Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
handle i Tyskland
Fra : Pia

Dato : 14-05-01 12:16

jeg kunne mægtig godt tænke mig en Nikon Coolscan IV og har set, I her på
listen anbefaler teknikdirekt.de som ikke i øjeblikket har en pris.

Er der nogen der ved, om der er moms på? Skal jeg betale import skat og moms
oveni? Det skulle gerne være muligt at trække det fra på mit firma, nemlig,
så jeg sidder og regner ud, hvad det reelt kommer til at koste.

Og er der nogen, som allerede har købt den, og er tilfreds?

:Pia

--
Fantopia Dsignz: web- og grafisk design med fokus på brugervenlighed.
Ny-/redesign, programmering, fotoarbejde, logo og illustration, flash,

Fra : Jan Andersen

Dato : 14-05-01 14:41

Pia wrote:

> [...]
> Fantopia Dsignz: web- og grafisk design med fokus på brugervenlighed.
> Ny-/redesign, programmering, fotoarbejde, logo og illustration, flash,

Hej Pia...

Prøv fælgende, det lykkede mig at få min lokale fotopusher ned på samme pris på
nyt udstyr, og på nogle ting endda lavere...

Ring eller email dem for en pris, gå ned til din lokale fotopusher, og spørg om
han vil sælge det til den pris....

Mht. til moms er den tyske moms includeret i prisen, så den skal du så selv
trække ud, der er svjv. ikke importskat på vare indenfor EU
--
Venlig hilsen / With kind regards

Jan Andersen

Fra : Pia

Dato : 14-05-01 15:00

hm... det kræver nok at jeg ofte handler udstyr der, og jeg har ikke købt
noget i årevis... Men prøve skader da ikke.

:P

Fra : Jan Andersen

Dato : 14-05-01 16:18

Pia wrote:

> hm... det kræver nok at jeg ofte handler udstyr der, og jeg har ikke købt
> noget i årevis... Men prøve skader da ikke.
>
> :P

Hej Pia.

Lad mig sige det på en anden måde, min lokale fotopusher ser mig kun når jeg
skal have fremkaldt ferie billederne fra USA, en gang om året, så jeg var
faktisk også overasket over at han gik med på spøgen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-05-01 15:57

"Pia" <cantering@yahoo.com> wrote in message
> jeg kunne mægtig godt tænke mig en Nikon Coolscan IV og har set, I her

> listen anbefaler teknikdirekt.de som ikke i øjeblikket har en pris.

Ok..

> [...]
nemlig,
> så jeg sidder og regner ud, hvad det reelt kommer til at koste.

Der kommer ikke noget oveni, da vi er i EU- Og det er Tyskland jo også..

Du skal bare gange med 3,85 på DM prisen.. Så har du den Danske krone.

> Og er der nogen, som allerede har købt den, og er tilfreds?

Nej ikke endnu... Men det gør jeg snart, når jeg har lidt penge
Desuden har jeg lige fået deres flotte katalog ind af døren... Og sidder
og savler over alle de ting, som de har... Jeg bestilte det i Torsdags,
så det er hurtig levering.

Fra : Torben Hermansen

Dato : 14-05-01 16:22

Pia <cantering@yahoo.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9doekp$5c2$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> så jeg sidder og regner ud, hvad det reelt kommer til at koste.
>
> Og er der nogen, som allerede har købt den, og er tilfreds?

Hvis du kontakter dem med dit SE-nummer, slipper du for den tyske moms, til
gengæld skal du selv tillægge (og evt. fratrække) dansk moms over for Told
og Skat.

De er ganske udmærkede at handle med.

venlig hilsen
Torben Hermansen

Fra : Jan Jespersen

Dato : 15-05-01 10:00

> [...]
> så jeg sidder og regner ud, hvad det reelt kommer til at koste.
>
> Og er der nogen, som allerede har købt den, og er tilfreds?

Ja jeg har købt den via Teknikdirekt.de.

Bestilte den via mit arbejde i marts, men den var ikke kommet til landet. På
det tidspunkt havde de sat pris på. Vistnok 50 DM mindre end den koster
idag. Men jeg fik den til prisen, og den blev leveret i midten af april. Jeg
mailede dem et par gange og rykkede og fik svar hvergang. Prisen blev 7000
kr. (Kontant ved modtagelse. Normalt plejer jeg at bruge Visa, som hidtil
har været uden problemer)

Scanneren virker rigtig godt. Dog skulle dog være lidt problemer med
softwaren, hvis du bruger en Mac computer. Men jeg er ikke stødt på nogle
problemer ved brug på almindelig PC. Faktisk var det vist kun en
beta-version der fulgte med af Nikon Coolscan 3.0. Men man kan indsende en
vedlagt bestillingsseddel. Så får man tilsendt en nyere version når denne
bliver frigivet.

Mvh
Jan

Fra : Rune Baess

Dato : 15-05-01 17:10

> [...]
nemlig,
> så jeg sidder og regner ud, hvad det reelt kommer til at koste.

Hvis du er momsregistreret, kan du købe den UDEN at betale tysk moms mod at
oplyse dit VAT nummer (SE nummer), og måske faxe dem dit registreringsbevis.
Der løber ikke dansk moms på i tolden.

Rune