Skærme
Fijala 3554
Dell 2001Fp
Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 19-10-04 16:39

Hej alle
Så oprendt den store dag UPS var her og afleverede den længe ventede skærm
og lad mig slå det fast en gang for alle jeg havde lidt svært ved at tro at
den skærm var så god som folk fortalte men men jeg overgiver mig den er bare
god alle burde have en. Jeg fandt den gode gamle Aida32 frem den har jo
skærmtest inde under plugin alle test blev kørt og skærmen kontrolleret
ingen pixel eller subpixelfejl så puh puh. Sådan en 1600 * 1200 er altså
meget større end 1280 * 1024 ( Erik du har noget at glæde dig til ) Var er
overrasket over at DVI virkelig var mere rolig end VGA. Dette her skulle
lige ud så bær over med mig en guddommelig skærm.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Erik Jensen

Dato : 19-10-04 19:06

Tillykke med din nye skærm Paul. Jeg bliver helt misundelig.
Hvordan ser den ud når du afspiller film ?
Og hvordan ser farverne ud på billeder ?
Og hvad med kontrast og gengivelse af helt sort ?

Det lyder iøvrigt som det med nul pixelfejl / subpixelfejl er meget
almindelig bare ikke lige på den Samsumg 193P jeg købte og havde i ca
10dage.

Tja så kan det være jeg skulle udvide udvalget af interessante skærme til
Dell 2001FP, Sony HS94PB og ViewSonic VP912B. Prisen er jo også kommet ned i
et meget interessant leje.

Men du kan jo bare tage den med på arbejde imorgen, så kan jeg jo låne den
med hjem )
Så kan du få min Dell 1703FP imens.

--
Erik Jensen

---

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 19-10-04 20:19

Hej Erik
Jeg tor jeg lader den stå derhjemme, for hvis der er nogen der ser hvordan
den gengiver både tekst og billeder er jeg bange for at jeg ikke kan få den
med hjem igen. Jeg har prøver at se et par AVI'er på den og de står godt
billeder står som et glansbillede du kender min screensaver og de billeder
står bare godt på den nye skærm, contrasten er bare god, den sorte mangler
måske det sidste, skærmen ser ikke slukket ud men måske er det et
justeringsspørgsmål vi får se.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : ha

Dato : 22-10-04 12:31

Paul Østerby Sørensen wrote:
> Jeg tor jeg lader den stå derhjemme, for hvis der er nogen der ser
> hvordan den gengiver både tekst og billeder er jeg bange for at jeg
> ikke kan få den med hjem igen. Jeg har prøver at se et par AVI'er på

Kender du denne ? - ellers kan den kun anbefales (imho).
http://www.microsoft.com/typography/cleartype/tuner/1.htm

/ha

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 22-10-04 16:51

"ha" <min-news-mail@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Kender du denne ? - ellers kan den kun anbefales (imho).
> http://www.microsoft.com/typography/cleartype/tuner/1.htm
>
> /ha

Hej ha
Tror du har misforstået mig jeg er meget begejstret for Dell'ens evne til at
vise text på står knivskarpt.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : ha

Dato : 22-10-04 21:00

Paul Østerby Sørensen wrote:
> Tror du har misforstået mig jeg er meget begejstret for Dell'ens evne
> til at vise text på står knivskarpt.

Hæ hæ, nej det gjorde jeg ikke, men det kunne jeg så så have nævnt.
Jeg har selv en Dell skærm som din, er er ligeledes utrolig glad for
den, min tekst blev bare endnu bedre / skarpere, efter jeg selv blev
opmærksom på siden og muligheden for at "fin-tune".

/ha

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 23-10-04 08:11

> [...]
> den, min tekst blev bare endnu bedre / skarpere, efter jeg selv blev
> opmærksom på siden og muligheden for at "fin-tune".

Nå sådan det kunne da være jeg skulle se på det igen men må da indrømme at
jeg vil give skærmen ret når den under opstarten skriver Dell Ultra Sharp,
jeg har aldrig kunnet køre regneark i den størrelse før og stadig kunnet
læse hvad der står.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : LCO

Dato : 19-10-04 19:10

Paul Østerby Sørensen skrev i en meddelelse
> [...]
> overrasket over at DVI virkelig var mere rolig end VGA. Dette her skulle
> lige ud så bær over med mig en guddommelig skærm.

Tillykke med det!

Har også selv bestilt én, så jeg ved selvsyn kan se om den holder til seriøs
gaming
Hvor lang tid gik der fra du bestilte, til du fik den?
Mvh.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 19-10-04 19:32

"LCO" <lco@REMOVETHISolsenfam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> seriøs gaming
> Hvor lang tid gik der fra du bestilte, til du fik den?

Jeg bestilte den d. 13/10 og de forsøgte at aflevere den d. 18/10 førstegang
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen