Problemer z600 eller sonofon
Fra : Sp@cey

Dato : 31-10-04 11:13

Hej gruppe.

Jeg har et lidt underligt problem med min z600. Folk kan simpelthen ikke
ringe til mig! Hvis jeg har haft min telefon tændt hele dagen (arbejder i en
lille by midt på sjælland hvor sonofon dækker nada) er den stille som
graven. Så når jeg kommer hjem (Næstved) så kan der pludselig vælte ind med
sms'er og beskeder på voicemail. Det kan jeg godt forstå når jeg rammer
dækningen igen men igår skete det for mig uden at jeg forlod Næstved!
Igår aftes tabte jeg telefonen og batteriet faldt af, Jeg tændte telefonen
igen og med det samme kom der beskeder fra om formiddagen!
Nu ved jeg så ikke om det er sonofon den er gal med eller det er telefonen.
Hjælp!

Sp@cey

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 31-10-04 15:59

> Nu ved jeg så ikke om det er sonofon den er gal med eller det er
telefonen.

Det er SONOFON. De har netværksproblemer med SonyEricsson-telefoner for
tiden. Problemet bliver løst natten mellem d. 2. og 3. november. Indtil da
kan du eventuelt ringe til kundeservice og bede dem pille GPRS af dit
abonnement - så vil det virke.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Sp@cey

Dato : 31-10-04 17:17

"Jeppe Vestergaard" <read@mysignature.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tiden. Problemet bliver løst natten mellem d. 2. og 3. november. Indtil da
> kan du eventuelt ringe til kundeservice og bede dem pille GPRS af dit

Wouw er du sikker på det?
Kanon hvis det er rigtigt, for det er temmeligt irriterende.

Sp@cey

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 31-10-04 17:28

> Wouw er du sikker på det?
> Kanon hvis det er rigtigt, for det er temmeligt irriterende.

Jeg sidder i deres kundeservice, så jeg er ret sikker i min sag :).

Fra : Sp@cey

Dato : 31-10-04 17:35

> Jeg sidder i deres kundeservice, så jeg er ret sikker i min sag :).

Jeg takker mange gange for svaret og så håber jeg det bedste. (er nemlig
ikke overvældende tilfreds med sonofon i forvejen)

Sp@cey

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 31-10-04 20:49

sø 31 okt 2004 05:35:20p satte Sp@cey sig på en taburet og skrev følgende
på et stykke vådt franskbrød

> Jeg takker mange gange for svaret og så håber jeg det bedste. (er nemlig
> ikke overvældende tilfreds med sonofon i forvejen)

Det kan jeg sku godt forstå (jeg er gammel Sonofonkunde og jeg sværger på
at jeg aldrig bliver det igen) Hvad er der snart ikke galt med deres
elendeige stykke lort af et net. Ja undskyld men jeg MÅTTE altså af med
det. Det var meget utilfredsstillende da jeg havde det, at der aldrig var
noget der virkede. Evig og altid blev mine samtaler afbrudt pga. dårlig
dækning eller jeg kunne ikke sende sms fordi deres smsc var nede eller de
havde glemt at opdatere min konto efter jeg satte enheder ind på den o.s.v.
.. Det irriterede mig for meget til sidst. Så sliftede jeg til Telmore og
siden har jeg ingen problemer haft overhovedet.

Sorry Jeppe - det er ikke personligt men JEG var heller ikke tilfreds.

Steven.

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 31-10-04 21:02

> Sorry Jeppe - det er ikke personligt men JEG var heller ikke tilfreds.

Jeg tager det skam heller ikke personligt - vi har mindst lige så mange
kunder som er fuldt ud tilfredse, og som har haft elendige oplevelser med
TDC, Telmore, 3, Tele2 osv. :) - sådan er telebranchen, og det er op til
folk selv hvem de vil vælge som teleselskab.

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 05-11-04 05:58

sø 31 okt 2004 09:01:49p satte Jeppe Vestergaard sig på en taburet og
skrev følgende på et stykke vådt franskbrød:

> Jeg tager det skam heller ikke personligt - vi har mindst lige så
> mange kunder som er fuldt ud tilfredse, og som har haft elendige
> oplevelser med TDC, Telmore,

Det vil jeg kun tro på hvis du fortalte mig at der var noget galt med
ders telefoner. Ellers ikke.

> 3

De dækker heller ikke så godt og har heller ikke rigtigt styr på noget

> Tele2

Det er jeres eget net, måske er det derfor LOL

> sådan er telebranchen, og det er op til
> folk selv hvem de vil vælge som teleselskab.

