København
Fra : Arntzen Kjetil Rørtv~

Dato : 22-10-04 09:36

Jeg søker hjelp til å finne min tipp tipp oldefars første kone...
Elisabeth Christensen født 1770 i København (mulig 17.5.1769 i Slangerup i
Fredriksborg). De giftet seg 1791. Hennes mann Peder (Peter) Christensen
Lagaard fra Materup Ladegård er utdannet toller (Jurist) i 1791 og han
gifter seg på nytt 1793

Jeg undres på om det korte ekteskapet, 2 år, skyldes skilsmisse eller død,
kanskje død p.g.a. vanskelig fødsel? De bodde hele tiden i København
(sannsynlig), i allefall er han bosatt i bosatt i København i1793.
Han er utdannet jurist i 1791 og jobber som toller i 1791/92, men er
lysestøber i 1796 (Borgergade)og jobber en tid the handler. I 1802 er han
kongelig tollbetjent.

Kan noen hjelpe meg å finne informasjon om Elisabeth Christensen født 1770

--
Kjetil Rørtveit Arntzen
Solduggsvingen 10, 6518 Kristiansund

Fra : Arntzen Kjetil Rørtv~

Dato : 22-10-04 09:41

Fra en av Peders koner skal der være en linje til Kaas. Peters sønn besøkte
alltid slottet når han reiste fra Norge til familiebesøk i København ( Peter
annen kone heter Sofie Elisabeth Cathrine Jørgensen og var antagelig født i
1769 hvor? han ble andre gang trolovet i 30.9.1792 og gift i 16.9.1793, og
hun tituleres madam..., dog er her ingen forlovere verken ved trolovelse
eller giftemål)

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 23-10-04 20:24

"Arntzen Kjetil Rørtveit" <arntzek@frisurf.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> kongelig tollbetjent.
>
> Kan noen hjelpe meg å finne informasjon om Elisabeth Christensen født 1770

Om Elisabeth kan jeg ikke hitte mere på www.familysearch.org, men til
gengæld er
der lidt oplysninger om Peter:
Peder Lagaard
Male Family

Event(s):
Birth: 1766 Gravelunde, Horsens, Skanderborg, Denmark

Christening:
Death: 24 SEP 1841

Burial:

Måske kan du bruge disse oplysninger til at følge ham i lægdsrullerne,
og du kan kigge efter skifter efter ham, måske er du heldig at finde
stien frem til Elisabeth.

Mvh.Bodil.

begin 666 spacer.gif
M1TE&.#EA"@`*`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````*``H`0 ((A(^IR^T/
$8RL`.P``
`
end

Fra : aafe

Dato : 23-10-04 20:56

Hvis nogen - der ellers ikke har mulighed for det - kunne tænke sig,
at se sig om i *gratisprogrammet* PhpGedView ver. 3.2 beta 4, på dette
beta-stadie, er der her i aften (lørdag) og i morgen (søndag) mulighed
for at logge ind som visitor her: http://aafe.yi.org:8080/pgv3.2b4/

brugerid: visitor
password: visitor

Ved at logge ind som visitor bliver du præsenteret for data fra den
almindelige US presidents.ged, men formålet er blot, at få et indtryk
af, hvad status pt. er på PhpGedView.

med venlig hilsen

Arne

Fra : Lars Foller Larsen

Dato : 23-10-04 21:09

Skulle den have været her Arne ?

Lars

Fra : aafe

Dato : 23-10-04 21:46

On Sat, 23 Oct 2004 22:08:50 +0200, "Lars Foller Larsen" wrote:

>Skulle den have været her Arne ?

Nej, det er absolut en fejl. Jeg havde ikke fået givet indlægget et
subject. Og egentlig undrede jeg mig over hvor indlægget var blevet
af, men gik så ud fra at det var gået tabt - og derfor ser jeg det
først nu.

Jeg laver lige en kopi og sender det igen, hvorefter jeg trækker dette
fejlplacerede indlæg tilbage.

med venlig hilsen

Arne

Fra : Lars Foller Larsen

Dato : 23-10-04 21:07

Hvis man søger FT for Lagaard / København er der et hav af hits, bla denne

Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Rosenborg Kvarter, Rosenborg Kvarter, , Matr. 192,
1159, FT-1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Peder Lagaard, 36, Gift, Huusfader, Kgl.Toldbetj.,
Sophie Elisabeth Cathrine Jørgensen, 29, Gift, hans Kone, ,
Sophie Marie Elisabeth [Lagaard], 7, Ugift, deres Datter, ,
Stephan Didrich Christian [Lagaard], 5, Ugift, deres Søn, ,

mvh
Lars Foller Larsen

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:417aafb4$0$248$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...