sexikon
Fra : Brian Olsen

Dato : 14-05-01 09:25

hej alle!

I kender sikket subj. i bogform (ellers kan den findes på bibloteket under
sexualvejledning)
Men findes der noget ligende online?

Jeg gik nemlig og legede lidt med tanken om at selv bygge sådan et
opslagsværk

Jeg fik egentlig ideen, da jeg hørte en politikker fable om at unge idag fik
al deres sexualundervisning fra nettets pornosider.
Det er egentlig en skam, med de muligheder man har for at konstruere noget
brugbart på nettet idag.

hvad synes i om ideen? - en sexualundervisning online
Hvor kan man få faglig hjælp til at kreere sådan noget. Det skulle jo gerne
være koretkte oplysninger!

mvh.

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-05-01 09:37

Brian Olsen wrote:

> Jeg fik egentlig ideen, da jeg hørte en politikker fable om at unge idag fik
> al deres sexualundervisning fra nettets pornosider.

Det var så vidt jeg husker: Lone Jalsinkaya (Mimi Stilling Jacobsens
stedfortræder) som sagde det.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine

Fra : Brian Olsen

Dato : 14-05-01 10:09

> Det var så vidt jeg husker: Lone Jalsinkaya (Mimi Stilling Jacobsens
> stedfortræder) som sagde det.

hmm, så er der åbentbart flere der har sagt det, for det jeg hørt var udtalt
af en mand!

Fra : TDJ

Dato : 14-05-01 15:48

"Brian Olsen" <BO3423@ehs.dk> wrote in <3aff9640@news.ehs.dk>:

>hej alle!
>
>I kender sikket subj. i bogform (ellers kan den findes på bibloteket
>under sexualvejledning)
>Men findes der noget ligende online?

Man kan aldrig gå fejl på

   http://www.sexuality.org/

Om der findes noget på andre sprog end engelsk ved jeg ikke.

.... men denne side bliver vel også sorteret fra hos bonerte
bibliotekarer i Birkerød...

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 14-05-01 15:47

"Brian Olsen" skrev

Hej Brian

> I kender sikket subj. i bogform

Næ.

> Men findes der noget ligende online?

Jeg vil påstå at der findes en del online, som er meget bedre.

det du vil vide noget om, napper du søgemaskinen i stedet for.

Søg f.eks. efter "oral sex", så får du et par sider med links.

den er blevet "opkøbt" af sundhedsguiden.dk.

Hvis du søger efter "seksualitet" på google.com, siger søgemas-
kinen at der findes ca. 23000 links.

> Jeg gik nemlig og legede lidt med tanken om at selv bygge sådan
> et opslagsværk

Fint, er du skrap til engelsk, skal du bare begynde at oversætte
det du har lyst til fra sexuality.org, så skal jeg nok smide det
på en hjemmeside (jeg har skrifteligt fået lov til at oversætte
deres sider og benytte dem til en dansk udgave af deres site, blot
jeg linker til den originale side).

> Jeg fik egentlig ideen, da jeg hørte en politikker fable om at
> unge idag fik al deres sexualundervisning fra nettets porno-
> sider.

Tjah, det må være en politiker som ikke kan sit kram og kender til
hvad diverse ministerier er indblandet i:

Du kan på dette link, læse mere om seksualundervisningen i folke-
skolerne:

"Sundhedsguidens lærervejledning og materiale til seksualunder-
visning er udarbejdet med støtte fra Undervisningsministeriet,
Storstrøms Amt, Fyn Amt, Viborg Amt, Århus Amt og Frederiksberg
Kommune."

"Her finder du nyheder, debatter og læseplaner inden for faget
sundheds- og seksualundervisning samt familiekundskab."

Emu.dk er lavet af Uni-c.dk og betalt af Undervisningsministeriet.

> Det er egentlig en skam, med de muligheder man har for at kon-
> struere noget brugbart på nettet idag.

Det er bare at gå igang, er du frisk?

> hvad synes i om ideen? - en sexualundervisning online Hvor kan
> man få faglig hjælp til at kreere sådan noget. Det skulle jo
> gerne være koretkte oplysninger!

Hmm, det jeg faktisk synes er det største problem, er at det man
kan finde på nettet er skrevet af "fagfolk" og ikke mennesker som
selv nyder det de skriver om. Derfor synes jeg at sexuality.org
er god, for den er skrevet af almindelige mennesker og for almin-
delige mennesker.

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Müslix

Dato : 14-05-01 15:55

hi all!

I cannot write Danish but I hope I can be of any help:

there is a nice, instructional site called very-koi
Her Tutorials can be found at http://www.very-koi.net/projects.htm

vi ses

nils

Fra : Tomas O.

Dato : 08-06-01 06:42

"Brian Olsen" <BO3423@ehs.dk> skrev i en meddelelse news:3aff9640@news.ehs.dk...

Hej Brian

www.sexuality.org

Hilsen
Tomas O.

Fra : Tomas O.

Dato : 08-06-01 06:45

"Brian Olsen" <BO3423@ehs.dk> skrev i en meddelelse news:3aff9640@news.ehs.dk...

Hej igen..

Forleden var der igen en artikel om det i en af aviserne. En sexolog
som har en brevkasse på www.libresse.dk sagde at mange af dem der
skrev til hende i hendes sexbrevkase var unge og nogen af dme troede
man kan blive gravid ved at få sperm i munden.. *suk* En af de ting
der også slog mig ved hende udtalelser var at utroligt mange af de
unge piger var under 15 helt ned til 12 år og spurgte om ting som
analsex.. ??!!??

Så på dne ene side er alt for mange af de unge frygteligt uvidende og
på den anden side er de vist IMO lidt for tidligt ude med avanceret
sex.

Hilsen
Tomas O.