Tiff -læser
Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 28-10-04 14:44

Jeg har tilsyneladende ikke en tiff-læser på computeren.
Hvor kan man hente en sådan?
Mvh.Bodil.

Fra : aafe

Dato : 28-10-04 14:59

On Thu, 28 Oct 2004 15:44:02 +0200, "Bodil Grove Christensen" wrote:

>Jeg har tilsyneladende ikke en tiff-læser på computeren.
>Hvor kan man hente en sådan?

Du kan hente et Alterna plugin her:

http://www.alternatiff.com/

med venlig hilsen

Arne
Skriv under på protesten http://eckmann.dk/underskrift/

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 30-10-04 16:34

"aafe" <intet@svar.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan hente et Alterna plugin her:
>
> http://www.alternatiff.com/
>
> med venlig hilsen
>
> Arne

Mange tak for hjælpen.
Mvh.Bodil.

Fra : John Drage Thomsen

Dato : 04-11-04 14:27

<grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> wrote:

>Jeg har tilsyneladende ikke en tiff-læser på computeren.
>Hvor kan man hente en sådan?

Man ta'r det jo så selvfølgeligt, at man har én... )

Jeg bruger selv et CorelDraw program til at "læse" og redigere TIF'er,
men mindre kan også gøre det.

En overgang ku' man mange steder hente PaintShopPro, men der er også
andre af slagsen

Venligst
John

Fra : Baertel

Dato : 04-11-04 16:19

Hej Bodil
Hvis det er til læsning direkte på AO, så er AlternaTiff programmet.
Skal du læse en tiff-fil fra din egen computer, så har Windows XP sit eget
program, som er udmærket til det brug, Windows Billed- og faxfremviser.
Ellers prøv at højre-klikke på en tiff-fil og vælg i menuen 'Åbn med'. Du
vil herefter kunne vælge et af de tilgængelige programmer. Hvis der er
nogen.
Et andet all-round program er IrfanView som er freeware. Det kan en masse
andre ting.

Mvh
baertel

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:4180f7a1$0$192$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Mogens Jørgensen

Dato : 05-11-04 12:34

"Baertel" <baertelsen@hlaug.dk> skrev i en meddelelse
> Et andet all-round program er IrfanView som er freeware. Det kan en masse
> andre ting.

http://www.irfanview.net/

En stor fordel er, at det lynhurtigt åbner et billede i modsætning til et
tungt billedbehandlingsprogram - og så kan det med plugin (også gratis)
blandt andet læse ".sid"-filerne med gamle sognekort.

Mogens