Familien Boysen på Lolland
Fra : Bengt Boysen

Dato : 23-10-04 16:40

Hej.
Jag heter Bengt Boysen och bor i Sverige. Jag är helt ny till det här med
efterforskning av släkten. Jag försöker att hitta mina släktningar. De
kommer från Maribo, tror jag, Lolland. Min far heter Knud Boysen, hans
syskon heter Sven, Karsten och Sonja. Min farfar heter Jakob Boysen och min
farmor heter Ellen Boysen, född Fredriksen.
Var börjar jag söka?? Tacksam för all hjälp.

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-04 18:40

Hej

Forsøg med nogle årstal. Det vil være en stor hjælp til de personer som
eventuel kan finde noget.

mvh

Carsten Fischer

Fra : Lars Foller Larsen

Dato : 23-10-04 18:56

Hej Bengt

Kan du ikke give nogen oplysninger om hvornår din far og hans søskende er
født
og hvornår din farfar og farmor er født, evnt gift,
så er der en mulighed for at søge i folketællingerne

mvh
Lars

Fra : Bengt Boysen

Dato : 24-10-04 23:19

Jag återkommer när jag har lite mer data.
mvh Bengt

Fra : Bengt Boysen

Dato : 05-11-04 17:02

Hej. Nu har jag lite mer information.
Min första information var lite bristfällig. Familjen har vuxit upp på
Lolland, men härstammar från sönderjylland och kanske tyskland. min farfar,
Jakob Boysen gjorde sin värnplikt i den tyska armén.

(Mor, Mikkelsen? , Århus, Danmark)

Boysen, Jakob, 6 augusti, 1914. Lögumkloster, Sönderjylland, Danmark.
(Tysk värnplikt, Fotsoldat, ingenjörstrupperna). Flyttade till Roslätt,
(Svedala) Sverige 1956?
Boysen (Fredriksen), Ellen, hustru.

(Barn)
Svend, Aage, född 29 december, 1938. Maribo, Gardehusar, Naestved
Knud, Egon, född 27 augusti, 1940. Rödby, Konfirmerad i Halsted kirke.
Sonja, Irene, 1951
Karsten, Fredrik, 27 april (1955 el. !956?)

Fra : Bengt Boysen

Dato : 05-11-04 18:16

Hej. Jag tror att min farfars far var tysk soldat.Hur finner jag ut vilka
soldater som var stationerade kring Århus eller Lögumkloster kring november
1913?

(Min farfars mor, Mikkelsen? , Århus, Danmark)

(Min farfar), Boysen, Jakob, 6 augusti, 1914. Lögumkloster, Sönderjylland,
Danmark.
(Tysk värnplikt, fotsoldat, ingenjörstrupperna). Flyttade till Roslätt,
(Svedala) Sverige 1956? Avliden.
(Min farmor) Boysen (född Fredriksen?), Ellen, hustru.

Svend, Aage, född 29 december, 1938 i Maribo, Danmark. Värnplikt,
Gardehusar, Naestved, Danmark
Knud, Egon (Min far), född 27 augusti, 1940 i Rödby, Danmark. Konfirmerad i
Halsted kirke. Højreby Kommune, Lolland-Falster Stift.
Sonja, Irene, 1951, troligen född i Sverige. Avliden.
Karsten, Fredrik, troligen född i Sverige, 27 april (1955 el. 1956?)