Chikane på mobiltelefon.
Fra : Ukendt

Dato : 21-10-04 18:05

Har en Siemens S55 telefon med Telmore abbonement, og en tidligere ven jeg
er blevet ret uvenner med er nu begyndt at chikanere via SMS'er til mit
nummer.

Kan man på nogen måde få spærret, så jeg ikke kan modtage sms'er eller
opkald fra hans nummer ?
Vil så nødigt skifte nummer pga. 1 røvhul.
--
Med venlig løvehilsen Søren 'HDI' Wind

Fra : BorreBoy

Dato : 21-10-04 19:39

"Søren H. Wind - 8723" <wind(a)2o6.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opkald fra hans nummer ?
> Vil så nødigt skifte nummer pga. 1 røvhul.

Meld ham da til politiet.

Fra : Jean

Dato : 22-10-04 11:49

Søren H. Wind skrev:
> Vil så nødigt skifte nummer pga. 1 røvhul.

Næste gang din "kammerat" ringer, så siger du bare, at hvis du modtager en
eneste SMS mere med chikane, eller et eneste opkald, så går du til politiet.

SMS'erne er et godt bevis. Og politiet kan tjekke, hvor mange SMS'er og hvor
mange gange han har ringet.

Chikane er ulovligt.

Mvh Jean
--
I tvivl om nethandel?
Tjek: www.net-tjek.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-04 15:37

> Næste gang din "kammerat" ringer, så siger du bare, at hvis du modtager en
> eneste SMS mere med chikane, eller et eneste opkald, så går du til
politiet.

Er nu ikke meget for det, ... men hvis det kan blive ved truslen så er det
jo fint nok...
Er der virkeligt ingen alternativer ? med denne nymodens teknik.. ?

Fra : Jean

Dato : 22-10-04 18:50

Søren H. Wind skrev:
> Er nu ikke meget for det, ... men hvis det kan blive ved truslen så er det
> jo fint nok...

Du kan bare be' dem ringe til ham, og ta' en snak med ham... afskrækkelse er
mange gange forbyggende.

> Er der virkeligt ingen alternativer ? med denne nymodens teknik.. ?

Prøv og ring til dit teleselskab, og spørg om de kan blokere for nummeret.

Mvh Jean.
--
I tvivl om nethandel?
Tjek: www.net-tjek.dk

Fra : Anders

Dato : 22-10-04 15:48

Kontakt Telmore, og bede dem om at blokere for nummeret...

Ellers så kontakter du ordensmagten (politiet), og beder dem om at kontakte
din tidligere ven....

/Anders

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 24-10-04 10:32

> Kontakt Telmore, og bede dem om at blokere for nummeret...

Et teleselskab kan ikke blokere for indgående kald fra bestemte numre (eller
rettere sagt, de tilbyder det ihvertfald ikke).

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Qbic - [6400]

Dato : 24-10-04 10:57

Du skal gå ned på din lokale politistation og anmelde.

Når du først har indgivet en anmeldelse klapper fælden og du skal have
en usedvanelig god historie hvis den skal trækkes tilbage, men det er jo
ikke
tilfældet med dig.

Ingen operatørter her i Danmark kan give dig den service at fravælge 1
nummer,
det er kun muligt at fravælge en hel gruppe, eks. 90xxxxxx eller 70xxxxxx
nummre
pga at det er ret omfattende og det vil berøre alle kunder.

/ Qbic