opdatere drivers til bundkort
Fra : Peter Holm

Dato : 25-10-04 15:23

hejsa
inden jeg kaster mig ud i det store projekt vil jeg lige høre om der er
nogen risiko forbundet med at opdatere bundkort-drivere?

Jeg har et epox 8rda+ med nForce2 chipset.
Kigger jeg feks i enhedshåndteringen under IDE-controller ser jeg at
driveren er den fra 13-11-2002 version 5.10.2600.307.

Kigger jeg så på nvidias side
http://www.nvidia.com/object/nforce_udp_winxp_5.10
ser jeg at nyeste driver til nForce platform er released september 17. 2004
og IDE-controlleren har version IDE NVIDIA driver 4.46 (WHQL)

Downloader jeg den driver der linkes til på Epox's side ud for mit bundkort,
får jeg denne:
nForce_4.27_WinXP2K_WHQL_international

Med andre ord - jeg er meget forvirret over disse driver-betegnelser. Hvad
er nyt? Hvad er gammelt? Og ikke mindst - hvad skal jeg installere?

Kan nogen kaste lys over dette ?

Mvh
Peter

Fra : Sune Storgaard

Dato : 25-10-04 16:06

Peter Holm wrote:

> Downloader jeg den driver der linkes til på Epox's side ud for mit
> bundkort, får jeg denne:
> nForce_4.27_WinXP2K_WHQL_international

Det er anden nyeste driver , det er 99.9999% sikkert præcis den som nvidia
tilbød tidligere, epox har blot ikke fået opdateret deres link/filer.

> Med andre ord - jeg er meget forvirret over disse driver-betegnelser.
> Hvad er nyt? Hvad er gammelt? Og ikke mindst - hvad skal jeg
> installere?

5.10 er den nyeste officielle og du bør installere den istedet, men mindre
du har en speciel grundt til andet, hvad jeg ikke umiddelbart kan se du har
..

Hent den her til XP!:
http://www.nvidia.com/object/nforce_udp_winxp_5.10

Modsat bios opdateringer kan du ikke ødelægge noget ved at bruge en forkert
driver, så gå du bare i gang. Læs dog lige install og release notes først.

Fra : Peter Holm

Dato : 25-10-04 21:10

> [...]
>
> Modsat bios opdateringer kan du ikke ødelægge noget ved at bruge en
> forkert driver, så gå du bare i gang. Læs dog lige install og

driverne er installeret.
Det krævede 6 boots at få maskinen igang igen med de nye drivere. Den frøs
ved hvert drev den fandt. Faktisk måtte jeg pille floppy helt fra før den
kunne starte. Der står jeg så nu. Tester senere om den _kan_ starte op med
floppy tilsluttet.

Mvh
Peter

Fra : Sune Storgaard

Dato : 25-10-04 23:04

Peter Holm wrote:

> [...]
> frøs ved hvert drev den fandt. Faktisk måtte jeg pille floppy helt
> fra før den kunne starte. Der står jeg så nu. Tester senere om den

Ups.. har aldrig været ude for noget lignende.. !

Du har selvfølgelig XP ? Antivirus aktiveret under installation ?
Virusbefængt ?

Du kunne nok have kommet lidt nemmere om ved det, ved at bruge "sidste gode
konfiguration" , systemgendannelse eller start i fejlsikret tilstand. Prøv
evt. uden IDE driverne.. lader til at de ikke helt spiller på dit setup..

Håber du får liv i skidtet igen :)