Marstal E2 14 HK
Fra : Preben Christensen

Dato : 24-10-04 10:09

Hej

Marstal E2 14 HK er der nogen her der ved hvor mange omdrejninger den sejler
med om det er 1:1 fra motor > revers gear og aksel
eller hvordan man beregner dette?

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Peter Chr. Jensen

Dato : 24-10-04 14:16

Jeg sejler selv med en F2 10 hk. og den køre med 1100 omd/min og der er
direkte træk igemmen reversen

mvh.
Peter Jensen

Fra : Preben Christensen

Dato : 24-10-04 22:34

Hej Peter

Det var lige det jeg skulle bruge er det ved fuld gas??

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Peter Chr. Jensen

Dato : 25-10-04 15:15

1100 omd/min er ved fuld gas
og den må efter fabrikkens forskrifter ikke komme derover

Havde selv en for lille skrue på og gik hel op på ca 1300 omd
men skiftede til en trebladet og kunne sejle samme fart ved ca halv gas

ps
motoren ligger i en Naver 29 og er vældig tilfreds med den

Fra : Preben Christensen

Dato : 25-10-04 20:27

Hej Peter

Hvor gammel er din motor og båd?
Har du billeder af den?

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Peter Chr. Jensen

Dato : 26-10-04 18:05

Motoren er en gammel sag fra 1963, som jeg renoverede i 1993 bare for at se
hvad den indeholdt. Dengang fik den nye ventiler og stempelringe efter en
let horning
af cylinderne som forørrig var original størrelse som fra ny.

Båden er som nævnt en sejlbåd fra 1978

Fra : Preben Christensen

Dato : 26-10-04 20:28

Hej Peter

Lige et spørgsmål mere
Hvor fik du stumperne fra dengang kan du huske det?
Kan man stadig få stumper til den motor og i så fald hvor henne?

Fra : Peter Chr. Jensen

Dato : 26-10-04 21:36

Man kan få alle reservedele til motorerne hos
Motorfabrikken Marstal
Havnegade 11
5960 Marstal
tlf. 62531219

ps.
jeg har den originale manual fra 63
der er alle delene i med res. nr.
og de gælder også i dag

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-10-04 23:38

Preben Christensen skriblede og skrablede følgende:

> Lige et spørgsmål mere
> Hvor fik du stumperne fra dengang kan du huske det?
> Kan man stadig få stumper til den motor og i så fald hvor henne?

Hmmm

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&frame=right&th=c2fafc55b48bc577&seekm=cdc7fa%241ccc%241%40news.cybercity.dk#link21

Claus