ændre stand pc til acpi
Fra : Indigo 2 - Heine Sve~

Dato : 27-10-04 19:14

Jeg har en ældre PIII PC med et asus p2bf bundkort, som af en eller
anden grund er sat op til at være "standard PC" i stedet for ACPI.
Det er sikkert mig, der har valgt forkert under installationen af
Windows XP. Mine andre PC'er står alle til ACPI.
Jeg vil gerne have PIII'eren ændret til ACPI, men kan ikke få den
til at makke ret.
Man kan øjensynligt skifte fra ACPI til Standard PC, men ikke den
anden vej?

Jeg er inde i enhedshåndteringen > computer > standard PC >
egenskaber > Driver > opdater driver > Installere fra en liste > og
her kan jeg så kun vælge "Standard PC".
På min nye computer, som er installeret som en acpi pc, kan jeg
vælge mellem 4 forskellige opsætninger, bl.a. Standard PC og ACPI
Multiprocessor PC,

Kan nogen her sige mig, hvordan jeg får ordnet min PIII.
(problemet er at den ikke vil slukke automatisk, hvilket den godt
kunne med Windows 98ME. Nu skal jeg vælge luk og derefter manuelt
slukke på knappen på
fronten, selv jeg har indstillet den til APM i strømstyringen.)

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : Zulu

Dato : 27-10-04 19:29

Indigo 2 - Heine Svendsen wrote:
> [...]
> til at makke ret.
> Man kan øjensynligt skifte fra ACPI til Standard PC, men ikke den

Havde samme problem da jeg geninstallerede XP på min. Fik trykket F5 under
opstarten og valgt forkert.
Jeg søgte en del rundt på nettet men kom frem til det samme som dig:
Kun ACPI -> Standard PC og ikke den anden vej.
Så jeg formaterede igen og startede forfra.
Jeg prøvede dog først at lave en reperation af installationen, men så ville
den ikke boote bagefter... :(

Zulu