Hills på dåse
Fra : Gitte J.L

Dato : 14-05-01 15:28

Hejsa
Nogen her, som har erfaring med Hills w/d på dåse (hvis den da fås på
dåse)?
Hvad koster den? Hvor meget er der i dåserne etc.?
Jeg overvejer at supplere tørfoderet med dåsefoder, og så kan det jo
lige så godt blive det samme som de får tørt, hvis det er muligt.
- Gitte

Fra : Nina El Falaki

Dato : 14-05-01 16:55

Hej Gitte

Jeg ved ikke om netop W/D findes som dåsemad, men det ved dyrehandleren og
dyrlægen.

Dåsemaden er lige så god som tørfoderet, men det er pokkers dyrt at fodre
med, jeg tror det koster 16,- kr pr. dåse, og så er 70 % vand.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Gitte J.L

Dato : 14-05-01 17:42

Yaks....det var ellers en pris!!!
Hm.....grunden til, at jeg netop overvejer at supplere deres daglige tørfoder
med dåsemad (w/d) er netop vandindholdet i dåsemaden. Jeg er altså lidt
bekymret for, om de drikker nok til, at det giver det daglige vædskeindtag,
som de bør have. Tørfoderet er jo unægteligt tørt i forhold til en rotte, mus
eller fugl..... og det der kommer ud i den anden ende er jo også fast
som...sten.
Må tjekke det hos min dyrlæge snarest....om ikke andet, så kan de få Hills
dåsesmovs engang imellem som guf
- Gitte

Fra : R. Ilsøe

Dato : 15-05-01 08:31

Hej Gitte.

Hvis du er bekymret for, om de får nok at drikke, så kan du ind i mellem
bløde tørfodret op i vand. Jeg behøver vel ikke at fortælle dig, at det ikke
er fornuftigt at gøre altid, da tyggen på tørfodder jo hjælper til med at
rense tæbderne, men nu er det alligevel sagt hvis der skulle være nogen der
ikke vidste det!

Klap til alle misserne nu jeg ikke mere selv har nogen at klappe.

Rinnie Ilsøe

Fra : Gitte J.L

Dato : 15-05-01 08:46

Hejsa Rinnie
Jeg har prøvet det...men det gider de absolut ikke spise. Istedet så smider de
det overalt på gulvet
De har konstant 2-3 vandskåle, så de altid har adgang til frisk vand - Både når
de er inde og når de er ude i sele....i princippet er det nok bare mig der er
overpyldret.
- Gitte

Fra : Gitte J.L

Dato : 15-05-01 08:51

OBS. Ang. bisserne og tørfoder, så har du selvfølgelig ret. Men uha...jeg kan
virkelig anbefale en god gang tandrens hos dyrlægen. Laban er faktisk (næsten 100%)
holdt op med at jage os af sengen klokken 04.22 hver morgen. Han mjaver lidt og får
fræs, men det er ikke længere noget der bare ligner den forfærdelige (dræbende)
chikane han kørte på os før....
Vi kan sove til kl. 07.00 nu )) og poserne under øjnene forsvinder gradvist
igen!!
Han må jo have haft ondt i bisserne...og Freja ligeså, for vet'en har da fjernet en
fortand hos hende. Hm...på den ene side er jeg ked af at jeg ventede så længe, på
den anden side har jeg jo kun haft Freja siden januar og Laban siden september, så
jeg har lige måttet lære lidt om katte-bisser først for at forstå, at det faktisk
var på tide.
- Gitte

Føler med dig Rinnie...Labbe og Freja sender et trøstende spinbrum

Fra : Denise

Dato : 16-05-01 10:39

Hej Gitte
2 af vores får Hills w/d vådmad. De kan godt lide det, sådan behersket, og
jeg kommer lidt vand i
da det er lidt drøjt. Jeg plejer at købe en kasse med 12 stk. En dåse koster
22 kr. Dåsestørrelse
som de andre dåser. Dåsen varer 1½ dag hos os, da de også får andre ting,
bl.a. tørmad - Iams Lam, Hills Lam og Hills RD og lidt Iams vådmad med
Lam).
Den 3. kat spiser kun noget med Lam (allergikat).
Det der ikke er spist op afleveres til 2 udekatte (ikke vilde), der venter
uden for døren når man
kommer hjem, så de får alle resterne der ikke er spist op fra om morgenen,
samt lidt frisk tørmad
selvfølgelig, så intet af det dyre mad går til spilde.
Jeg har det også bedst med at vores katte får vådmad af og til, netop på
grund af vandet,
selvom tørmaden faktisk indeholder ting der skal få kattene til at drikke.
M.h.t. tænder renser jeg dem selv med instrument købt i sin tid hos dyrlæge,
da vi havde en kat
der dannede tandsten hele tiden. Den ene kat kan jeg dog kun klare med
arbejdshandsker,
så det bliver ikke til så meget, selvom jeg holder øje med tænderne,og
selvfølgelig checkes
tænderne også af dyrlæge når der er dyrlægebesøg.
Derimod har jeg tænkt mig at tage tandbørstning op igen på ugebasis (på
kattene )
du ved man kan få sådan en gummidup til fingeren og købe tandpasta til katte
med kylling eller maltsmag.
Fik tandpastaen i går og nu skal jeg bare tage mig sammen. Det kunne være du
skulle prøve det.
Hilsen Denise

Fra : Gitte J.L

Dato : 16-05-01 10:51

Hej Denise
Hæhæ...jeg har tænkt på den med selv at børste tænder på dem, og tor da også jeg
vil prøve det. Skal blot et smut til dyrlægen efter remedierne først.
Men, Freja er temmelig heftig, hvad brug af både kløer og tænder angår når hun
skal noget hun ikke vil...så heftig at vores dyrlæge faktisk gerne vil mindes
om, hvilken kat det er, næste gang vi dukker op. Uha...jeg tror virkelig jeg får
min sag for, hvis jeg forsøger....og bare det at få lov at løfte Laban (nu kan
han ligefrem hænge på ens arm og spinde) har taget sin tid og en del godbidder,
og han bliver temmelig sur, når man vil kigge ham i munden.
- Gitte

Fra : Denise

Dato : 16-05-01 11:11

Hej Gitte
Ja vores 12-årige Molly vil heller ikke have at jeg kigger i munden, og
dyrlægen
kan heller ikke klare det, og bedøvelse er synd når hun er så gammel. Jeg
fik taget
en af tænderne med slagsmål for 14 dage siden, så jeg venter nok lidt med
næste
tand, for hun har godt nok noget tandsten, men heldigvis ikke rødt tandkød,
så det
er ikke noget kriminelt. Tandbørstning med noget der smager godt vil så
prøves også
på hende.
Hun hyler op bare man åbner munden på hende og skal give hende en pille,
næsten
før man har gjort noget som helst .-)). Jeg er begyndt at give stærk
B-vitamin til hende
for at kvikke hende lidt op, for jeg synes hun er lidt træt og ked efter hun
mistede sin bror,
Sidst hun fik rensede tænder hos en dyrlæge, bed hun dyrlægen så dyrlægen
blødte,
og det kan hun nok huske, mig slås hun dog bare med, hun ved hun ikke skal
bide,
men hun markerer og bliver godt nok sur i 10 min .-)).
Hun er bare en hystade, men en dejlig bamsehystade på lidt over 7 kg.