batteri til 3310 en tur i fryseren?
Fra : Poul Johannsen

Dato : 22-10-04 13:09

Hej

Har et batteri til en 3310, som jeg synes løber lidt hurtigt tør for strøm.
Jeg har hørt at man kan lægger batteriet i fryseren i 24 timer og lader det
tør i stuetemperatur bagefter.
Skal man lægger batteriet i en frysepose først eller lægger man bare det ind
i fryseren?

Mvh Poul

Fra : Jan

Dato : 22-10-04 13:27

Til dette kan man kun svare: "God fornøjelse og god weekend". Resulatet
plejer at blive bedst, hvis man først blender batteriet, derefter hælder man
resterne i en stegepose og bager det med 200c i 6 timer, da du således får
en batterikapacitet på 1200mA. Hvor besynderligt, det end lyder, kan du
direkte gange bagetiden (i timer) med grad-antallet på ovnen!

Fra : John

Dato : 22-10-04 14:34

"Jan" <someone@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en batterikapacitet på 1200mA. Hvor besynderligt, det end lyder, kan du
> direkte gange bagetiden (i timer) med grad-antallet på ovnen!

ROTFL

Mvh

John

- hvis det er et Nokia batteri, får han vel nogle gode finsk-brød ud af det

Fra : J

Dato : 26-10-04 21:27

Det kan ikke lade sig gøre det med fryseren ;)

Du kan prøve hvis du har mulighed for det at lade det fuldt op og aflade
det. Prøv det 3 gange i træk. Virker det ikke, så kan batteriet ikke mere.

En tommerfingerregel for nokia 3310 batterier. 2-3år MAX. Derefter bør du
skifte batteri. Mere koster de heller ikke.

Mvh. J

Fra : Olsen

Dato : 22-10-04 14:41

"Poul Johannsen" <poul-johannsenNO@SPAMrnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> tør i stuetemperatur bagefter.
> Skal man lægger batteriet i en frysepose først eller lægger man bare det

Næ du ligger det bare i fryseren i ca. 3- 4 timer og så lader det tørre godt
inden du sætter det i laderen i ca 12 timer.
derved aflader du batteriet totalt før ny opladning

/steff