K700 eller 6230?
Fra : Ole Thomsen

Dato : 31-10-04 18:02

Hej alle
Det står lidt mellem Sony Ericson K700 og Nokia 6230.
Hvad skal jeg købe?
Kan godt lide langt og lykkeligt batteriliv.
God lyd.
God kvalitet. (Følelsen af at tingene hænger sammen.)

mvh Ole

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 31-10-04 18:16

> [...]
> Kan godt lide langt og lykkeligt batteriliv.
> God lyd.
> God kvalitet. (Følelsen af at tingene hænger sammen.)

K700i er fedest, men har en ret stor mangel: ingen mulighed for MMC-kort.
Nokia har lidt færre funktioner, men kan til gengæld udvides med MMC-kort.

Personligt tror jeg dog, at jeg ville vælge K700i, da jeg hælder lidt til
SonyEricsson.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 31-10-04 18:18

Her er lige et link du måske kan bruge:

http://www.mobildebat.dk/showthread.php?t=24131&highlight=MMC

Fra : Ole Thomsen

Dato : 31-10-04 18:49

Tak for svaret.
Kan ikke helt gennemskue mit behov for mmc-kortet.
Men hælder nok til K700
....og tak for linket

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 09-11-04 07:34

"Ole Thomsen" <arntdesign@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle
> Det står lidt mellem Sony Ericson K700 og Nokia 6230.

Godtnok et sent input, men kommer alligevel med det :D

> Hvad skal jeg købe?

Jeg har haft begge, først 6230 og derefter K700i. I denne uge får jeg igen
6230, da K700i desværre ikke levede op til mine forventninger (af flere
årsager, bl.a er jeg for ingroet Nokiabruger).

> Kan godt lide langt og lykkeligt batteriliv.

Så skal du *ikke* vælge K700i. Std. by tiden er katastrofal. Maks 100t
(mange oplever tider i nærheden af 40t). Nokias er noget bedre - havde selv
omkring en uges tid.

> God lyd.

Har de begge. Dog er K700i førende.

> God kvalitet. (Følelsen af at tingene hænger sammen.)

Trods udskifteligt cover, så har de det begge. Dog føles knapperne på K700i
utrolig billige/dårlige (IMO). Derudover er det IMO "for meget"
kameratelefon. Bagsiden er simpelthen grim. Jeg ville med glæde give samme
pris for telefonen uden kamera (men det er nok bare mig, der er underlig).

\Mandal

Fra : John

Dato : 09-11-04 14:48

"Brian Fisker [8900]" <Mandal@+FjernMig+edb.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 6230, da K700i desværre ikke levede op til mine forventninger (af flere
> årsager, bl.a er jeg for ingroet Nokiabruger).

Har lige fået K700i i sidste uge, men havde også blandt andet Nokia 6230 og
Siemens S65 i overvejelserne.
Nokia'en blev for mit vedkommende fravalgt på grund af en dårligere skærm,
dårligere tastatur samt en dårligere lyd.
Radio-funktionen er ikke særlig god i nogen af telefonerne, men jeg havde
heller ikke regnet med andet.
Siemens'en syntes jeg var lidt for stor og så syntes jeg at have læst alt
for mange historier om håbløs langsomme Siemens-telefoner samt telefoner med
softwarefejl. Men rent betjeningsmæssig en lækker telefon.

Jeg er selv gammel Nokia-bruger, men jeg syntes nu ikke det tager lang tid
at vænne sig til SONY/Ericsson i stedet for.

> Så skal du *ikke* vælge K700i. Std. by tiden er katastrofal. Maks 100t
> (mange oplever tider i nærheden af 40t). Nokias er noget bedre - havde
selv
> omkring en uges tid.

Det er jeg nu ikke enig med dig i. Min har været i brug siden i fredags og
jeg har brugt den meget da den jo trods alt er ny og den sættes op samt man
skal jo lige lege med de forskellige funktioner. På trods at dette store
forbrug har jeg kun brugt 1/3 af batteriets kapacitet hvilket jeg syntes er
meget tilfredsstillende. Jeg regner med at den uden problemer klarer sig til
på fredag.
Der har været en del snak om dårlige batteritider, men det ser ud til at
kunne løses med en software-opdatering.

> Har de begge. Dog er K700i førende.

Enig.

> [...]
> pris for telefonen uden kamera (men det er nok bare mig, der er underlig).

Det med kameraet kan jeg godt følge dig i. Jeg kommer heller ikke selv til
at bruge det og kunne fint leve uden men en special model uden kamera ville
sikkert koste mere eller i bedste fald det samme.
Med hensyn til tastaturet var jeg også skeptisk, men selv om knapperne
sidder tæt går det alligevel fint med at skrive SMS'er uden at taste
forkert. Jeg syntes også tasterne går bedre end på Nokia'en.

Jeg er gået fra en T610 og i forhold til denne vil jeg mene at der er sket
følgende forbedringer:

- Bedre skærm
- Bedre lyd
- Bedre følsomhed
- Hurtigere i menuerne
- Bedre kamera
- Langt mere hukommelse

Batteritiden føles indtil nu også bedre, men jeg kan ikke huske hvor lang
tid det holdt på T610'eren i starten. Nu holder det typisk 5-6 dage ved
normal brug.

Men i sidste ende er der ikke andet at gøre en at prøve telefonerne. Jeg
vægter for eksempel god lyd, god følsomhed samt et fornuftigt tastatur højt,
mens kvaliteten af kameraet er mig lidt ligegyldigt. Andre har andre
præferencer.

Har bemærket at blandt andet TDC-butikkerne er begyndt at have rigtige
mobiltelefoner fremme i butikkerne, så der er mulighed for at lege med de
rigtige modeller i stedet for en ubrugelig plasticmodel.

Mvh

John