Antenne trådløs forstærker. Bruges i kælde~
Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 27-10-04 23:41

Kigger i katalog fra Thansen.dk:
http://thansen.dk/product.asp?c=326996411&n=283053516&pn=283054555

Denne Trådløse repeater antenne, virker den godt?
Jeg påtænker at bruge den til min kælder, der er ofte meget dårlig GSM
forbindelse, men hvor langt væk skal man være for sådan en antenne for at
den stadig virker.? Er der batt. i??

Mvh Thomas

Fra : Basil

Dato : 28-10-04 05:29

Thomas Jacobsen wrote:
> [...]
> Jeg påtænker at bruge den til min kælder, der er ofte meget dårlig GSM
> forbindelse, men hvor langt væk skal man være for sådan en antenne for at

GSM900 ?
Kører vi ikke GSM1800 på alle nyere telefoner ?
Kai

Fra : Karsten Vinding

Dato : 28-10-04 06:39

Basil wrote:

> GSM900 ?
> Kører vi ikke GSM1800 på alle nyere telefoner ?

Joda, men gør langt fra alle sendemaster. GSM 900 har et større
dækningsområde pr. mast ved samme sendeeffekt, så mange steder, f.eks. ude
på landet, hvor der er langt mellem master, bruger man som oftest GSM900
master. GSM 1800 bruges mest i byerne, hvor der er kortere afstand til
telefonerne, og samtidig behov for større kapacitet.

Hvis man slår celeinfo på på sin telefon, og teleoperatøren understøtter
det, vil man kunne se hvad telfonen er koblet op imod. Jeg kan hos TDC se at
jeg en stor del af tiden er på GSM900 nettet, selv her i Vejle, hvor der er
flere GSM1800 master. Telefonen skifter selvfølgelig glat mellem nettene,
også selvom man taler i den.

Hvis han køber den repeater antenne, for at bruge den et sted hvor der i
forvejen er dårligt signal, er det sandsynligt at han i forvejen kun har
kontakt med en GSM900 mast, og så vil den virke fint (hvis ellers sådan en
repeater antenne er noget værd).

--
Mvh, Karsten