BT Headset, Nu er jeg forvirret
Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 30-10-04 23:09

I forbindelse med min tråd herinde angående et BT headset til en Nokia
6230 tog jeg her i dag en tur gennem gågaden og besøgte vores lokale
Sonofon Butik, Telekæden samt TDCs butik. Jeg må no nok sige at der var
en noget forvirrende omgang .

Jeg var først hos Sonofon hvor at jeg fik at vide at samtlige headsets
idag altid er permanent opkoblede med telefonen og ikke lukker
forbindelsen. Dette skulle så betyde at hvis man bruger BT headset at så
skal man kun kunne forvente mellem 2-5 timers tale/standby på grund BT
trafikken. Da jeg sagde til ham at jeg ikke kunne bruge det prøvede han
så at prakke mig en T630 på med tilhørende BT headset da den kunne det.
Jeg havde bare ikke bedt om at blive tilbudt den S/E T630 da jeg som
sagt havde sagt at jeg ledte efter et korrekt headset til min 6230

Derefter gik jeg i telekæden og fik mere eller mindre det samme at vide,
hvilket ikke gjorde det meget bedre.

Som 3 og sidste stop på vejen lagde jeg vejen forbi den lokale TDC butik
og efter lidt ventetid fik jeg fat i en af deres sælgere. Fortalte hende
så hvad de andre butikker havde sagt og det syntes hun lød mærkeligt.
HUn viste mig så 2 headsets men kunne dog ikke lige finde nogle specs på
dem i den korte tid jeg havde (da jeg skulle nå et tog). Men hun havde
så erfaring med BT headsets da hun bruger dem til dagligt og der sagde
hun at hendes erfaring var at headsetsne selv lukker forbindelsen når at
den ikke bruges. Så snart at man så modtager et opkald kan man vælge at
trykke på headsettet og så besvare opkaldet med det (og reetablerer
forbindelsen mellem de 2 enheder), eller besvare på telefonen og derved
ikke etablerer forbindelsen mellem de 2 enheder.

Men hvem har ret, TDC eller Sonofon/Telekæden?.

For jeg er selv tilbøgelig at stille mig på TDC siden da hun som den
eneste gav udtryk for at hun havde erfaringer med det. Men det kan
heller ikke passe at så snart at man har et Bt headset at så kan man kun
bruge telefonen 4-5 timer før at batteriet er dødt på grund af "standby
trafik" mellem de 2 enheder. Eller er det rigtigt nok at de har så stor
en negativ indflydelse på ens standby tid?
Flemming Jacobsen

Fra : Brian

Dato : 30-10-04 23:42

Hejsa

Thunderbird [7100] skrev:
> Men hvem har ret, TDC eller Sonofon/Telekæden?.

Mine erfaringer følger TDC.
På jobbet bruger jeg en T630 med et Logitech BT headset.
Den lukker forbindelsen ned, når samtalen er forbi.
Det resulterer så også i, at headsettet indimellem er lidt for
sløv til at fange forbindelsen igen, hvis der kommer et opkald.

/Brian

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 31-10-04 00:11

On Sun, 31 Oct 2004 00:41:37 +0200, "Brian" <brian@nejtak.dk> wrote:

> [...]
>Det resulterer så også i, at headsettet indimellem er lidt for
>sløv til at fange forbindelsen igen, hvis der kommer et opkald.

Tak,

Står nemlig og skal bruge løsningen og der "kræver" det faktisk en
samlet standbytid på ca 10-20 timer. Og så duer det nok ikke lige at
headsettet "konstant" suger på telefoen. Men selve tiden det tager at
reetablerer frobindelsen, er vel afhængigt af afstanden mellem telefon
og headset eller?
Flemming Jacobsen

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 31-10-04 08:38

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message
> [...]
> headsettet "konstant" suger på telefoen. Men selve tiden det tager at
> reetablerer frobindelsen, er vel afhængigt af afstanden mellem telefon

Jeg har en 6310i og et Jabra 200 headset, det er altid tændt og tilkoblet.
Jeg lader en-to gange om ugen cirka.

Jabra 250 har endnu bedre standby tid

Br,
Morten

Fra : Brian

Dato : 31-10-04 09:16

Hejsa

Thunderbird [7100] skrev:
> Men selve tiden det tager at
> reetablerer frobindelsen, er vel afhængigt af afstanden mellem telefon
> og headset eller?

Tror ikke afstanden har noget at sige, jeg har tit stumperne liggende
ved siden af hinanden i bilen, hvor der stadig er et problem.
På det headset som jeg bruger (Logitech) har jeg på fornemmelsen
at det er headsettet der ikke altid er lige skarpt.
Det sker måske 1/10 gange at den ikke vil fange med det samme, så
det er ikke et problem jeg vil gøre alverdens ved.

