Skærme
Fijala 3554
Skærmopløsning.
Fra : KHJ

Dato : 30-09-04 00:28

Jeg har fået et problem med min 17" HERKULES Prophetview 920 Pro TFT-skærm.

Ved opstart af WinXP Prof. starter skærmen nu pludselig op med en 8 bit
opløsning - en valgmulighed der ikke engang er mulig i set-up for skærmen.

Det er jo så let nok at gå ind i egenskaber for skærm/indstillinger, hvor
der kun er mulighed for "højest (32 bit)" eller "lavest (16 bit), så hvor
for den pludselig opløsningen med 8 bit?

Karsten H. Jensen

Fra : Palle

Dato : 30-09-04 07:15

"KHJ" <bito@nospaminkarby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opløsning - en valgmulighed der ikke engang er mulig i set-up for skærmen.

Hvilken set-up for skærmen?

Fra : KHJ

Dato : 30-09-04 12:09

"Palle" <hother.papgaard@liam.dz> skrev i en meddelelse

> "KHJ" <bito@nospaminkarby.dk> skrev i en meddelelse
> TFT-skærm.

> Hvilken set-up for skærmen?
>
>Det set-up den altid har kørt med, d.v.s. en MS-driver. Jeg har derfor
>prøvet at downloade producentens driver og implementeret den, men det løste
>nu ikke problemet. Jeg er nu gået tilbage til den gamle driver for dog
>trods alt at have det udgangspunkt, under hvilket fænomenet opstod.

Det kan evt. være sket i forbindelse med opdateringen af et af de antivirus-
og firevoldprogrammer, der ikke akcepterer active-X, så i det tilfælde er
der ikke andet at gøre, end at lede, men i et forsøg på at bygge huset med
skorstenen først prøver jeg at spørge, om andre kender til problemet og evt.
løsningen på.
Karsten H. Jensen

Fra : Palle

Dato : 30-09-04 12:16

> [...]
> skorstenen først prøver jeg at spørge, om andre kender til problemet og

Er det driver til skærm eller driver til skærmkort, vi taler om. Skærme har
ikke brug for drivere (faktisk findes der vist ikke drivere til skærme...).

Fra : KHJ

Dato : 30-09-04 22:55

Palle wrote:

> Er det driver til skærm eller driver til skærmkort, vi taler om.
> Skærme har ikke brug for drivere (faktisk findes der vist ikke
> drivere til skærme...).

Der er tale om drivere til skærm. Bl.a. kalder Hercules det selv for driver
til Windows XP. MS kalder også sin for driver. Der er ikke specielt
skæmkort, så vidt jeg kan se.

Men nu vil jeg for en kort stund prøve at afinstallere de firewalls og
antiviraprogrammer, jeg har. Det kan da vist forresten være sket med
implementeringen af XP Servicepack 2.
Karsten H. Jensen

Fra : KHJ

Dato : 02-10-04 12:30

Palle wrote:
> "KHJ" <bito@nospaminkarby.dk> skrev i en meddelelse

> Er det driver til skærm eller driver til skærmkort, vi taler om.
> Skærme har ikke brug for drivere (faktisk findes der vist ikke
> drivere til skærme...).

I fortsættelse:

Jeg har nu installeret fabrikantens driver præcis efter fabrikantens
anvisninger, der i øvrigt var som almindelig standard, men endnu en gang
ændrede det ikke på resultatet.

Jeg har i mellemtiden hørt, at der er virkelig problemer med SP2. Mange
vælger ligefrem at afinstallere den igen. Det, MS fremhyler, er det sikre
antivirus og firewall etc. de har bygget ind. Det er jo mange postgange for
sent, idet alle - langt de fleste - allerede er sikret på anden måde. Det
viser sig da også, at alt MD's konfligter med alt, hvad man selv har i
forvejen. Værdien af de øvrige faciliteter kan vist være på et lille sted.

Ja, jeg er sur.
Karsten H. Jensen

Fra : KHJ

Dato : 03-10-04 22:06

Palle wrote:
> "KHJ" <bito@nospaminkarby.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken set-up for skærmen?

Genoptager lige tråden.

"Fejlen" er fundet. Jeg havde SpyGuard indstalleret, og det var den, der var
miseren til det hele. Jeg ved ikke, hvordan den pludselig begyndte at te sig
sådan, men det kan være efter, at jeg installerede den gratis AntiVir Guard,
der ved nærmere læsning af de små bogstaver ikke vil garantere andre
anti-vira prorammer at køre korrekt eller at overleve.

SP2 blev ligeledes installeret igen, og alt kører tilsyneladende OK.

Håber, andre kan bruge det.
Karsten H. Jensen