Ram til følgende konfiguration.
Fra : WhiteD

Dato : 27-10-04 02:57

Hvilken hurtige ram vil i anbefale til følgende konfiguration :

Bundkort : MSI K8N-NEO 2 PLATINUM ( socket 939 )
CPU : AMD 64 3500+ ( socket 939 - 0.09 micron )

Jeg læste at socket 939 understøtter dual channel ram?
Har også hørt at pc3200 ram skulle være gode men hvilke?
( der er jo en hel hær af varianter inde på www.edbpriser.dk )

På forhånd tak,
WD

Fra : /Ole

Dato : 27-10-04 12:24

Af mærke kan jeg kun anbefale Kingston.

/Ole

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-10-04 15:37

/Ole wrote:

> Af mærke kan jeg kun anbefale Kingston.

Kingston anvendes af førende mærkevareproducenter...

Jesper G. Poulsen

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 27-10-04 14:14

On Wed, 27 Oct 2004 03:57:02 +0200, "WhiteD" <[Lala]WhiteD@mail.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jeg læste at socket 939 understøtter dual channel ram?
>Har også hørt at pc3200 ram skulle være gode men hvilke?

Hej

Jeg ville vælge nogle Geil pc3200.

2 stk. 512 Mb til ca. 695,- pr. stk.

De er faktisk allerede indkøbt til formålet.

De er jo ret billige.

Jeg har fundet flere review af 'Geil pc3200 Value' med google.

De er ret gode til prisen.

mvh

John

Fra : Zulu

Dato : 27-10-04 18:35

WhiteD wrote:
> [...]
>
> Jeg læste at socket 939 understøtter dual channel ram?
> Har også hørt at pc3200 ram skulle være gode men hvilke?

2x512 mb Crucial Ballistix PC3200 så er du godt kørende.
Sørg for at købe CL2 (Cas2) ram (fx Ballistix ), det giver bedre ydelse.

Zulu

Fra : WhiteD

Dato : 29-10-04 17:00

"Zulu" <zulu@.N.O.S.P.A.M.toughguy.net> skrev i en meddelelse

> 2x512 mb Crucial Ballistix PC3200 så er du godt kørende.
> Sørg for at købe CL2 (Cas2) ram (fx Ballistix ), det giver bedre ydelse.
>
> Zulu

vil du anbefale DDR eller DDR II i Crucial Balistic?

Mvh WD

Fra : Zulu

Dato : 29-10-04 17:08

WhiteD wrote:

> vil du anbefale DDR eller DDR II i Crucial Balistic?

Du har vist lidt lektier for mht. ram-standarder...

Indtil videre er det kun Intels 915 og 925 chipset, der understøtter DDR2,
så det skal selvfølgelig være "almindelige" DDR til dit AMD64 mb.

Zulu

Fra : WhiteD

Dato : 29-10-04 17:37

> [...]

> Indtil videre er det kun Intels 915 og 925 chipset, der understøtter DDR2,
> så det skal selvfølgelig være "almindelige" DDR til dit AMD64 mb.

Jeg håber dælme ikke jeg skal læse meget mere, jeg har helt firkantede øjne

Det var dælme godt jeg fik spurgt om dette, tusind tak for dit svar

Mvh WD.