Skærme
Fijala 3554
Dell 2001Fp eller ViewSonic Vb201b
Fra : Niels Hansen

Dato : 12-10-04 15:01

Hej gruppe

Jeg overvejer at købe enten en Dell 2001FP eller ViewSonic Vb201b, og har
forstået at de to skærme stort set er ens mht. panel og pris. Mit spørgsmål
er om der nogle forskelle jeg ikke lige er opmærksom på - og om der er nogle
fordele ved at købe ved Dell fremfor andre steder? Umiddelbart er jeg mest
varm på Vb201b, men kan ikke lige finde en butik i Kbh, hvor jeg kan se den!

Venlig hilsen

Niels

Fra : Dr.Ralph

Dato : 12-10-04 20:26

> [...]
> varm på Vb201b, men kan ikke lige finde en butik i Kbh, hvor jeg kan se den!

Enste umiddelbare forskel er, at Dell 2001FP har flere USB stik i skærmen -
2 stk. på siden af skærmen og 2 stk. på bagsiden - 4 ialt.

Så er der designet - og dette er en smagssag - begge er pæne efter mine
mening, men kan bedre lide foden på min Dell 2001FP :)

Ved heller ikke om Viewsonicen nedskalerer lige så godt som Dell'en (ændrer
opløsning fra den naturlige til anden)

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 12-10-04 20:50

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mening, men kan bedre lide foden på min Dell 2001FP :)
>
> Ved heller ikke om Viewsonicen nedskalerer lige så godt som Dell'en

Vil bare lige fortælle Dell 2001Fp er bestilt idag, glæder mig til at se den
på bordet, kan næsten ikke vente
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Jacob Mygind

Dato : 13-10-04 09:11

Niels Hansen wrote:
> Hej gruppe
>
> Jeg overvejer at købe enten en Dell 2001FP eller
> ViewSonic Vb201b,

Dell har PIP og s-viodeoindgang se evt http://kortlink.dk/cdd

Og som Dr.ralph skriver, er der vist noget om at Dell er lidt bedre til
nedskalerer.

Mvh Mygind

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 13-10-04 15:43

> [...]
> om der er nogle fordele ved at købe ved Dell fremfor andre steder?
> Umiddelbart er jeg mest varm på Vb201b, men kan ikke lige finde en butik

Jeg har lige fået min VP201b i dag, og jeg synes den virker meget
lovende. Det kan i øvrigt nævnes, at Midt-Data har fået skærme med de
nye paneler (min er fra maj 2004).
Personligt kan jeg nemlig bedst lide designet på VS'eren. Dells skærmen
lugter efter min mening for meget af Dell. Jeg kan ikke udstå deres runde
design
Det er lidt svært ellers at sige så meget om skærmen, når jeg ikke har
noget at sammenligne med. Men det er fedt, at man rent faktisk kan læse
på skærmen med en opløsning på 1600x1200 - det kunne man dårligt på
den gamle 21" Sony-skærm med samme anbefalede opløsning.
Og så har jeg support-mæssigt nogenlunde lige dårlig erfaring med Dell
og InfoCare, så det skal ikke være afgørende på skærm-valg.

- Lene
http://piv.nu/

Fra : Niels Hansen

Dato : 13-10-04 20:40

Er der nogle, der ved hvilken politik Dell og ViewSonic kører mht. antallet
af døde pixel?

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-10-04 21:06

http://support.ap.dell.com/ap/en/kb/document.asp?DN=FA1018431