Gummibåds ventiler
Fra : John Drage Thomsen

Dato : 21-10-04 01:29

Jeg er ejer af en stor (4,60 m) ældre gummibåd, af ukendt fabrikat,
men muligt militærmodel.

Den har 7 store luftkamre, hver med en ventil, der øverst er afsluttet
med et skruelåg ("bajonet-fatning") hvorpå er et ophøjet logo med AH,
som spidser lidt opad så det ligener et motorvejs-symbol.

Under dækslet er der ligesom en skakt i knapt 25 cm's bredde med en
sjrue og en fjeder i midten, som skal holde en gummiskive op mod
skaktens nederste kant.

Men disse gummiskiver har det med at blive "slidte" efterhånden, og
desværre ikke helt tætte. Gummiet bliver ligesom ujævnt.

Jeg synes at have søgt både højt og lavt og allevegne, men ingen synes
at kende hverken båden eller ventilerne. Dog har jeg været i kontakt
med Falck i Lyngby, og set samme ventil på deres "banan" (bruges ved
is-ulykker), men de laver selv de gummi-skiver, de måtte skulle
udskifte...

Er der nogle, der har et hint og/eller løsning? Skriv evt. på min
mail-adresse...

Venligst
John

sir_john@vip.cybercity.dk

Fra : HKN

Dato : 21-10-04 07:31

www.gummifabrikken.dk ??

Fra : Allan Hansen

Dato : 21-10-04 08:37

"John Drage Thomsen" <sir_john@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er ejer af en stor (4,60 m) ældre gummibåd, af ukendt fabrikat,
> men muligt militærmodel.
> Er der nogle, der har et hint og/eller løsning? Skriv evt. på min
> mail-adresse...

Det er måske en Zephyr. Sådan en har vi også haft. Prøv at kontakte
http://unisafe.dk/ De kan hjælpe med stort set alt i det maritime gummi.

Allan Hansen

Fra : John Drage Thomsen

Dato : 16-11-04 02:09

On Thu, 21 Oct 2004 09:36:37 +0200, "Allan Hansen"
<REMOVETHISenghans@post.cybercity.dk> wrote:

>"John Drage Thomsen" <sir_john@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>
>Det er måske en Zephyr. Sådan en har vi også haft. Prøv at kontakte
> [...]

Det er IKKE en Zephyr, og dem har jeg forlængst spurgt. Og de kan ikke
hjælpe med de pågældende ventiler.

En "kender" mente engang, at det var en tysk Wiking. Dem har ikke
kunnet finde, og har i min kvide skrevet til Viking i Esbjerg -
iøvrigt uden at få svar!

En anden "kender" mente at vide, at den stammede fra østigske Metzeler
- som jeg heller ikke kan få kontakt med.

Gummibåden selv ligner utroligt meget den, der forrige sommer var
"hovedperson" i DR-TV's serie om "Dykkerne", men henvendelser
forbliver ubesvarede.

Ligeledes er en tilsyneladende lignende båd på forsiden af et
Falck-Magasin fra engang i 80'erne (86?). Heller ikke Falck har lyst
eller evner til at svare.

Jeg er netop blevet gjort bekendt med, at Københavns Brandvæsen måske
også har haft sådan én, men jeg har endnu ikke fået kontaktet dem.

Venligst
John

Fra : Torben Larsen

Dato : 21-10-04 08:21

Hvad med at snakke med ham der laver pakningerne hos Falck ?? Jeg mener,
spørg ham om du kunne 'købe' nogen mod betaling til kaffekassen, eller
smørrebrød/kager til kaffen ?? Det ville da være oplagt, for så skal de jo
heller ikke ud for at hente dig i din flade gummibåd )

Torben Larsen
torben-larsen(snabela)webspeed.dk

Fra : Dag Deberitz

Dato : 21-10-04 14:35

> [...]
> udskifte...
>
> Er der nogle, der har et hint og/eller løsning? Skriv evt. på min

Hej John!
Jeg reparerer de fleste (=alle) typer gummibåder i Vestfold amt i Norge. Kan
du sænde mig nogle digitalbilleder af båden & ventilerne? Måske også af
pakningen der starter at blive frynset? Også med mål. Så skal jeg checke med
min reservedelsportefølje! OK? (Fjern "DELETE" i min mailadresse)

Divepartner Gummibåtversted & Dykkeskole
Dag Deberitz
dagbritzDELETE@online.no
P.B. 25, 3291 Stavern - "Nårvei"

DYKK-O-FON: 922 35777
Besøk mine fotoalbum med dykking, UV-foto, katter og annet:
http://community.webshots.com/user/busdiver_/
\!/
(@ @)
Alle evt. vedlegg samt mailstammen er virussjekket
med siste oppdatering av Trend MicroTm
PC-cillinTm Internet Security11(www.antivirus.com)