Så sandt som det er sagt men men man er vel kritisk og forventer at
tingene virker som de skal når man betaler penge for det. Lad det bedste
net vinde til sidst.

Steven

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 06-11-04 09:34

> Det vil jeg kun tro på hvis du fortalte mig at der var noget galt med
> ders telefoner. Ellers ikke.

"Deres" telefoner? Siden hvornår er Sony Ericsson blevet SONOFONs telefoner?

> De dækker heller ikke så godt og har heller ikke rigtigt styr på noget

Nemlig.

> Det er jeres eget net, måske er det derfor LOL

Har jeg noget sted skrevet, at det er på grund af dækning folk er utilfredse
med Tele2? Læs lige mit indlæg igen, og drop dit "LOL".

> Så sandt som det er sagt men men man er vel kritisk og forventer at
> tingene virker som de skal når man betaler penge for det. Lad det bedste
> net vinde til sidst.

Kvaliteten af et selskab kan du ikke ene og alene dømme på dets netværk.

Fra : hh

Dato : 06-11-04 13:12

>Kvaliteten af et selskab kan du ikke ene og alene dømme på dets netværk<
Hej
Tjaa. jeg har sonofon og telmore, jeg ville godt bruge sonofon da vi har et
rigtig godt produkt og billigt, forde det er erhverv abb. via. arbejde men
da jeg bor i det sorte jylland. må jeg bruge telmore hjemme forde der
simpelt hænd ikke dækning her.
Så det ender jo med at man dømme kvaliteten af et selskab kan på dets
netværk.
mvh HH

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 06-11-04 14:52

lø 06 nov 2004 09:34:17a satte Jeppe Vestergaard sig på en taburet og
skrev følgende på et stykke vådt franskbrød:

> "Deres" telefoner? Siden hvornår er Sony Ericsson blevet SONOFONs
> telefoner?

Undskyld det var mig der formulerede mig forkert. Der skulle ikke have
stået deres men kundens telefoner. Det må have været kundens telefoner
der har været noget galt med hvis de har været utilfredse med TDC og
Telmore.

> Har jeg noget sted skrevet, at det er på grund af dækning
> folk er
> utilfredse med Tele2? Læs lige mit indlæg igen, og drop dit "LOL".

Jeg skrev da intet om dækning (kun en lille sidebemærkning) men nu du
selv bringer det på banen så vil jeg da tilføje at dækning nok er een af
de vigtige ting. Det hjælper jo ikke supermeget at have en telefon og et
net der er billigt (det er I så heller ikke engang) når skidtet ikke kan
ringe fordi nettet IKKE dækker. Så måske det var dig der skulle læse ikke
bare mit indlæg men stortset hele tråden igen. Jeg skrev lidt om dækning
men det var det mindste af det hele. Jeg nævnete også at det frustrerede
mig voldsomt at intet bare virkede som det skulle.

Og nej jeg dropper ikke mit *LOL* for det er simpelthen til dumpekarakter
at intet virker.

men for nu at du skal slippe for at bladre tilbage i tråden så mener jeg
at jeg skrev at intet fungerede dengang jeg havde det, hvilket jeg så kan
se at det stadig ikke gør. Udover det så nævnte jeg som en lille
sidebemærkning at jeg evig og altid fik mine samtaler afbrudt som følge
af dårlig dækning. Det er ret lang tid siden at jeg blev ringet op af en
vend er har Sonofon og han måtte ringe op ialt TRE GANGE!!! før vi var
færdige med vores samtale der vel varede omkring 5-10 minutter. Det er
sku utilfredstilende.

> Kvaliteten af et selskab kan du ikke ene og alene dømme på dets
> netværk.

Hvad skal man så dømme det på

Hvis f.eks. man har en tankstation så nytter det jo ikke at man har nogle
flinke medarbejdere ved kassen hvis der aldrig kan tankes benzin ved
tanken fordi denne altid er i stykker.

een af byggestenene i et mobilselskab er at det har et velfungerende og
veldækkende netværk. Det nytter ikke meget at have et mobilselskab hvis
ingen kan ringe fordi netværket ikke virker.

Steven

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 07-11-04 10:00

> [...]
> stået deres men kundens telefoner. Det må have været kundens telefoner
> der har været noget galt med hvis de har været utilfredse med TDC og

Ok, fordi TDC eller Telmore har nemlig _aldrig_ problemer? Vil du så ikke
lige forklare mig dette:
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/news.php?visSide=1730

Der må åbenbart have været noget galt med rimelig mange brugeres telefoner.

