B/W?
Fra : Larz

Dato : 14-05-01 13:23

Jeg har fornylig købt den nye Fatboy Slim dobbelt-A-side single, Star 69
(indeholder også Weapon Of Choice)

Singlen hedder "Star 69 B/W Weapon Of Choice"... men hvad står B/W for?

- - -
Larz

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 14-05-01 14:25

Bagside!

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 14-05-01 14:29

UPS!

backwards

Fra : Michael Thomsen

Dato : 14-05-01 17:20

> UPS!
>
> backwards

Nejnej - det betyder "backed with" - Udtrykket stammer fra de gode gamle
to-sidede vinyl-singler, men bruges af en eller anden grund i nogle tilfælde
stadig om een-sidede CD-singler. "Star 69 B/W Weapon Of Choice" betyder
altså noget i retning af "Star 69 med Weapon of Choice som b-side"

Michael

Fra : Larz

Dato : 14-05-01 20:29

"Michael Thomsen" <mus-mit@fynbib.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stadig om een-sidede CD-singler. "Star 69 B/W Weapon Of Choice" betyder
> altså noget i retning af "Star 69 med Weapon of Choice som b-side"

Tusind tak for hjælpen! Findes der et eller andet sted en liste over alle
disse musikudtryk og -begreber (bootleg, B/W, whitelabel, etc.) ??

- - -
Larz