3's LG Telefon vs Sony Z1010
Fra : H.S.

Dato : 28-10-04 15:13

Er der samme kamera der sidder i disse to telefoner ?
Eller er tager Sony'en bedre billeder/video ?

Henrik
Aloe Vera og produkter til personlig pleje:
http://www.hstrading.dk/

Fra : Guru

Dato : 28-10-04 18:31

Hej Henrik

Jeg har netop købt købt SE's telefon. i går.
Folk kan sgu kalde den klodset alt det, de vil - men jeg synes fandme, den
er fed. Alt virker, alt er let at bruge. Min kæreste og jeg købte hver
vores, og da vi kom hjem ½ time senere, skulle den samles og 3 min. efter
var første videosamtale i gang. Alt andet er senere efterprøvet med stor
succes. Det sidste blev modemdelen, men den er netop overstået, inden dette
bliver skrevet. 115.2 kbs. Det synes jeg er helt rimeligt, selvom prisen for
lige netop den ydelse er lidt hamper. Men vi er i hvert fald begge glade for
vores nye telefoner.

Vedr. dit spørgsmål. I Z1010 sidder to kameraer. Det ene er til
videosamtaler, mens det andet er til still og video. Det virker perfekt.
Under en videosamtale kan du med et enkelt tastetryk skifte mellem de to
kameraer. Kameraet til stille og video optager i 640*480 pixels. Det tager
virkelig fine billeder, men som alle CCD kameraer kræver det en vis
lysmængde for at reslutatet bliver helt i top. Dette er også gældende for
LG'en.
Det er svært at sammenligne to telefoner, når du blot skriver LG, for der er
et par stykker af dem. Men jeg antager, du mener U8120. Jeg kender ikke dens
kamera, men generelt vil jeg foretrække Z1010 - det er jo også derfor,
valget faldt på den. Her skal du især være opmærksom på to ting; Z1010 har
Bloetooth, hvilket LG'en ikke har. Desuden har LG'en "kun" 32MB hukommelse,
uden mulighed for yderligere udvidelse. Z1010 har indbygget 4MB og ekstra 32
medfølger. Producenten oplyser, at maks er 4+128, mens det uofficielt
forlyder, 256 går an. Det har jeg netop spurgt gruppen om forleden, og
selvom svareren afkræftede det, lever rygtet videre. Hukommelsen bliver
nyttig til MP3, som forresten lyder fantastisk.
Z1010 er en smule større end U8120, men til gengæld har den ingen antenne og
den er billigere - selvom en prisforskel på 88 kr. næppe er nævneværdig.

Mit råd: Køb du roligt en Sony Ericsson Z1010!!!

Fra : Jens B

Dato : 28-10-04 18:51

"Guru" <ingen@ikke.noget> skrev i en meddelelse
> [...]
> spurgt gruppen om forleden, og selvom svareren afkræftede det, lever
> rygtet videre. Hukommelsen bliver nyttig til MP3, som forresten lyder

Tro mig, det er kun rygter....fejlagtige rygter.

Men hvis du beslutter dig for at forsøge, så sørg for din egen skyld for, at
få på skrift fra den butik hvor du handler, at en 256 MB virker i Z1010, så
du har mulighed for at levere den tilbage.

Hilsen
Jensb - Selvudnævnt Memory Stick ekspert

Om Memory Stick : http://www.p800.dk?p800trick.asp?nummer=3 (i forbindelse
med Memory Sticks er der ingen forskel på P800 og Z1010)

Fra : H.S.

Dato : 29-10-04 08:08

> [...]
> LG'en.

> Mit råd: Køb du roligt en Sony Ericsson Z1010!!!

Tak for den fine anmeldelse

Jeg kunne dog stadig godt tænke mig at vide om selv Video-optagelserne (ikke
video samtaler) er bedre på Sony'en end på LG U8120'eren ? (Jeg synes
optagelserne på U8120'eren hakker meget, selv når de kommer over på en pc,
når man filmer noget der bevæger sig).

Fra : Thorbjørn

Dato : 29-10-04 08:55

H.S:
> [...]
> video samtaler) er bedre på Sony'en end på LG U8120'eren ? (Jeg synes
> optagelserne på U8120'eren hakker meget, selv når de kommer over på en pc,

Jeg har ikke erfaring med Z1010'eren, men har regnet mig frem til, at på
LG'en er den højeste bitrate ca. 64 kbit/s, afspilning af optagelser med
højere bitrater er dog mulig, og så ser det noget pænere ud. På grund af den
kraftige datakomprimering får man de bedste resultater ved at holde kameraet
så stille som muligt.

