18.1 der alle holdt 3mdr
> prøvede 6medion da aldi solgte sidst
> alle 6 gik retur med fra 2-til 9 pixelfejl

Hej

og du er liiiiidt lang tid om at opdage at "det er en dårlig ide at
fortsætte med at købe samme mærke -når det er så dårligt som du beskiver",
eller ?

/brian



K. (24-10-2004)
Kommentar
Fra : K.


Dato : 24-10-04 01:23


"Brian k" <brian@nospam.com> wrote in message
news:clep5b$12ef$1@news.cybercity.dk...
> FAM.MERRILD wrote:
>> at medion er en lg fra kina(tvivler på lg kan lave sådan bras)
>> det siger jo alt om kvalitet
>> hvad medion bestemt ikke er
>> du har haft en der var god så var du meget heldig
>> for magen til dårlig kvalitet skal man lede længe efter
>> har til dato haft 7medion
>> 2x18.1 der alle holdt 3mdr
>> prøvede 6medion da aldi solgte sidst
>> alle 6 gik retur med fra 2-til 9 pixelfejl
>
> Hej
>
> og du er liiiiidt lang tid om at opdage at "det er en dårlig ide at
> fortsætte med at købe samme mærke -når det er så dårligt som du beskiver",
> eller ?
>
> /brian

It may be that his sole purpose in life is to serve as a warning to others
... :)



ehj (23-10-2004)
Kommentar
Fra : ehj


Dato : 23-10-04 12:41

> Købte Medion uden pixelfejl i Fona for 1 år siden. I sommer kom der en
> tordenflue ind og satte sig i venstre side, lige ved alle
internetmenuerne.
> Så jeg gav den til Fona. Medion yder 2 års garanti, så jeg fik GRATIS en
> ombytterskærm, med en sort pixel 1/4 nede i midten af skærmen. Og så
flimrer
> Windows-skrivebordet i 75 hz :( Blot mine erfaringer so far...

Har lige fået konstateret at der IKKE er pixelfejl på den alligevel. Har
stadig problemer med at den nogle gange flimrer ved 75 hz, og at den også
går i "sort" af og til, Øvha! Kablerne sidder i hvert fald i stikkene, men
grafikkortet må hellere kontrolleres.

Mvh E



Morten Bjergstrøm (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 23-10-04 12:45

"ehj" <kurtravnsfanklubikkemerespamtak@hotmail.com> skrev:

> Har lige fået konstateret at der IKKE er pixelfejl på den
> alligevel. Har stadig problemer med at den nogle gange flimrer ved
> 75 hz, og at den også går i "sort" af og til, Øvha!

Prøv at sæt din skærm til 60Hz.

--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning med debatforum http://miljokemi.dk/chili
Fotogalleri http://miljokemi.dk/coppermine

Mikael Nørrelund And~ (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 03-11-04 21:41

Kenneth Oestergaard wrote:
> Sælger har dog nu efterfølgende meddelt, at de ikke vil sende
> den ind til Samsung, da "det ikke kan betale sig." Dvs. jeg får
> den ikke ombyttet og heller ikke repareret.


Vi har fået repareret en Samsung skærm med samme problem,
det tog godt nok lang tid, men den blev repareret under garantien.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177500
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408518
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste