Skærme
Fijala 3554
HP L2035 m 500:1?
Fra : Hans Hvelplund Odbor~

Dato : 30-09-04 10:54

Inde på edbpriser.dk står HP L2035 to gange med kontrast på 500:1 og 400:1.

Jeg har tidligere set fejl på edbpriser.dk og vil gerne vide om der er nogle
der kan fortælle om det er rigtigt at den også fåes med 500:1? (jeg ved at
dells og viewsonics skærme med samme panel kun fåes i 400:1)

Hvis HP's skærm fåes med 500:1 vil man så kunne mærke en stor forskel i fht
400:1?

Hans

Fra : Hans Hvelplund Odbor~

Dato : 30-09-04 10:57

Nå ja, jeg kan da lige nævne at jeg har været inde på hp's hjemmeside, men
der står intet om kontrast.

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/sm/WF06b/20299-156259-156259-156259-172157-3641421-8241389.html

Fra : Jacob Mygind

Dato : 30-09-04 11:51

Hans Hvelplund Odborg wrote:
> Inde på edbpriser.dk står HP L2035 to gange med kontrast
> på 500:1 og 400:1.

Tjaa den står til indtil flere udgaver rundt omkring, men mon ikke det
bare er trykfejl.

Prad er et godt sted at søge.

http://www.prad.de/guide/screen1113.html

Jeg spurgte selv om den ved HP, og de sagde at de ikke accepterer
pixelfejl (klasse I), forhandlerne siger dog de almindelige 5 (klasse
II). Jeg har siden spurgt HP skriftligt, men ikke fået noget svar så....

Mvh
Mygind

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 30-09-04 16:40

"Jacob Mygind" <jacob_mygind@yahoo.danmark> skrev i en meddelelse

> [...]
> pixelfejl (klasse I), forhandlerne siger dog de almindelige 5 (klasse
> II). Jeg har siden spurgt HP skriftligt, men ikke fået noget svar så....

Hej Mygind
Hos HP er der en White paper omhandlende pixelfejl kan dog ikke huske addr,
i den står der ingen pixelfejl men dog 3 subpixelfejl
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Jacob Mygind

Dato : 30-09-04 17:24

> [...]
addr,
> i den står der ingen pixelfejl men dog 3 subpixelfejl

Ja jeg har fået besked fra HP, en 1 Mb PP fil med en side , men
ifølge den er de på klasse II, som alle de andre. Da jeg i telefonen
spurgte dem, var alle deres paneler klasse A, og pixelfejl var derfor
gyldig retur grund, så det er jo nok en sælger jeg har snakket med

Mvh
Mygind

Fra : Hans Hvelplund Odbor~

Dato : 30-09-04 17:45

> [...]
> spurgte dem, var alle deres paneler klasse A, og pixelfejl var derfor
> gyldig retur grund, så det er jo nok en sælger jeg har snakket med

Jeg fik også en ppt fil der siger nogenlunde det samme, men jeg fik også en
pdf på ca 9 sider hvor i der står:

Bright sub-pixel defects: 3 maximum
Dark sub-pixel defects: 5 maximum
Total sub-pixel defects: 5 maximum
Full pixel defects: 0 allowed

Note: These specifications apply to all 19-inch and smaller flat panel
displays. They do not apply to 20-inch or larger display sizes, which may
have slightly more sub-pixel defects because of the larger number of total
sub-pixels.

Sammen holder man det med den en sides ppt fil må man konkludere at L2035
kan have mindst 2 full pixel defects før den kan byttes mht garanti.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 30-09-04 20:21

> [...]
> spurgte dem, var alle deres paneler klasse A, og pixelfejl var derfor
> gyldig retur grund, så det er jo nok en sælger jeg har snakket med

Hej Mygind
Så fandt jeg siden http://h20195.www2.hp.com/search/pdf/090017ad81bb2025.pdf
side 4 og 5 er mest interessante ingen full pixel fejl og max 5 sub
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Hans Hvelplund Odbor~

Dato : 30-09-04 12:52

Hat E-mailet HP, der har fået et atuomatisk svar der angiver at jeg vil få
et svar inden for en arbejdsdag. Jeg poster resultatet her

Fra : Hans Hvelplund Odbor~

Dato : 30-09-04 15:27

Ok. HP Siger:
>Mht. kontrast findes L2035 kun i én udgave og den har 500:1 i
>kontrastforhold.

Så tænker jeg at det må vel betyde at hp "måler" (som i marketing)
kontrastforholdene anderledes end viewsonic og dell. Eller kan det det
passe at det er anderledes når nu der er tale om det samme panel?

Jeg spurgte også vedr. politik mht "døde" pixel og fik nogle papirer
vedhæftet. Så vidt jeg kan se gælder flg:
Max antal 'Bright subpixel defects': 3
Max antal 'Dark subpixel defects': 5
Max antal 'Total subpixel defects': 5

Derudover gælder klasse 2 (iso 13496), hvilket vil sige op til 2 'Full pixel
defects' så vidt jeg kan se (selv om det vel kræver 6 'total subpixel
defects' så det hænger vel heller ikke sammen?.

Så kunne jeg bedre lide Viewsonics politik der sagde max 7 sub-pixel fejl
men ingen full-pixel fejl.

Nogle kommentarer?

Fra : Esben

Dato : 30-09-04 19:12

"Hans Hvelplund Odborg" <hans@odborg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kontrastforholdene anderledes end viewsonic og dell. Eller kan det det
> passe at det er anderledes når nu der er tale om det samme panel?

Både og - HP ændrede specifikationerne den 28. april fra 400:1 til 500:1. Så
det kunne tyde på at den findes med to forskellige paneler.

--
Esben