windows logon navn og PHP
Fra : René Diemer

Dato : 14-05-01 13:03

Hej,

Blot et lille spørgsmål...

Kan man få PHP til at 'hente' brugernavn. Jeg tænker på det brugernavn man
logger på med i Windows - og i så tilfælde hvordan?

Det skal bruges til vores Intranet, så når brugerne opsætter beskeder, vil
det altid være det korrekte navn der står som afsender.

Venlig hilsen
René

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-05-01 13:58

"René Diemer" <rdiemer@hhkol.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man få PHP til at 'hente' brugernavn. Jeg tænker på det brugernavn man
> logger på med i Windows - og i så tilfælde hvordan?

Ikke pænt, så vidt jeg ved.

> Det skal bruges til vores Intranet, så når brugerne opsætter beskeder, vil
> det altid være det korrekte navn der står som afsender.

du kan muligvis trække brugernavnet ud med nbtstat, men det kræver at php'en
kører på en MS-maskine

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen