intel cpu
Fra : Ricko.

Dato : 30-10-04 09:50

Hej , jeg har en ældre pc med en Intel p2, 450mhz slot 1, fsb 100, er det
overhovedet muligt at få fat i en cpu som er på over de 600mhz til sådan en
..

--
Ricko.

ricko@livsnyter.com

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-10-04 12:17

Ricko. wrote:

> Hej , jeg har en ældre pc med en Intel p2, 450mhz slot 1, fsb 100, er
> det overhovedet muligt at få fat i en cpu som er på over de 600mhz
> til sådan en .

Måske. Hvilket bundkort har du?

Jesper G. Poulsen

Fra : Ricko.

Dato : 30-10-04 12:23

> Måske. Hvilket bundkort har du?
>

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen
kan du se noget af det du mener her , eller skal jeg finde navnet på det
frem

Fra : Ricko.

Dato : 30-10-04 12:29

"Ricko." <ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

> "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en
> meddelelse news:xn0dp4q3f2q0dp005@dtext.news.tele.dk...

> kan du se noget af det du mener her , eller skal jeg finde navnet på det
> frem
og her er navnet på bundkort.
gigabyte ga6bxe
link: http://www.active-hardware.com/english/reviews/mainboard/ga6bxe.htm

Fra : Brian Lund

Dato : 01-11-04 15:56

> og her er navnet på bundkort.
> gigabyte ga6bxe
> link: http://www.active-hardware.com/english/reviews/mainboard/ga6bxe.htm

P3 650 MHz (100 MHz FSB) er den største CPU ifølge manualen, men samtidigt
kan jeg se at det kan køre FSB 133 MHz og det har 9,5X multiplier som max,
så du burde kunne putte alle Slot 1 CPUer i!
(Hvis ikke den nævnte ER den største...)

Brian

Fra : ///JJ

Dato : 01-11-04 16:14

Brian Lund wrote:
> P3 650 MHz (100 MHz FSB)
> (Hvis ikke den nævnte ER den største...)

P3 kører i dag skam helt op til 1,13 GHz, men i den årgang bundkortet er
fra, mener jeg de stoppede omkring 866MHz.

///JJ

Fra : Ricko.

Dato : 01-11-04 16:25

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> P3 kører i dag skam helt op til 1,13 GHz, men i den årgang bundkortet er
> fra, mener jeg de stoppede omkring 866MHz.

> [...]
men, men, hvor får jeg fa i sådan en cpu

Fra : Brian Lund

Dato : 01-11-04 16:36

> P3 kører i dag skam helt op til 1,13 GHz, men i den årgang bundkortet er
> fra, mener jeg de stoppede omkring 866MHz.

Ja, men de er da vidst til Socket 370? (1,13 GHz)
Men ja, jeg så også lige for et par minutter siden en der havde en 800/133
(slot 1) til salg!

Men med multiplier 9,5 og FSB 133 har han i teorien mulighed for at køre
1266 MHz ;)

Brian

Fra : Ricko.

Dato : 01-11-04 16:52

"Brian Lund" <geronimo@nomail-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (slot 1) til salg!
>
> Men med multiplier 9,5 og FSB 133 har han i teorien mulighed for at køre

ok, men hvor skaffer jeg mig sådan en

Fra : ///JJ

Dato : 01-11-04 16:57

Ricko. wrote:
> ok, men hvor skaffer jeg mig sådan en

Undskyld, men hvilken en - størrelsen altså?

///JJ

Fra : Ricko.

Dato : 01-11-04 17:02

> Undskyld, men hvilken en - størrelsen altså?
>
> --
> Mvh
> ///JJ
alt fra 600-til??? bare den virker på det bundkort jeg har

Fra : ///JJ

Dato : 01-11-04 17:11

Ricko. wrote:
> "///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> alt fra 600-til??? bare den virker på det bundkort jeg har

Altså som ny har www.edbpriser.dk flere over 600MHz - om den virker på dit
bundkort tør jeg dog ikke garantere!
Brugt må de findes i hobetal i den blå avis m.m.....
///JJ

Fra : Ricko.

Dato : 01-11-04 17:19

> [...]
> bundkort tør jeg dog ikke garantere!
> Brugt må de findes i hobetal i den blå avis m.m.....
har ikke enskid forstand på hvad jeg skal bestille ,////// så hvis der er
nogen der ved det , vil det hjælpe meget , skulle i ´mangle oplysninger så
spørg bare .???

Fra : ///JJ

Dato : 01-11-04 20:04

Ricko. wrote:
> har ikke enskid forstand på hvad jeg skal bestille ,////// så hvis
> der er nogen der ved det , vil det hjælpe meget , skulle i ´mangle
> oplysninger så spørg bare .???

Den "smarteste" at spørge er vel en butik - for så hænger de også på sagen,
hvis skidtet ikke skulle virke, men ellers har du jo fået svar på hvad
bundkortet kan teoretisk.

///JJ

Fra : Brian Lund

Dato : 01-11-04 22:06

> har ikke enskid forstand på hvad jeg skal bestille ,////// så hvis der er
> nogen der ved det , vil det hjælpe meget , skulle i ´mangle oplysninger så
> spørg bare .???

Du skal have en Pentium 2 eller en Pentium 3 som er til Slot 1, helst en med
100 MHz FSB, jeg tror dog at en med FSB 133 vil køre fint, men jeg vil ikke
garantere det... - Men hvis du finder en med FSB133 billigt kan du jo altid
prøve, det eneste der kan ske er at den kommer til at køre for langsomt :)

Brian

Fra : Ricko.

Dato : 02-11-04 05:17

> [...]
> altid
> prøve, det eneste der kan ske er at den kommer til at køre for langsomt :)

Det vil jeg prøve , jeg kikker efter en i dag