T68i, Telmore og opkaldsforsøg
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 30-10-04 14:42

Hejsa

Jeg har en T68i, som jeg har haft i et års tid. Grundlæggende har jeg
været ret tilfreds med telefonen, som dækker mine behov på langt de
fleste områder.

Dog har jeg på det seneste oplevet et irriterende problem: Når jeg
ringer op, er det som om, at telefonen melder optaget. Dette kan ske
de første 2-3 gange jeg ringer op til et nummer, mens jeg 4. gang får
forbindelse.

Jeg er sikker på, at det IKKE har noget at gøre med, at modtageren er
optaget, da det sker ret konsekvent hver eneste gang jeg ringer op.
Men en eller anden softwarefejl kunne det sagtens være.

Har andre oplevet noget lignende.. ?

Med venlig hilsen
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Sørensen

Dato : 30-10-04 15:05

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> optaget, da det sker ret konsekvent hver eneste gang jeg ringer op.
> Men en eller anden softwarefejl kunne det sagtens være.

Jeg har været ude for noget lign. Den duttede ikke optaget, og skrev det
heller ikke i displayet, men opkaldet gik simpelthen bare ikke igennem, og
man kunne så prøve igen. Det sammer gjaldt SMS'er, der blev gemt i Ikke
Afsendt et par gange inden de kom afsted. De to fejl havde muligvis intet
med hinanden at gøre.

Jeg fik det løst ved at opdatere telefonens software på garantien da jegs
endte den ind. Jeg tror dog, at man muligvis selv kan klare tricket ved at
nulstille alt i telefonen,. (Altså Nulstil Alt under Indstillinger.). I den
forbindelse er telefonens kodeord ofte 0000, med mindre du har ændret det
(det er IKKE det samme som pin til SIM.)
Husk dog at gemme alle telefonnumre (og andet der skal gemmes) på SIM-kortet
inden du nulstiller alt!

VH Sørensen

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 30-10-04 15:21

[...]

>Jeg har været ude for noget lign. Den duttede ikke optaget, og skrev det
>heller ikke i displayet, men opkaldet gik simpelthen bare ikke igennem, og
>man kunne så prøve igen

lige præcis.. mener heller ikke, at den decideret dutter optaget.. den
siger bare dut-dut et par gange, og så ikke videre..

3. eller 4. gang jeg ringer op, så er der hul..

prøver lige nulstillingstricket.. vil dog lige være sikker på, at jeg
får gemt samtlige data inden da.. vender tilbage. hvis jeg finder en
løsning..

men man kan vel ikke gemme forskellige indstillinger såsom ringetoner,
baggrunde mm på kortet, kan man?

Med venlig hilsen
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Sørensen

Dato : 30-10-04 16:12

> [...]

> men man kan vel ikke gemme forskellige indstillinger såsom ringetoner,
> baggrunde mm på kortet, kan man?

Nej, det kan man (mig bekendt) ikke. Så skal du ha' det overført via
bluetooth eller infrarød til din PC.. Hvis man gider bøvlet, når de nu kun
er baggrunde og ringetoner.

VH Chr.

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 31-10-04 21:25

lø 30 okt 2004 02:42:09p satte Bo Kamp Dudek sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød

> Men en eller anden softwarefejl kunne det sagtens være.

Helt sikkert

> Har andre oplevet noget lignende.. ?

Jeg har ikke oplevet problemer. Jeg har en Qtek 2020 som kører på Telmores
net og den melder KUN opptaget hvis der reelt ER optaget i den anden ende.

Jeg har dog erfdaringer fra tidligere tider (meget tidligere) at nogle
telefoner reagerer som du siger, hvis den celle telefonen er i på det
pågældende tidspunkt er overbelastet. Er det alle vegne du oplever det
eller er det et bestemt sted.

Steven

Fra : Thomas Chr. Carstens~

Dato : 01-11-04 10:01

In article <kc67o0l07kct81855h11h1bol7fvh8elda@4ax.com>, bo@bodudek.dk
says...
> [...]

> optaget, da det sker ret konsekvent hver eneste gang jeg ringer op.
> Men en eller anden softwarefejl kunne det sagtens være.

Ja jeg havde lige nøjagtig dette problem.

Det blev løst ved sende den til reparation (via Telecare)

Jeg fik aldrig at vide hvad der blev repareret, da dette ikke var oplyst
fra S//E, men den virkede som bagefter.

Det har sikkert noget med en radio-fætter-del-et-eller-andet. Men få den
sendt til reparation, hvis der stadig er garanti på, det tog lige under
14 dage (ikke Telecare skyld, god service fra dem i Lyngby)

mvh Thomas

Fra : Per Jensen

Dato : 01-11-04 19:27

Hej

Kendt problem på en T68/T68i, frekvensfejl på 1800 Mhz perodisk.