Rør til fiskestænger....
Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 27-10-04 19:44

Hejsa NG

Jeg skal til Brasilien i næste uge og fiske i 10 dage...
hvor finder jeg et transportrør til mine fiskestænger???
Røret skal være min 1Meter da stangen skilt ad er 1Meter...

Jeg kører hver dag mellem Kbh og Roskilde ad Roskildevejen så ligger der en
forretning der evt kan have sådan noget på vejen???

Jabbe(4k)

Fra : bjarne rasmussen

Dato : 27-10-04 20:17

Hej Jabbe.
Nu er jeg godtnok ikke sjællænder og kender vejen du kører men om ikke andet
kan du bestille et transport-rør på nettet.
Prøv evt. www.huntershouse.dk
de tager 69,- kr for et rør i løssalg og så går der kun 1-2 dage så har du
det.

Mvh. Bjarne.

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-04 20:32

On Wed, 27 Oct 2004 20:44:16 +0200, "Jabbe\(4k\)" <jabbe@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jeg kører hver dag mellem Kbh og Roskilde ad Roskildevejen så ligger der en
>forretning der evt kan have sådan noget på vejen???

Prøv en tæppeforretning. Jeg fik mit transportrør, som er et af de
plastikrør man ruller tæpperne omkring, ganske gratis hos en
tæppemand.

/Alex

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 28-10-04 03:56

> Prøv en tæppeforretning. Jeg fik mit transportrør, som er et af de
> plastikrør man ruller tæpperne omkring, ganske gratis hos en
> tæppemand.

Jeg siger mange tak for ideen....

Utroligt at jeg ikke selv kunne finde på den med træklodsen...
men jeg vil da gå igang med projektet....

Jabbe

Fra : Calle.

Dato : 28-10-04 23:51

Jabbe(4k) wrote:

> Jeg siger mange tak for ideen....
>
> Utroligt at jeg ikke selv kunne finde på den med træklodsen...
> men jeg vil da gå igang med projektet....

så er det sku nemmere med et standard pvc rør, med tilhorende blindmuffer

--
Calle.

Fra : Alex Linaa

Dato : 29-10-04 09:51

"Calle." <fake@fake.fake> wrote in message

> så er det sku nemmere med et standard pvc rør, med tilhorende blindmuffer

Hvor kraftigt er sådan et standard pvc-rør i godset?
Fordelen ved et tæpperør er, at det er så kraftigt at det hverken kan
klemmes, knække eller splintre.

/Alex

Fra : Calle.

Dato : 30-10-04 09:54

Alex Linaa wrote:
> "Calle." <fake@fake.fake> wrote in message

> Hvor kraftigt er sådan et standard pvc-rør i godset?
> Fordelen ved et tæpperør er, at det er så kraftigt at det hverken kan
> klemmes, knække eller splintre.

det kan du heller ikke bare sådan gøre ved pvc-røret
--
Calle.

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 31-10-04 17:09

Nu har jeg fået lavet mig et rør....
det er sgu dejligt.... tak for iden..

--
Jabbe(4k)
www.jabbe.lir.dk

Fra : Splitcane

Dato : 27-10-04 21:24

"Jabbe\(4k\)" skrev d. 27-10-04 19:44 dette indlæg :
> [...]
der en
> forretning der evt kan have sådan noget på vejen???

Har sendt en del stænger rundt i Europa og har altid brugt et tæpperør
(de fåes op til 3,6 meter). De fleste tæppeforretninger anser rørene for
at være affald og vil meget gerne af med dem.
Jeg kan anbefale dig at "proppe" røret med en træklods i hver ende. Den
ene ende limes, den anden ende skrues med spånskruer (husk en
skruetrækker så du kan åbne igen). Brug det tykkeste materiale du kan
skaffe evt 22mm MDF eller tykkere og husk at bore for til skruerne.
Håndtag på røret laver du med gaffa-tape - det er let at reparere når
flypersonalet har rykket det i stykker (for det gør de). Er røret stort
nok, kan dit fluehjul og andet grej også være deri.

http://www.kandu.dk/

Fra : Calle.

Dato : 27-10-04 22:17

Jabbe(4k) wrote:
> [...]
>
> Jeg kører hver dag mellem Kbh og Roskilde ad Roskildevejen så ligger
> der en forretning der evt kan have sådan noget på vejen???

alm. ø50mm PVC rør fra et byggemarked
--
Calle.

Fra : B.Meier

Dato : 28-10-04 15:37

Hvis du har mere end en stang kan jeg varmt anbefale en Bazooka - Har selv
rejst med 7-9 stænger -
alle i samme rør, røret kan desuden sikres med en hængelås ...

http://www.friluft.se/product_info.php?cPath=244_252&products_id=1155

Ved desværre ikke hvor det kan købes i dk - men måske en af de store
SportsDress, eller som tidligere nævnt Huntershouse ...

God tur og fiske lykke ..... (spændende med fiskeri i brasilien, får vi
ikke en rapport senere :)

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 28-10-04 15:53

> [...]
> rejst med 7-9 stænger -
> alle i samme rør, røret kan desuden sikres med en hængelås ...

Den er edder sprøjtme dyr......

PT har jeg ikke planer om at skulle bruge den mere end 1 gang... Meeeeen man
ved jo aldrig, det kan jo være det er så fedt at jeg skal der over igen....

> God tur og fiske lykke ..... (spændende med fiskeri i brasilien, får vi
> ikke en rapport senere :)

Det kan da godt lade sig gøre med en fortælling fra de varme lande...
Det skal nok lige siges at jeg er er akvarie mand af interesse så derfor er
det jo ikke de helt vilde fisk jeg går efter....

Men derfor vil jeg da gerne fortælle om min tur....

Jabbe