XP cpu og ram?
Fra : sls\(2770\)

Dato : 24-10-04 21:23

Hvis jeg køber en Atlon XP CPU til dette kort
http://www.chaintech.com.tw/tw/eng/product_spec.asp?MPSNo=13&PISNo=21
Kan jeg så beholde mine PC-100 ram, eller skal det være PC-133 ram?

Mvh Sid

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-10-04 21:47

sls(2770) wrote:

> Hvis jeg køber en Atlon XP CPU til dette kort
> http://www.chaintech.com.tw/tw/eng/product_spec.asp?MPSNo=13&PISNo=21
> Kan jeg så beholde mine PC-100 ram, eller skal det være PC-133 ram?

Det afhænger af din CPU. Hvis CPU har FSB266 skal du enten op på PC133
eller du må nedrosle CPU til FSB200.

Athlon XP fås op til FSB400 og så duer hverken bundkort eller RAM.

Jesper G. Poulsen

Fra : sls\(2770\)

Dato : 25-10-04 08:07

> Det afhænger af din CPU. Hvis CPU har FSB266 skal du enten op på PC133
> eller du må nedrosle CPU til FSB200.
>
> Athlon XP fås op til FSB400 og så duer hverken bundkort eller RAM.

Takker, betyder det at jeg skal have fat i en CPU der har FSB 200, hvis jeg
vil beholde mine PC-100 ram?
Findes Atlon XP Cpu med Fsb200 eller skal jeg have fat i en Troroughbred
cpu?

Mvh Sid

Fra : Brian Lund

Dato : 26-10-04 00:01

> [...]
jeg
> vil beholde mine PC-100 ram?
> Findes Atlon XP Cpu med Fsb200 eller skal jeg have fat i en Troroughbred

Nej, men så vidt jeg ved har de heller ikke lavet nogen "XP" CPU'er med
FSB100 (DDR200)...

Hvis du vil have en CPU der kører 200 skal du have en gammel Duron eller
Athlon.
Men du kan godt købe en XP-CPU der kører f.eks. 266 og køre den ved 200, du
får så selvfølgelig ikke så meget fart på...

Brian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-10-04 16:01

sls(2770) wrote:

> Findes Atlon XP Cpu med Fsb200 eller skal jeg have fat i en
> Troroughbred cpu?

Thoroughbred er også en XP. Det samme er Barton. XP er modellen,
navnene er core-typen.

Jesper G. Poulsen