Ram Problemer på et Gigabyte Bundkort
Fra : Kenneth

Dato : 22-10-04 16:28

Hej NG
Er ved at rode med en gammel maskine for en kollega. ( Død HDD)
Ny HDD, og genindlagt XP. Alt Virker. MEN.......
Inden formateringen sad der en 128 og en 256 Mb klods Pc133 i.
Efter, vil det L.... bundkort ikke kendes ved 256 klodsen.
Har prøvet den i 2 andre maskiner hvor den virker fint ? + Har derefter
prøvet at sætte en anden klods i (magen til) Den vil det heller ikke kendes
ved ???
2 x 128 virker fint. Sætter jeg kun 256 klodsen i starter maskinen slet
ikke.
Bundkortet er et Gigabyte. GA-WMM7 rev. 2.0, med en celleron 533 MHz cpu.
Hvad sker der ??
Nogen med en god ide....

Vh. Michael.

Fra : Kent-TotalComputer

Dato : 25-10-04 15:58

Hej Michael.

Der er bundkort der ikke virker med bestente ram bloke. For eks. fungerer
MSI bundkort og Samsung ram ikke serlig godt sammen.
Jeg har været inde på dit bunkorts hjemme side
http://tw.giga-byte.com/Motherboard/Products/Products_GA-6WMM7.htm Men de
skriver ikke noget om hvilken ram bloke det understøtter.

--
MVH Kent

http://www.totalcomputer.dk

Fra : Kenneth

Dato : 25-10-04 22:16

Hej Kent

Niks det kan det ikke være, da bundkortet HAR kunne se den før.
Eneste forskel, er at jeg har skiftet Hdd og geninstalleret XP ( 2 gange )
Desuden har jeg prøvet med 2 forskellige mærker ram klodser.

Fra : Kent-TotalComputer

Dato : 26-10-04 15:08

Hej Kenneth.

Vist maskinne ikke kan se dem når den starter op, så har det ikke noget med
Windows at gøre. Vist det er tilfældet så prøv at ta HD'en fra og se om det
gir nogen resultat.