USB2 problem + SM-buscontroller?
Fra : Kristoffer

Dato : 26-10-04 07:58

Mine USB-porte burde være USB 2, men når jeg sætter en USB 2 ting i,
kommmer beskeden om at en højhastighedsenhed er tilsuttet en langsum
hub. Det er det samme ved alle porte.

I enhedshåndteringen er der to enheder jeg ikke kan finde en driver
til:
SM-buscontroller og USB-controller. Er det her problemet ligger og
hvordan får jeg det løst?

Bundkortet er et ASRock 775I65GV

Mvh
Kristoffer

Fra : Peter Schroeder

Dato : 26-10-04 11:08

"Kristoffer" skrev
> [...]
> til:
> SM-buscontroller og USB-controller. Er det her problemet ligger og

Win98 og ME Hér : http://www.asrock.com.tw/support/Download/dl_775i65gv.htm

Win XP har først usb2 support fra servicepack 1. Måske
du trænger til at opdatere windows?

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Zulu

Dato : 27-10-04 17:50

Kristoffer wrote:
> [...]
> til:
> SM-buscontroller og USB-controller. Er det her problemet ligger og

Husk at installere chipsetdriveren til dit bundkort. Du kan helt sikkert
finde den på producentens hjemmeside.

Zulu

Fra : Jesper

Dato : 29-10-04 10:50

k_karkov@hotmail.com (Kristoffer) wrote in message news:<40ed2f61.0410252257.3c062813@posting.google.com>...
> [...]
> til:
> SM-buscontroller og USB-controller. Er det her problemet ligger og

Hej Kristoffer

Selvom du gør det ovenstående med at køre servicepack 1 og installere
de korrekte og opdaterede chipset drivere virker det muligvis ikke
alligevel. Det problem havde jeg, men efter ret lang tids "trial &
error" fandt jeg løsningen.

Jeg satte de USB-enheder, som jeg bruger i porten og går derefter ind
i enhedshåndtering og opdatere driverne til "Universal Host
Controlleren" ved at lade windows søge på internettet. Derefter fik
jeg den længe ventede "Enhanced USB Host Controller" til at stå på
listen, hvilket er den der styrer USB 2.0 enhederne.

Forresten, så er det også vigtigt, at du slår USB 2.0 til under BIOS,
det kan være deaktiveret.

Håber det hjælper dig, det er nemlig et rigtig træls problem, men som
mange tilsyneladende har.

Mvh
Jesper