Sotr skærm efter P4 (Prescott)
Fra : Regnar Ingversen

Dato : 01-11-04 20:42

Hej NG,

Jeg fik desværre ødelagt et ben på min P4 2.6 GHz CPU, da jeg skulle skifte
blæseren (socket 478).

Derfor fik jeg den tanke at skifte til en hurtigere 3 GHz CPU (Prescott).
Den var faktisk 200 kr. billigere end 2.6 GHz.

Men, nu er der bare sort skærm.

Er der nogen faldgruber med Prescott. Skal bundkortet understøtte et eller
andet nyt?

I manualen står der, at bundkortet understøtter op til 3.6 GHz samt Intel
Northwood og Prescott

-Regnar

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 01-11-04 20:52

Regnar Ingversen <regnar.ingversen@get2net.dk> skrev 2004-11-01:

> Jeg fik desværre ødelagt et ben på min P4 2.6 GHz CPU, da jeg skulle skifte
> blæseren (socket 478).

Har du prøvet at bruge cpuen alligevel? Hvis du er (meget) heldig har du
ødelagt et NC (= Not Connected) ben på cpuen.

Thomas

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 02-11-04 00:21

Regnar Ingversen wrote:

[...]
> Men, nu er der bare sort skærm.

Har du prøvet at resette BIOS'en?

Sker der slet ingen ting når du tænder? Nogle blæsere der kører?

Mon den (CPU'en) er så forslugen at den ikke kan starte op? Måske en for
svag strømforsyning?

--
Mvh. Lars

Fra : Allan / Kolding

Dato : 03-11-04 14:20

Opdate din Bios.

Hvis bundkortet ikke understøtter cpuén med den
pågældende bios, så kommer der ikke gang i det.

Du skal være sikker på at din bios vertion understøtter Prescott.

Allan / Kolding

KLIP

Fra : usenet

Dato : 04-11-04 13:45

"Regnar Ingversen" <regnar.ingversen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
: Hej NG,
:
:: Men, nu er der bare sort skærm.
:
[...]
Mange bundkort understøtter Prescott, hvis man først opgradere bios.
Dvs. du skal isætte din gamle cpu og opgradere bis.
Isætte den nye cpu.

Skide smart, når man ikke i forvejen har en gammel cpu og isætte.
Sidder selv med helt nyt mainboard, prescott cpu g sort skærm pga. af
ovenstående

Dan

---