Skærme
Fijala 3554
Medion 19" SXGA LCD TFT MD 6245
Fra : Bent M

Dato : 16-10-04 14:00

Hjej Gruppe.

Min gamle Pc skærm skranter, og det er tid for køb af ny, i dag Lørdag
fik jeg reklameavisen fra Kvickly X-tra, På side 8 har de en Medion
Fladskærm på 19 tommer på tilbud, pris 3495 Kr.

Her er lidt data :

19 " SXGA LCD TFT MD6245, 16,7 millioner farver, max opløsning på 1280 x
1024, kontrast 500: 1.

Det er hvad der står i Reklamen, men hvad siger i her i gruppen til sådan
en? Er den ok, eller bør jeg holde mig langt væk fra den ?

--

Mvh Bent M.

Fra : Bo

Dato : 16-10-04 19:59

Hej Bent

Når man køber et stereo-anlæg er man tilbøjelig til at købe et dyrt anlæg og
så bruge "hvad man har tilbage" til højttalerne. Det er helt forkert. Det
vigtigste er højttalerne og så kan man se hvad der er tilbage til anlægget.

Sådan er det også med Computeren. Det vigtigste er skærmen. Køb en god
skærm. Jeg tror ikke på den har 16,7 mio. farver. Det kan en fladskærm ikke
klare. Læs her:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/09/04/2459825

Derfor ville jeg vælge et mærke man stoler på også for at undgå de
forbandede pixel-fejl. Mærker som Dell, Sony og Samsung er noget jeg
foretrækker. Medion har jeg ikke den store fidus til. Sorry, men det er bare
min mening. Se lige efter svartiden. Det bedste ligger på 10-12ms, en god på
16ms og 25ms er forældet teknologi...hvis man skal bruge den til spil.

Fra : Lasse Houmøller

Dato : 16-10-04 20:11

"Bo" <b@b.dk> wrote in message

> Sådan er det også med Computeren. Det vigtigste er skærmen. Køb en god
> skærm. Jeg tror ikke på den har 16,7 mio. farver. Det kan en fladskærm
> [...]

Omtalte artikel er over et år gammel - og selv da påstår hverken den, eller
THG som bliver citeret, at ingen paneler har 24-bit farvedybde.

/Lasse

Fra : Bent M

Dato : 16-10-04 22:24

> Sådan er det også med Computeren. Det vigtigste er skærmen. Køb en god
> skærm. Jeg tror ikke på den har 16,7 mio. farver. Det kan en fladskærm
> [...]

Hej.
Jeg ved ikke meget om det, men ok med at den ikke kan klare 16,7 millioner
farver, det er lidt irreterende at man ikke kan stole på det de
skriver, de rent faktuelle data for sådan en skærm burde da være i
overensstemmelse med sandheden, men ok med det, takker for din kommentar Bo.

Mvh Bent