AO min maskine fryser
Fra : Paul Palludan

Dato : 20-10-04 18:15

Hej
Jeg er en "heldig" indehaver af password til online arkiverne. Jeg har
256 kb forbindelse 512 ram 1800 cpu. Jeg har forsøgt finde oplysninger
i Københavnske sognes kirkebøger.
Men inden jeg finder det rigtige blad så fryser min maskine. Jeg kan
hente ca 4 tif filer så sker det. Der er normalt ikke system problemer
her så jeg undrer mig. Har andre oplevet lignende?
Hvorfor så store TIF filer? Det hele er så langsomt. Er det kuns for
folk med megabitt forbindelser?
Hilsen Paul

Fra : Baertel

Dato : 20-10-04 18:25

Hej P.P.
Jeg er netop ankommet fra AO, hvor jeg har fundet oplysninger i Københavnske
sognes kirkebøger (med held).
Jeg havde problemer med langsomme tider og sider der frøs omkr. kl. 18. Men
efter nogen tid var siden tøet op.
Jeg kører et program i baggrunden som fortalte mig at der var stor
belastning på serveren, så der har nok været spidsbelastning lige før
aftensmaden.

Mvh baertel

Fra : aafe

Dato : 20-10-04 22:20

On Wed, 20 Oct 2004 19:24:40 +0200, "Baertel" wrote:

>Jeg kører et program i baggrunden som fortalte mig at der var stor
>belastning på serveren, så der har nok været spidsbelastning lige før
>aftensmaden.

Det kan vist ikke passe. Nu har AO eksperterne jo belært os om, at
kapaciteten på deres server og deres overdådige ADSL forbindelse er
fuldt ud tilstrækkelig, og at alle problemer skyldtes - hvad de kaldte
for - guerillakrig fra massedownloadernes side.

Det må være det program du har kørende i baggrunden der er defekt, for
den store ekspertise hos AO kan næppe tage fejl!

med venlig hilsen
Arne

Fra : Arne Feldborg

Dato : 21-10-04 07:18

aafe <intet@svar.dk> skrev Wed, 20 Oct 2004 23:19:58 +0200

>Det kan vist ikke passe. Nu har AO eksperterne jo belært os om, at
>kapaciteten på deres server og deres overdådige ADSL forbindelse er
>fuldt ud tilstrækkelig,

Det har AO nu altså aldrig påstået - tværtimod. De har bare konstateret
at det var hvad de nu engang kunne få bevillget.

>Det må være det program du har kørende i baggrunden der er defekt, for
>den store ekspertise hos AO kan næppe tage fejl!

Jeg troede ærlig talt ikke at du var hoppet på den.

Men måske kan du eller Bartel så lige forklare mig, hvordan han kan have
et program kørende i baggrunden der fortæller hvor stor belastning der
er på AO's server.????

--
mvh, A:\Feldborg

Folketællinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Baertel

Dato : 21-10-04 11:41

> Men måske kan du eller Bartel så lige forklare mig, hvordan han kan have
> et program kørende i baggrunden der fortæller hvor stor belastning der
> er på AO's server.????

Hej Arne
Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål. Men jeg kan fortælle at det da er
rigtigt at jeg bruger et program der løbende måler belastningen på min
forbindelse. Programmet viser hastighed v. send/modtag - Cpu-belastning -
Intranet: forsinkelse, trafik, tilstand - ISP: forsinkelse, trafik,
tilstand - Internet: forsinkelse, trafik, hastighed på toppen (peak speed) -
Den aktuelle forbindelse (AO): forsinkelse, belastning, gennemløb
(beregnet/anslået procent af max hastighed).
Mens jeg skriver har jeg forbindelse til AO's indgangsside og de aktuelle
målinger viser: Sidestørrelse: 60,1 kilobyte, Net Delay 43%, Site delay 57%.
Jeg kan desuden se forskellige rapporter for ofte besøgte steder (jeg
nulstillede igår). Men lige nu viser rapporten f.eks. forsinkelse: Mit eget
site 0 sec. AO 0,4 sec. - Hastighed: Mit eget site 400 kbps, AO ca. 180
kbps.

Jeg håber dette er fyldestgørende, elers kom igen.

Mvh
baertel

Fra : aafe

Dato : 21-10-04 14:41

On Thu, 21 Oct 2004 12:40:36 +0200, "Baertel" citerede:

Såvidt jeg forstår det citerede, må det være en eller anden i mit
killfilter, der åbenbart forsøger at kommunikere med mig.

med venlig hilsen
Arne

Fra : Arne Feldborg

Dato : 22-10-04 07:22

aafe <intet@svar.dk> skrev Thu, 21 Oct 2004 15:40:30 +0200

>Såvidt jeg forstår det citerede, må det være en eller anden i mit
>killfilter, der åbenbart forsøger at kommunikere med mig.

Lur mig om du ikke sidder og smuglæser.

Det lyder næsten som om du tror at du ved at putte en person i
Killfilter kan forhindre vedkommende i at skrive her i gruppen.

Men hvor om alting er, så har jeg kommenteret et indlæg i et offentligt
forum. Hvem der så efterfølgende læser mit svar, og hvem der ikke gør,
har jeg ikke nogen indflydelse på.

Fra : Bent Fleron

Dato : 22-10-04 08:36

Arne Feldborg wrote:
> [...]

> offentligt forum. Hvem der så efterfølgende læser mit svar, og hvem
> der ikke gør, har jeg ikke nogen indflydelse på.

Jeg er en af dem der læser dine indlæg med interesse, - jeg læser for
øvrigt også Arne E.'s indlæg og kommenterer på dem en gang i mellem. At
han så med sit åbenbart omfattende killfilter har bragt sig selv i en
situation hvor han hverken læser dine eller mine indlæg er jo hans
problem.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron.
For den der orker at sende en returmeddelelse

Fra : Harry Lund

Dato : 24-10-04 09:12

Ingen af svarene berører det som jeg tror det er.
Gå ned i sikkerhed f.eks. fra mellem til lavmellem. Det løser ofte "
frostproblemet".
Venligst

Fra : Paul Palludan

Dato : 24-10-04 17:03

Hej alle

Tak for svarene, specielt de to som svarede på det jeg spurgte om.

Jeg har løst mit problem ved at bruge programmet fra AOHackers. Min
maskine "fryser" ikke, og jeg kan gemme de downloadede sider. Jeg
fandt min indtastning, og har sparet mange opkald og forgæves download
fra AO ved hjælp af det program. http://www.aohackers.dk/

Hilsen

Paul