/Brian

Fra : RpR

Dato : 31-10-04 13:29

> [...]
> headsettet "konstant" suger på telefoen. Men selve tiden det tager at
> reetablerer frobindelsen, er vel afhængigt af afstanden mellem telefon

Mit fra Logitech påstår en standby tid på over 200 timer

Det husker seneste enhed det har været tilkoblet, så skal det blot tændes,
trykkes på knappen og så er den sluttet til telefonen. Så slukker og tænder
den selv for lyden.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 31-10-04 19:56

On Sun, 31 Oct 2004 13:29:21 +0100, "RpR" <rpr@mopedgallery.dk> wrote:

> [...]
>trykkes på knappen og så er den sluttet til telefonen. Så slukker og tænder

hvad er det for en logitech Bt Headset at du har dig?. Og har du et link
til det så at man kan se hvordan at det ser ud?
Flemming Jacobsen

Fra : JMo.

Dato : 31-10-04 20:51

Thunderbird [7100] wrote:

> hvad er det for en logitech Bt Headset at du har dig?. Og har du et
> link til det så at man kan se hvordan at det ser ud?

Idet han har praktisk erfaring kan det næsten kun være:

http://qmdk.com/?i=4599

Men bemærk at det nye Freedom headset kom på markedet i tirsdags:

http://qmdk.com/?i=4840

Prisen er en smule lavere på det nye..

Fra : RpR

Dato : 01-11-04 00:21

> Idet han har praktisk erfaring kan det næsten kun være:
>
> http://qmdk.com/?i=4599

Lige det jeg har

> Men bemærk at det nye Freedom headset kom på markedet i tirsdags:
>
> http://qmdk.com/?i=4840

Under 319,-? Det er fandme billigt så

Fra : Erling

Dato : 31-10-04 10:30

Thunderbird [7100] wrote:
> [...]
> trafik" mellem de 2 enheder. Eller er det rigtigt nok at de har så stor
> en negativ indflydelse på ens standby tid?
Hej.
Jeg har en 6230 samt et Bluetrek G2 BT-headsæt.
Det er ikke rigtigt, at der er forbindelse mellem telefonen og
headsættet hele tiden, de er i stand by når der ingen opkald er.
Ligeså snart der er et opkald og man trykker på headsættets svarknap
opretter man forbindelsen mellem de to enheder.
Det er jo når man overfører data (tale) mellem de to enheder, der
bruges effekt (få milliwatt).
Jeg mærker ikke nogen synderlig forskel i batteritiden uanset om
headsættet er tilsluttet eller ej.
Det kommer selvfølgelig an på, om man snakker i det eller ej.
m.v.h.
Erling

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 31-10-04 21:05

> [...]
>headsættet er tilsluttet eller ej.
>Det kommer selvfølgelig an på, om man snakker i det eller ej.

Hej Erling,

Ved du hvad BlueTrek mener med følgende under standbytiden for G2'eren?

- Standby time : at least 300 hours , Talk time : 6h in HV1 / 7h30 in
HV2 / 9h in HV3
Flemming Jacobsen

Fra : Erling

Dato : 31-10-04 21:38

Thunderbird [7100] wrote:

> Hej Erling,
>
> Ved du hvad BlueTrek mener med følgende under standbytiden for G2'eren?
>
> - Standby time : at least 300 hours , Talk time : 6h in HV1 / 7h30 in
> HV2 / 9h in HV3
Ja, det gør jeg.
HV1 er hovedsagelig Nokia telefoner, HV2 er f.eks. Sony/Ericsson T68i.
Jeg mener at HV3 er Bluetooth adaptere til pc.
Det er altså et udtryk for, hvilken telefon/bluetooth enhed det er.
Jeg fandt følgende under en hjemmeside:
http://www.mobileburn.com/review.jsp?Id=633&source=SIDEBARHOME
-----
"The most compelling physical aspect of the G2 is probably its battery.
While it comes up slightly short of the manufacturers claims of 9 hours
of talk time when used with a HV3 handset, I did manage to get 8 hours
and 40 minutes of talk time in one test, and 8 hours in another. Both of
those tests were done with a USB Bluetooth adapter on my PC. The headset
got about 5 and a half hours of talk time when used with a HV1 device
(most Nokias). You can expect about 7 hours of talk time, give or take,
with a HV2 device such as a Sony Ericsson T68i. Those are very
respectable numbers, indeed."
Håber at det giver dig lidt mere information.
Jeg er forøvrigt meget glad for dette headsæt, der kun kostede 499 kr.
i Aldi for nogle uger siden.
m.v.h.
Erling.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 31-10-04 22:52

On Sun, 31 Oct 2004 21:37:43 +0100, Erling <erling.s@SLETgmail.dk>
wrote:

> [...]
>Håber at det giver dig lidt mere information.
>Jeg er forøvrigt meget glad for dette headsæt, der kun kostede 499 kr.

