Asus bundkort
Fra : JH

Dato : 22-10-04 16:26

Fornyligt har jeg opdateret BIOS'en i mit bundkort (Asus P4P800). Der er
sket to mærkelige ting:

1) Blæser kører nu med fuld skrue (DET LARMER!), istedet for at regulere
hastigheden ift. varmen. Der er installeret en køler med termostat.

2) Når jeg går ind i BIOS under hardware monitor, er det som om
blilledet fryser i ca. 5 sek. ad gangen. Hvis jeg fx trykker "pil ned",
så går der et stykke tid før den reagerer.

Nogen ideer til hvad der er sket?

Mvh
Jeppe

Fra : Leony

Dato : 22-10-04 21:36

"JH" <spam@spam.com> skrev i en meddelelse

> Fornyligt har jeg opdateret BIOS'en i mit bundkort (Asus P4P800). Der
> er sket to mærkelige ting:
> Nogen ideer til hvad der er sket?

Måske en bug, eller 2, i BIOS.

Hvis der ikke var en særlig anledning til at flashe, så flash emd den
gamle BIOS igen - så burde alt blive som før.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 23-10-04 12:22

> [...]
> fryser i ca. 5 sek. ad gangen. Hvis jeg fx trykker "pil ned", så går der

Jeg ved ikke med det sidste, men det første er fordi den ny bios som default
har slået strømstyring af blæserne fra.
Du skal selv sætte det i bios, efter en flash.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 25-10-04 08:22

Husk også at "defaulte" ALLE opsætningerne - ellers virker den nye bios
software ikke ordenligt.

Hilsen

Jacob

Fra : JH

Dato : 25-10-04 13:01

Jacob Jørgensen wrote:

> Husk også at "defaulte" ALLE opsætningerne - ellers virker den nye bios
> software ikke ordenligt.

Nu prøvede jeg at flashe med version 1017, der skete nøjagtig det samme
som med 1018. Nu kører jeg med version 1016, det ser ud til at virke.

Måske skulle jeg prøve at flashe til 1018 igen og vælge default
settings, måske virker det.

Mvh
Jeppe