Lokationsbestemte services på almindelig G~
Fra : Sørensen

Dato : 20-10-04 10:14

Hej!

Jeg har hørt, at man I London eksepmeplevis kan sende en SMS til et bestemt
nummer, hvorefter man modtager en SMS retur med adressen på den nærmest
pub - altså en såkaldt lokationsbestemt service på en almindelig
GSM-telefon.

Når der ikke er indbygget GPS må det vel være noget med noget
maste-triangulering?
Kan man ikke gøre det herhjemme? Hvorfor er der så ikke nogen der gør det?

Tak for info!
VH Sørensen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-10-04 10:14

"Sørensen" <duvedikkehvem@hotmail.nixNej> wrote in message
> [...]
> nummer, hvorefter man modtager en SMS retur med adressen på den nærmest
> pub - altså en såkaldt lokationsbestemt service på en almindelig

Jeg tror at pubberne i London ligger tættere end nøjagtigheden af det
system.

--
mvh/rg. Christian

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 20-10-04 14:01

On Wed, 20 Oct 2004 11:13:30 +0200, "Sørensen"
<duvedikkehvem@hotmail.nixNej> wrote:

>Kan man ikke gøre det herhjemme?

jo

>Hvorfor er der så ikke nogen der gør det?

det gør /gjorde Orange

Fra : Jan

Dato : 21-10-04 08:27

Der er flere forskellige løsninger, hvoraf den fra Orange nok er den mindst
ukendte.... Problemet er, at danskernes (og tilsvarende landes)
betalingsvillighed er utrolig lille på dette område. Er det smart at få at
vide, hvor den nærmeste pub, frisør, benzinstation er?? Næppe, for kundernes
adfærd er helt anderledes.

Ziggy

Fra : Sørensen

Dato : 21-10-04 11:35

"Jan" <someone@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
> Der er flere forskellige løsninger, hvoraf den fra Orange nok er den
> mindst
> ukendte....

Ok, jeg kender end ikke den fra Orange..
Er der nogen tilgængelig nu, som du (og andre) evt. har links til - så vil
jeg lige undersøge en lille forretningsidé.

VH Sørensen

Fra : Jan

Dato : 21-10-04 13:59

Henvender idéen sig til privat eller erhverv?

Fra : Sørensen

Dato : 21-10-04 17:08

> Henvender idéen sig til privat eller erhverv?

Det er primært private.

VH Sørensen

Fra : Jan

Dato : 22-10-04 09:09

Så er det så vidt jeg ved kun Orange, der udbyder det i DK. Jeg kender ikke
kontaktpersonen. Fra øvrige udenlandske teleselskaber er det generelt
holdningen, at der IKKE er penge at hente på private LBS tjenester, da der:

1) Stilles store krav til tilmeldingsprocedurer
2) Ikke findes brugbare forretningsmodeller.

Til inspiration og information kan du finde mere på
http://cpa.telenor.no/cpa/ og kigge under CPA POS.

Fra : Morten S Hansen

Dato : 22-10-04 11:24

Forresten læste jeg på Roskilde Festivalen at Orange på The Glastonbury
Festival havde lavet et forsøg med at tilbyde lamper med GSM-sender som man
kunne montere på sit telt og så når man 'lettere beruset' ikke kan finde sit
telt - sender man bare en SMS til det og så blinker det!!

Ved ikke om det er en and - men tror det faktisk ikke!!!

Om det har kommercielt potientiale er dog mere tvivlsomt...

/morten

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-10-04 14:48

> [...]

> et bestemt nummer, hvorefter man modtager en SMS retur med
> adressen på den nærmest pub - altså en såkaldt lokationsbestemt

Mon ikke man skal skrive f.eks. gadenavn og "postnummer" i den SMS
man sender ?

Orange havde, dengang de hed Mobilix, adskillige ting man kunne finde
på den måde. F.eks. nummer til taxi osv.

http://såkadulæredet.dk/ => http://xn--skadulredet-x8as.dk/