TextArea ?
Fra : Dennis Olesen

Dato : 25-10-04 19:53

Jeg har et TextArea felt som jeg gerne vil vide hvor mange ord og bogstaver
der er i dette hvordan gør jeg dette?. Jeg har oprettet et TextArea som
hedder A. Jeg har søgt på nettet men uden held ,så jeg håber der er nogen
som kan hjælpe.

Lige et spørgsmål mere ser java A(TextArea) som en string eller hvad ?

--
MVH
Dennis Olesen

En klog mand har sagt alt begyndelse er svært !

Fra : Thomas Bendsen

Dato : 25-10-04 20:52

In article <417d4b69$0$210$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
"Dennis Olesen" <olesenses@os.dk> wrote:

> [...]
> der er i dette hvordan gør jeg dette?. Jeg har oprettet et TextArea som
> hedder A. Jeg har søgt på nettet men uden held ,så jeg håber der er nogen

Hej Dennis

Hvis du med bogstaver mener karakterer (altså alle mulige tegn) er det
så nemt som
int charCount = A.getText().length()

(Bemærk i øvrigt at variable sædvanligvis navngives med lille
startbogstav, mens klasser navngives med stort startbogstav).

Hvis du rent faktisk mener bogstaver bliver det mere kompliceret (med
mindre jeg også overser noget). Det vil jeg kun rode mig ud i, hvis du
skriver igen og bekræfter at det er det du mener.

For at finde antallet af ord kan du gøre noget ala:
String[] words = A.getText().split("\\s");
int wordCount = words.length;

(Bemærk at split-metoden kræver en rimeligt ny version af JRE)

> Lige et spørgsmål mere ser java A(TextArea) som en string eller hvad ?

Hvis jeg forstår dig rigtigt så kan det vel ikke udtrykkes klarere end
at java betragter A som et TextArea, som i sidste ende er et Object.

--
MVH
Thomas Bendsen

Fra : Dennis Olesen

Dato : 26-10-04 05:10

Tak for de gode svar. I det første spørgsmål mente jeg godt nok antal tegn
ups.