Hvordan er lyden normalt set, og virker det der Noise cancellation?. Og
har dem du har haft snakket med brokket sig over dårlig lydkvalitet?
Flemming Jacobsen

Fra : Erling

Dato : 01-11-04 00:19

Thunderbird [7100] wrote:

> Hvordan er lyden normalt set, og virker det der Noise cancellation?. Og
> har dem du har haft snakket med brokket sig over dårlig lydkvalitet?
Efter de rapporter jeg har fået samt det jeg selv kan høre, så er
lydkvaliteten upåklagelig såvel sende som modtagemæssig.
Jeg er lidt i tvivl om noise cancellation, jeg synes ikke jeg kan finde
noget om det på deres hjemmeside: www.bluetrek.com
m.v.h.
Erling

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 01-11-04 01:26

On Mon, 01 Nov 2004 00:19:28 +0100, Erling <erling.s@SLETgmail.dk>
wrote:

> [...]
>lydkvaliteten upåklagelig såvel sende som modtagemæssig.
>Jeg er lidt i tvivl om noise cancellation, jeg synes ikke jeg kan finde

Det stod bare på salgbutikken.dk's side :S. Men har Aldi det stadig på
tilbud eller er der andre der kender steder der lige har det headset på
tilbud for tiden?
Flemming Jacobsen

Fra : Stig Mortensen

Dato : 01-11-04 18:02

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> Det stod bare på salgbutikken.dk's side :S. Men har Aldi det stadig på
> tilbud eller er der andre der kender steder der lige har det headset på
> [...]

Har selv købt det i går i Aldi på Nørrebro til 499,- Virker perfekt....

/Stig

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 01-11-04 20:39

On Mon, 1 Nov 2004 18:02:23 +0100, "Stig Mortensen" <nospam@nospam.dk>
wrote:

>"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

>Har selv købt det i går i Aldi på Nørrebro til 499,- Virker perfekt....

Må lige forbi den lokale Aldi i Vejle og se om de stadig har flere.
Flemming Jacobsen

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 31-10-04 21:19

lø 30 okt 2004 11:08:40p satte Thunderbird [7100] sig på en taburet og
skrev følgende på et stykke vådt franskbrød

> Men hvem har ret, TDC eller Sonofon/Telekæden?.

De har de faktisk alle sammen.

Det kommer an på telefonen som man bruger.

Mine egne erfaringer:

Jeg har en Qtek 2020 med et Jabra BT200 headset og her lukker headset og
telefon korrekt ned hver gang forbindelsen ikke bruges, Jeg har målt på
det med en WI-FI detektor (Bluetoothfrekvensen ligger tæt på frekvensen
for trådløst netværk og kan ses meget tydeligt på detektoren, når der
sendes og man er ikke i tvivl.)

Samme headset er testet op imod en en Nokia 6600 og her lukker enhederne
IKKE ned. Tastelyde og andre lyde bliver på 6600, sendt til headsettet
som altid er oppe. Dette koster batteritid, dog slukker selve
forstærkeren i BT200 efter lidt tid men så snart der så kommer en lyd så
tænder den lige med det samme igen. Min ide er at den så i mellemtiden
kun sender de få nødvendige pakker til og fra headsettet, for at holde
forbindelsen men det er ikke den bedste løsning da tastelyde sagtens kan
undværes og en længere batterilevetid er ønskeligt.

Når Qtekken ringer går der kun få sekunder før at Headsettets egen
ringelyd (biptoner) lyder i headsettet. Efter at man har trykket på
svarknappen gå der lige 2-3 sekunder før at kontakten er etableret e.t.c.
og man hører en 2-klang i headsettet og kan så snakke.
Kun mens der er kontakt mellem headsettet og telefonen sendes der pakker,
d.v.s. hvis et opkald er aktivt. Bitlyde og betjeningslyde gengives af
Qtekkens egen højtaler.

På en Nokia 6600 høres telefones egen ringelyd muligvis i headsettet. Der
er altid kontakt mellem telefonen og headsettet og der sendes hele tiden
pakker mellem disse, til skade for batterilevetiden.

Jeg kan ikke mærke forskel på Qtekkens batterilevetid når jeg bruger
headsettet. Selvfølgelig vil telefonen uhverveligt bruge en anelse mere
når en samtale er aktiv fordi den jo også skal sende signalet med
Bluetooth men det er peanuts vi snakker her.

Steven

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 31-10-04 21:45

On 31 Oct 2004 20:18:39 GMT, Steven Nybo Andersen <ingen@mail.tak>
wrote:

> [...]
>når en samtale er aktiv fordi den jo også skal sende signalet med
>Bluetooth men det er peanuts vi snakker her.

Hvor stor en "forringelse" i standby tiden på telefonen har du kunne
registere i forbindelse med brug af dit headset?
Flemming Jacobsen

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 05-11-04 06:04

sø 31 okt 2004 09:44:36p satte Thunderbird [7100] sig på en taburet og
skrev følgende på et stykke vådt franskbrød:

> Hvor stor en "forringelse" i standby tiden på telefonen har du kunne
> registere i forbindelse med brug af dit headset?

Det har jeg dog ikke målt og det ville jo også komme an på hvor længe man
snakker. Den bruger jo kun mere strøm under opkald. Jeg har ikke brugt
headsettet så regelmæssigt endnu så jeg ved det og da min telefon også er
en PDA kan mange ting spille ind på den faktor så det er noget der vil tage
tid at teste men min ide er at det er småtingsafdelingen vi er i.

Steven