ny jæger :o)
Fra : Allan

Dato : 14-05-01 15:18

Hej NG

Jeg har lige opdaget jer, og tænkte om i kunne give lidt gode råd til en ny
jæger.

Jeg har tænkt mig at købe et O/U haglgevær i den billige ende(baikal), med
hvad med kaliber, kammerlængde og trangboring, hvad kan anbefales? Geværet
skal bruges til and, fasan og duer.

mvh
Allan

Fra : Mogens Dammand

Dato : 14-05-01 21:50

En Baikal er et ganske udmærket våben, lidt tung, men fungere godt og du kan
have den i mange år frem. Med hensyn til kaliber, så køb en 12/70 eller
12/76, som er de mest gængse og dermed også lidt billigere patroner, og det
er som regel også dem de har på skydebanerne,som du selvfølgelig skal hen på
når du har fået fat i en bøsse. Trangboringen kan være lidt af en
temperementsag. Knæk og Bræk
Allan <abn@kampsax.dtu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9dop82$g93$1@eising.k-net.dk...

Fra : Frans Jensen

Dato : 14-05-01 22:27

On Mon, 14 May 2001 16:18:08 +0200, "Allan" <abn@kampsax.dtu.dk>
wrote:

>Jeg har tænkt mig at købe et O/U haglgevær i den billige ende(baikal), med
>hvad med kaliber, kammerlængde og trangboring, hvad kan anbefales? Geværet
>skal bruges til and, fasan og duer.

du skal finde en haglbøsse som passer til dig, ellers lærer du
aldrig at ramme

det gamle ord om, at det er løbene som skyder, men skæftet der
rammer gælder stadigvæk

trangboring,
1/4 og 1/2 er et bud

men da spredningen kan ændre sig en hel del fra det ene
patronmærke til det andet bliver man ikke klogere før man har
"nedlagt" nogle skydeskiver for at se spredningen

--
Folk der ikke synes om at bruge Linux kan bare lade være
-

Fra : Allan

Dato : 15-05-01 17:08

Tak for de gode råd !

Kan i anbefale et par steder på Sjælland der forhandler Baikal?
Jeg var inde hos Guns & Gents i København, de virkede flinke, hvad er
erfaringerne med dem?

Allan

Fra : Jørgen Folkmann Somm~

Dato : 15-05-01 19:55

Hvad med at prøve hos Wild Game? De har mange forretninger rundt om i
landet, og de er flinke og reelle efter min mening!
Knæk og Bræk
Jørgen