Mobile Instant Messaging T630
Fra : Karsten Krambs

Dato : 19-10-04 12:52

Jeg har prøvet at få fat i
http://www.justyakchat.com/Phone/guide/guide.html

Men deres service er nede. Er der andre muligheder for Instant
Messaging på en T630.

--
Karsten

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 19-10-04 18:10

"Karsten Krambs" <snabelulrich@DONTSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har prøvet at få fat i
> http://www.justyakchat.com/Phone/guide/guide.html
>
> Men deres service er nede. Er der andre muligheder for Instant
> Messaging på en T630.

JA det er der da, en t630 har en mine venner funktion.

Yamigo.com har bla. en server du kan benytte.

--
Vh. Henrik Sørensen

Fra : Karsten Krambs

Dato : 19-10-04 20:05

On Tue, 19 Oct 2004 19:09:38 +0200, "Henrik Sørensen"
<spørg@efter-min-mail.invalid> wrote:

>JA det er der da, en t630 har en mine venner funktion.
>Yamigo.com har bla. en server du kan benytte.

Det ser bare ikke ud til at Tellmore understøtter det - iflg manual
skulle det dukke frem af sig selv, under "mine venner" hvis udbyder
understøtter det.

Nuvel, jeg tænkte nu også mest på en java app. der kunne kommunikere
med ICQ og MSN protocoller.

http://www.gamemobile.co.uk/iminstantmessenger.htm

Nogen der har prøvet ovenstående ?

--
Karsten

Fra : B.

Dato : 19-10-04 21:01

> JA det er der da, en t630 har en mine venner funktion.

Kan det bruges med MSN, og evt. hvordan ?

/Brian

Fra : Karsten Krambs

Dato : 20-10-04 04:11

On Tue, 19 Oct 2004 22:01:20 +0200, "B." <b_denmark@hotmail.com>
wrote:

> [...]
Det er ikke MSN eller ICQ protocol, og dur (måske kun) mellem Sony
tlf.

>Kan det bruges med MSN, og evt. hvordan ?

http://www.gamemobile.co.uk/iminstantmessenger.htm

Ifølge dette link ; Ja

Men software koster 9$ at prøve, ville være rart at høre om nogen
havde erfaring med det inden jeg hiver mit visa op af lommen.

--
Karsten

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 19-10-04 21:42

Henrik Sørensen wrote:

> Yamigo.com har bla. en server du kan benytte.

Noget du har prøvet og hvordan virker det?
Ville jo være smart at være online hele tiden, når man nu bruger GPRS
alligevel.

/Bjarke

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 20-10-04 20:56

Bjarke Ravn-Jonsen wrote:

> Noget du har prøvet og hvordan virker det?
> Ville jo være smart at være online hele tiden, når man nu bruger GPRS
> alligevel.

Ok har prøvet det med icq og msn, i et par dage nu... Det virker -men
går meget langsomt!
Ikke videre brugbart :/

/Bjarke

Fra : RpR

Dato : 20-10-04 17:08

Gratis Java klient til MSN og ICQ:

http://www.tipic.com/tipicme

Man skal bare have oprettet en bruger på deres server og så er der hul
igennem
Brugte den en overgang på min Nokia indtil jeg fandt Agile Messenger, som så
kun virker på Nokia S60.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Karsten Krambs

Dato : 20-10-04 19:15

On Wed, 20 Oct 2004 18:07:53 +0200, "RpR" <rpr@mopedgallery.dk> wrote:

>Gratis Java klient til MSN og ICQ:
>
>http://www.tipic.com/tipicme
>Brugte den en overgang på min Nokia indtil jeg fandt Agile Messenger, som så
>kun virker på Nokia S60.

Ser ikke ud til at T630 er supporteret.

--
Karsten

Fra : RpR

Dato : 22-10-04 14:02

> Ser ikke ud til at T630 er supporteret.

Det er skrevet i Java og burde så virke på samtlige mobiler med MIDP 1.0,
hvilket T630 også har. En jeg kender bruger det på sin T610.

Fra : Karsten Krambs

Dato : 22-10-04 20:25

On Fri, 22 Oct 2004 15:02:20 +0200, "RpR" <rpr@mopedgallery.dk> wrote:

>Det er skrevet i Java og burde så virke på samtlige mobiler med MIDP 1.0,
>hvilket T630 også har. En jeg kender bruger det på sin T610.

Ok, jeg læste blot et sted at T630 ikke supporterede TCP socket. Havde
jeg læst lidt videre kunne jeg se at de (måske) har fixet dette i en
nyere version.

http://www.tipic.com/node/view/139579

Nu har jeg downloadet filen og den ligger på min desktop.
Dumt spørgsmål - men hvordan får jeg den over i min telefon.

--
Karsten

Fra : Skypost

Dato : 21-10-04 07:33

http://www.e-messenger.net/

Fra : hh

Dato : 23-10-04 12:11

Hej
her er et java program som kan det og det er gratis at bruge
http://www.mjabber.com/
mvh H Cichosz