> Og nej jeg dropper ikke mit *LOL* for det er simpelthen til dumpekarakter
> at intet virker.

Hvilket? Det, at alle selskaber af og til har problemer?

> [...]
> vend er har Sonofon og han måtte ringe op ialt TRE GANGE!!! før vi var
> færdige med vores samtale der vel varede omkring 5-10 minutter. Det er

Sorry to say, men det kan du opleve med samtlige net i Danmark - det er blot
et spørgsmål om hvor du geografisk dækker. TDC dækker bedre end SONOFON
nogle steder, og omvendt. Nogen steder må kæresten (hun har Telmore) bruge
min mobil for at ringe, andre steder må jeg bruge hendes - intet fordækt i
det.

> een af byggestenene i et mobilselskab er at det har et velfungerende og
> veldækkende netværk. Det nytter ikke meget at have et mobilselskab hvis
> ingen kan ringe fordi netværket ikke virker.

TDC og SONOFON har lige velfungerende netværk, men begge har huller i
dækningen.

Lige en sidenote: arbejder du for et mobilselskab? Dine udtalelser får en
til at føle, at du arbejder hos Telmore, men det ville være rart at vide, da
jeg ikke vil dømme nogen på forhånd.

Derudover udtaler jeg mig som sagt som privatperson, og som nævnt i en anden
tråd, kan du jo blot læse tilbage her i nyhedsgruppen - så vil du se, at jeg
ikke har holdt hånden over min arbejdsgiver, hvis der har været problemer.

Jeg antager, at du ikke har læst med før - jeg mindes ikke, at jeg har set
dig her i gruppen før for nyligt.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaad, Aalborg

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 16-11-04 05:29

sø 07 nov 2004 09:59:52a satte Jeppe Vestergaard sig på en taburet og
> [...]

> en til at føle, at du arbejder hos Telmore, men det ville være rart at
> vide, da jeg ikke vil dømme nogen på forhånd.

Nej jeg arbejder IKKE hos telmore eller TDC, i det hele taget arbejder
jeg slet ikke i telebranchen. Men jeg har været med på mobilbølgen helt
fra start og har derfor mange års erfaringer, ikke mindst med TDC,
Sonofon og nu altså Telmore som udbyder. Mine erfaringer har så bare vist
mig at Telmore var det rigtige valg ind til videre for mig, da jeg mener
at de har det rigtige forhold mellem dækning (som jeg ingen problemer har
med) og prisforhold som nok er det mindst vigtige for mig, men jeg er
ikke knyttet til nogle af dem rent fagligt.

> [...]
> anden tråd, kan du jo blot læse tilbage her i nyhedsgruppen - så vil
> du se, at jeg ikke har holdt hånden over min arbejdsgiver, hvis der

Det er så lidt sjovt at du siger det for der ER jo netop problemer.
Var det ikke et Sonofonproblem der netop var skyld i denne tråd?

> Jeg antager, at du ikke har læst med før - jeg mindes ikke, at jeg har
> set dig her i gruppen før for nyligt.

Korrekt. Jeg er ikke ny i gruppen men er lidt on / off ind imellem da jeg
ikke altid har tiden til at sidde på¨news. Jeg har vel abboneret på
gruppen i 2 år nu vil jeg skyde på men har altså været væk længe.

Steven

Fra : Ulrik

Dato : 31-10-04 23:49

"Jeppe Vestergaard" <read@mysignature.com> wrote in message
> [...]
> Mvh.
> Jeppe Vestergaard, Aalborg
> Email: Jeppe at dailyrush denmark - omskriv selv.

Er det noget som gælder hele landet, eller er det bare Næstved som får løst
problemet den 2-3 november?
Jeg er nemlig også godt træt af disse problemr Sonofon har med netværket, og
er tæt på at flytte til TDC net istedet.

Mvh Ulrik

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 01-11-04 06:53

> Er det noget som gælder hele landet, eller er det bare Næstved som får
løst
> problemet den 2-3 november?

Det er landsdækkende.

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 05-11-04 06:00

sø 31 okt 2004 11:49:23p satte Ulrik sig på en taburet og skrev følgende
på et stykke vådt franskbrød:

> Jeg er nemlig også godt træt af disse problemr Sonofon har med
> netværket, og er tæt på at flytte til TDC net istedet.

Det vil du ikke fortrryde. Det kører bare for TDC/Telmore

Steven