Smartphones. P910 og 9090
Fra : Jacob Olsen

Dato : 28-10-04 09:03

Kan nogen redegøre for hvornår en person skal vælge en Sony Ericsson P910
telefon eller fx en Qtek 9090....

9090 er jo nærmere 90% palm og 10% telefon, og P910 er mere telefon end en
palm....

Hvad er det lige en 9090 kan mere, og hvorfor skal man vælge sådan en. Er
det mere buisness mænd der skal have en god kalender hvor telefon delen er
mindre vigtig eller ????

Fra : Jens B

Dato : 28-10-04 11:22

"Jacob Olsen" <jeo@_sletmig_post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> 9090 er jo nærmere 90% palm og 10% telefon, og P910 er mere telefon end en
> palm....

Jep, det er også det jeg ser som den væsentligste forskel. Og det er derfor
jeg har valgt P910, da jeg synes det er rart, at den med klappen lukket
fungerer som en helt normal telefon, hvor man hurtigt lige kan svare på en
SMS, foretage opkald, tjekke kalenderen osv, uden at skulle have
styluspennen frem.

> Hvad er det lige en 9090 kan mere, og hvorfor skal man vælge sådan en. Er
> det mere buisness mænd der skal have en god kalender hvor telefon delen er
> mindre vigtig eller ????

Jeg synes at PDA funktionerne i P910 lever stort set op til andre PDA'er.
Inden jeg i sin tid købte min P800, havde jeg en PDA, men jeg har ikke brugt
den én eneste gang efter, da P800 har klaret alle mine behov. Hvis man har
nogle helt specifikke krav som man skal have opfyldt, så er det selvfølgelig
vigtigt at undersøge om P910 kan dette. Men for den almindelige bruger tror
jeg ikke, at man vil føle at P910 mangler nogle funktioner, i forhold til en
PDA.

Jeg har tit hørt at de windows baserede PDA'er skulle være noget bedre til
at vise video. Jeg har dog aldrig selv set det, så jeg ved ikke hvor stor
forskel der er ...og jeg kunne heller ikke være mere ligeglad, for jeg har
svært ved at se hvad jeg skal bruge det til.

En væsentlig forskel er dog at 9090 har WLAN.

Jens