Vielse ? Hejls Nørre Tyrstrup, Vejle amt
Fra : Ulla Elisa

Dato : 27-10-04 16:39

Er der en hjælpsom sjæl der e.v.t. . kan hjælpe med min farfar og framors
vielse.??
Jeg kan ikke finde deres vielse nogetsteds.

J. Kresten Lassen, ( Jens Christian Larsen) gift med Maren Jensen begge fra
Hjørring amt. % gift i Hjørring % gift Dalby Nørre Tyrstrup % gift i
Haderslev .
sidste mulighed .

Vielse ? Hejls Nørre Tyrstrup, Vejle amt mellem 1888 og inden den 14. marts
1889

Ulla Elisa
uelisa@post.tele.dk

Fra : Jytte Frank Dekov

Dato : 27-10-04 23:19

Ja det vil jeg gerne, jeg har mikrokort over Hejls og Vejstrup, men da det
er lidt sent på døgnet kommer svaret først imorgen - nånej meget senere på
døgnet.
Venligst Jytte Frank Dekov, 2770 Kastrup

Fra : Jytte Frank Dekov

Dato : 28-10-04 22:00

Hej Ulla Elise, jeg har nu været igennem mikrokortene for både Hejls og
Vejstrup, desværre med et negativt resultat. Har du prøvet at følge Farfar i
lægdsrullen for at se hvor han eventuelt har opholdt sig på dette
tidspunkt??
Held og lykke med jagten og mange venlige hilsener fra Jytte Frank Dekov

Fra : Ulla Elisa

Dato : 29-10-04 08:16

Tak for din venlighed, det var et sidste forsøg på at finde deres
vielse,jeg har været alle kirkebøgerne igennnem on-line fra hele området
for Nørre Tyrstrup Vejle amt , de skal være der et elller andet sted ? er
hvor.
Carl Christian Lassen, er Maren Lassen's , faderen er ikke opgivet , Carl
Christian er dog Jens Christians Larsens , de er ikke gift på dette
tidspunkt og bliver det ikke i Hjørring amt .
jeg finder dem begge to i
folketællingen 1890
Samtlige personer i husstanden
vejle, Nørre Tyrstrup, Dalby, Dalby, , Bögelunds Hus (Lejerhus), 6, FT-1890
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
J. Kresten Lassen, 27, Gift, Husfader, Staldkarl paa Bögelund, Dronninglund
Hjörring Amt
Maren Lassen, 21, Gift, Husmoder, , Jerslev Sogn Hjörring
Carl Christian Lassen, 2, Ugift, Barn, , Skjæv, Hjörring
Ingvardt Marinus Lassen, Under 1 Aar 14-3-89, Ugift, Barn, , Dalby Vejle

Christiansfeldt ? er måske også en mulighed
nu opgiver jeg , jeg har søgt og ledt så længe ringet skrevet så mange
steder,? hvis de er borgelig viet finder jeg dem vel ikke i kirkebogen ??
Tak endnu engang,
mvh
Ulla Elisa