Selv om det er langt fra VHS-kvalitet, er jeg stadig imponeret over
kvaliteten. Og over, at man kan optage næsten en times video på de 32 MB.

-Thorbjørn

Fra : Brian

Dato : 29-10-04 21:36

Hejsa

Guru skrev:

> [...]
> Desuden har LG'en "kun" 32MB hukommelse, uden mulighed for yderligere
> udvidelse. Z1010 har indbygget 4MB og ekstra 32 medfølger.

Ligger der et 32mb kort i S/E kassen ?
www.3.dk oplyser bare, at der kun er 3mb internt.

/Brian

Fra : Guru

Dato : 30-10-04 04:31

De oplyser 4MB internt og der ligger 32MB på en Memory Stick Duo i kassen

Fra : Brian

Dato : 30-10-04 18:38

Hejsa

Nope, 3 Mb på www.3.dk

> og der ligger 32MB på en Memory Stick Duo i kassen

Okay, takker.

/Brian

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 29-10-04 10:50

"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> wrote in message
> Er der samme kamera der sidder i disse to telefoner ?
> Eller er tager Sony'en bedre billeder/video ?

Har haft begge telefoner, du skal bemærke at kameraet sidder totalt tåbeligt
på en z1010 - det tangere til at være ubrugeligt... desværre..

Fra : H.S.

Dato : 29-10-04 12:58

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> wrote in message
> >

> Har haft begge telefoner, du skal bemærke at kameraet sidder totalt
tåbeligt
> på en z1010 - det tangere til at være ubrugeligt... desværre..

Tak for jeres råd. Det bliver nok til LG'en - er bare stadig lidt 'nervøs'
for at 'hoppe på' pga 3's dækning, som jeg finder ret mangelfuld hvor jeg
færdes...

Fra : Guru

Dato : 29-10-04 14:13

Du skal være sikker på, der er den fornødne dækning. Jeg ville aldrig eje
det hvis ikke, jeg var dækket. Du kan ikke rigtig bruge det sjove uden
dækning.
I dag har jeg i øvrigt brugt min som MP3-afspiller. Det er pisse smart og
kvaliteten er tip top.

Fra : H.S.

Dato : 29-10-04 14:17

> [...]
> dækning.
> I dag har jeg i øvrigt brugt min som MP3-afspiller. Det er pisse smart og

Findes der et link med deres dækning / kommende dækning ?

Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 29-10-04 17:55

www.3.dk selvfølgelig Du kan også hente lidt info på
www.mastedatabasen.dk

/Morten

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 29-10-04 23:56

H.S. wrote:

> Tak for jeres råd. Det bliver nok til LG'en - er bare stadig lidt
> 'nervøs' for at 'hoppe på' pga 3's dækning, som jeg finder ret
> mangelfuld hvor jeg færdes...

Og sandelig ikke for at gøre dig mere nervøs, men hold skarpt øje med dine
regninger. 3 har det med at sende regninger ud som er forkerte. Det er der
mange som har prøvet. Min ven har faxet et bevis på en betaling ind her i
sidste ude, men bliver stadig og atter stadig opkrævet forkert dér. Og det
er da blevet nemmere at komme igennem til kundeservice, men bliv ikke alt
for usikker hvis det tager 20 min. Og hvis du sender en SMS til en ven, så
bliv ikke alt for nervøs hvis han vrisser af dig og siger at han har
modtaget den 20 gange samme dag. For det er sikkert ikke løgn. 3 har det med
at gentage og gentage og gentage den samme sms - den samme sms. Og hold dig
munter når du rejser ud i verden, 3 har ikke mange roaming aftaler, så din
mobil duer simpelthen ikke. Altid godt at have et ekstra Telmore kort med.
Og hvis du pludselig føler at det med videotelefoni er noget langsomt pjat
og det rene gejl, så glæd dig alligevel over at være med i fronten. Det vil
da glæde 3, hvis du kunne tænke sådan. Og hvis du nu bliver underlig til
mode fordi at de almindelige samtaler er noget forsinkede, så er det ikke
fordi din søde kæreste ringer fra Japan - men fordi at UMTS pakker samtalen
på en helt anden måde en alm. GSM. Det forsinkes.
Og keep cool selv om du ikke kan ringe lige pludselig. Det er bare 3 som
igen opgraderer sit system. Et eller andet tidspunkt får de sikkert styr på
stabile samtaler, tænk positivt når du igen bliver smidt af nettet midt i
det hele.

/ Thomas (Jo . jeg har sendt min opsigelse, bare rolig, ikke nervøs.)