Matr. nr.
Fra : Birthe Jensen

Dato : 24-10-04 12:21

Hej.
Hvordan er det nu med matrikelnumre.
Vi forudsætter at en ejendom fra tidernes morgen har matr.nr 1.
Ejeren sælger et stykke jord fra, som så får matr.nr. 1a, mens det
tilbageblevne stykke af hans ejendom fortsat beholder sit oprindelige
matr.nr.1.
Er det korrekt eller er jeg helt galt på den?
Nogle har fortalt mig at hovedejendommens matr.nr. ved frasalg af et stykke
jord bliver ændret, i det her tilfælde til 1a.
og det frasolgte får nr. 1b. Hvad er korrekt. Kan nogen hjælpe mig?
På forhånd tak for svaret.
Mvh.
Birthe J.

Fra : Jørgen Nygaard Siig

Dato : 24-10-04 13:55

Hej Birthe...

Her er det hele godt forklaret.
http://www.kms.dk/C1256AED004EA666/(AllDocsByDocId)/B18EFE1C2F67F9C9C1256B19004ECDF7?open

hilsen Anita

Fra : Michael Erichsen

Dato : 24-10-04 15:15

Birthe Jensen wrote:
> [...]
> jord bliver ændret, i det her tilfælde til 1a.
> og det frasolgte får nr. 1b. Hvad er korrekt. Kan nogen hjælpe mig?

Der er ikke entydighed på dette område. Jeg har ladet mig fortælle, at
nuværende matrikler i Tinglysning og i BBR ikke altid er ens : - (

Mvh Michael Erichsen

Fra : dannebrog

Dato : 05-11-04 09:22

Det sidste er det mest almindelige, men i Kbhvn. har man brugt at give nye
munre, altså udvide rækken af numre. Mit hus har f.eks. nr. 3169. Og er
altså først udskilt i ca. 1928.

M.v.h.

Ulrich

--