Hvilket BT headset til N6230?
Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 30-10-04 08:08

Jeg går for tiden og overvejer at anskaffe mig et BT headset til min
N6230 da jeg er pænt træt af Nokias skod headset der følger med som
standard. Men jeg vel sqi bare ikke lige hvad for et jeg skal vælge .

MEn jeg har dog nogle krav/ønsker til det headset som jeg gerne vill
have fingrene i.

1:
Skal sidde behageligt og skal kunne være til at have på i 12 timer uden
at man får ondt i øret (som man gør med Nokias standard headset).

2:
En ok, standby og taletid

3:
God lydkvalitet uden for megen skratten og støj og gerne med mulighed
for at det kan bruges i et "støjende" miljø uden at det går for meget ud
over samtalen.

4:
Mulighed for at man hurtigt og nemt kan reetablerer forbindelsen mellem
headset og telefon såfremt at forbindelsen stopper for at spare strøm og
endvidere emd mulighed for at forbindelse reetableres pr automatik ved
opkald og deslige.

5:
Skal sidde godt og stabilt, så at man ikke har indtrykket af at det er
ved at falde ud/af hele tiden.

6:
Og kan det så ogs bruges til at jeg kan hører radio/MP3'er i det ville
det være perfekt, men dog ikke et krav.

Er det noget I kan hjælpe mig med at finde monstro?. Håber jeg
ihvertfald at I kan .

Men på forhånd tak for hjælpen.
Flemming Jacobsen

Fra : Dennis Nielsen

Dato : 30-10-04 20:03

Kan varmt anbefale jabra...

Dennis

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 31-10-04 00:16

On Sat, 30 Oct 2004 21:02:58 +0200, "Dennis Nielsen"
<Denner[ANTISPAM]@webspeed.dk> wrote:

>Kan varmt anbefale jabra...

Og den virker fejlfrit sammen med Nokia og kan de ting som jeg ønsker?
Flemming Jacobsen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 30-10-04 23:39

On Sat, 30 Oct 2004 09:07:30 +0200, "Thunderbird [7100]"
<praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:

> [...]
>det være perfekt, men dog ikke et krav.
>
>Er det noget I kan hjælpe mig med at finde monstro?. Håber jeg

Update

Jeg har behov for ca 12-20 timers standby tid, når at headsettet er
tilsluttet telefonen.
Flemming Jacobsen

Fra : Dennis Nielsen

Dato : 31-10-04 09:36

Har selv jabra 250...standby tid er vildt lang, taletid op til 8 timer..

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 31-10-04 19:59

On Sun, 31 Oct 2004 09:36:09 +0100, "Dennis Nielsen"
<Denner[ANTISPAM]@webspeed.dk> wrote:

>Har selv jabra 250...standby tid er vildt lang, taletid op til 8 timer..

Hvad er dine erfaringer med det?. men har selv set på det og synes de
999 som TDC vil have for det er lige dyrt nok :(. Men hvordan sidder det
og er lyden god?

Og kan det bruges i miljøer med en del baggrundsstøj?
Flemming Jacobsen

Fra : Dennis Nielsen

Dato : 31-10-04 10:23

Jeg har brugt et BT200 freespeak i lang tid med en 6230, det har virkelig
opfyldt alle mine krav, det er et skide godt headsæt, som man desuden kan
høre mp3 i, dog ikke radio, men det kan du ikke med nogen bluetooth headsær,
da telefonen bruger "ledningen" som antenne hvis du forstår...?

Jeg har skiftet til et BT 250 jeg fik et godt tilbud og skiftede, der er
virkelig god standby tid på, og vil tro du kan snakke 6-8 timer uden at
skulle oplade, og det sidder virkeligt godt... !!!

Bare mine erfaringer med headsæts, jeg har også haft nokia HDW2 og HDW3 men
de er sq for ringe, og sidder elendigt... !!!!

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 31-10-04 20:02

On Sun, 31 Oct 2004 10:23:07 +0100, "Dennis Nielsen"
> [...]

>høre mp3 i, dog ikke radio, men det kan du ikke med nogen bluetooth headsær,
>da telefonen bruger "ledningen" som antenne hvis du forstår...?

Det gør jeg skam. Bruger selv et af Nokias standard headsets lige nu og
er ved at blive godt træt af det. Men har da også været nødt til at
modificerer det da det ikke lige var særligt trafikvenligt :).

>Jeg har skiftet til et BT 250 jeg fik et godt tilbud og skiftede, der er
>virkelig god standby tid på, og vil tro du kan snakke 6-8 timer uden at
>skulle oplade, og det sidder virkeligt godt... !!!

Hvad synes du om det Jabra headset og hvor godt opfylder det mine
krav/ønsker?

>Bare mine erfaringer med headsæts, jeg har også haft nokia HDW2 og HDW3 men
>de er sq for ringe, og sidder elendigt... !!!!

Ok, havde faktisk overvejet at købe HDW3'eren i den lokale TDC butik da
jeg gik ud fra at det måtte være det rigtige til ens telefon :(. Men kan
se at det var det så ikke. Men hvad for et af de headsets som du har
haft i fingrene vil du anbefale?
Flemming Jacobsen

Fra : Dennis Nielsen

Dato : 31-10-04 20:27

Umiddelbart er Jabra`s generelt rigtig gode, om du vælger BT200 eller BT250
er vist lige meget, jeg kan ikke "mærke" den store forskel. Jeg er sindsyg
glad for mit BT250, bla fordi det er så behageligt at have på men også fordi
det er så nemt at betjene. Selve headsættet er af gummi og "tilpasser" sig
selv hvis du forstår ? En anden ting der er rart er at "højttaleren" er
"inde" i øret hvilket er rigtig rart hvis man er hvor der er støj, jeg synes
microfonen er god til at " sortere" fra, og folk har aldrig klaget over
dårlig forbindelse eller noget.

Ja, det er mange penge, jeg var "heldig" at få et BT250 til "meget" billige
penge... Har mit "gamle" (læs 2mdr) BT200 freespeak til at ligge... !

Fra : JMo.

Dato : 31-10-04 20:52

Dennis Nielsen wrote:

> Umiddelbart er Jabra`s generelt rigtig gode, om du vælger BT200 eller
> BT250 er vist lige meget, jeg kan ikke "mærke" den store forskel.

Batterilevetiden på 250'eren er væsentligt længere. Men derudover er der
ikke megen forskel på de to.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 31-10-04 21:41

On Sun, 31 Oct 2004 20:26:45 +0100, "Dennis Nielsen"
> [...]

>Ja, det er mange penge, jeg var "heldig" at få et BT250 til "meget" billige
>penge... Har mit "gamle" (læs 2mdr) BT200 freespeak til at ligge... !

TDc siger 999 for det headset, men mener godt at det kan fåes billigere?
For "vil" ikke give små 1000 kr for et headset :(. En 6-700 er maks.

Men har også lidt øjnene på et BlueTrek G2, men hvad kan i sige om det?

Flemming Jacobsen