FT 1901 og 1906
Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 18-10-04 22:09

Hej NG!

Vi har på vort arkiv brug for en folketælling for Sahl Sogn, Ginding Herred,
Ringkøbing Amt, fra 1901 eller 1906. Imidlertid siger man på Landsarkivet
for Nørrejylland, at den ikke er disponibel.

Er der nogen her, der skulle ligge inde med en af dem, helst 1901, vil jeg
gerne høre fra jer!

Med venlig hilsen
Kurt Guldbæk
Vinderup Egnshistoriske Arkiv

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 30-10-04 11:37

On Mon, 18 Oct 2004 23:08:33 +0200, "Kurt Guldbæk" <k@g.s> wrote:

> [...]
>for Nørrejylland, at den ikke er disponibel.
>
>Er der nogen her, der skulle ligge inde med en af dem, helst 1901, vil jeg

I kan jo købe dem på mormonfilm. Det er så vidt jeg ved også den
eneste mulighed for 1906. Ifølge SAF's hjemmeside er de i gang med at
filme 1901 til mikrokort, så måske kommer den snart.
--
Lars J. Helbo
lars@helbo.org

Fra : Martin Henriksen

Dato : 31-10-04 16:08

"Lars J. Helbo" <lars@helbo.org> skrev i en meddelelse
> On Mon, 18 Oct 2004 23:08:33 +0200, "Kurt Guldbæk" <k@g.s> wrote:

Klip

> [...]
> eneste mulighed for 1906. Ifølge SAF's hjemmeside er de i gang med at
> filme 1901 til mikrokort, så måske kommer den snart.

Tja, bare det var såvel.
Jeg har netop spurgt om det samme i Viborg. Fik oplyst, at
man i forbindelse med besparelser stoppede optagelserne af
FT 1901 og 1911 og afskedigede medarbejderen.

Pudsigt nok oplyser man stadig under nyheder, på hjemmesiden,
at de laves !!!

Med venlig hilsen
Martin Henriksen
Albertslund

Fra : Arne Feldborg

Dato : 31-10-04 16:59

"Martin Henriksen" <exxmartin_h@privat.dk> skrev Sun, 31 Oct 2004
16:07:37 +0100

>Tja, bare det var såvel.
>Jeg har netop spurgt om det samme i Viborg. Fik oplyst, at
>man i forbindelse med besparelser stoppede optagelserne af
>FT 1901 og 1911 og afskedigede medarbejderen.

Såvidt jeg forstod det på mødet med AO er der tale om at man indtil
videre har stoppet kopieringen til- og salget af- mikrokort fra de to
tællinger fordi der blev fyret en medarbejder.

Men optagelserne af råfilm fortsætter og kopieringen til mikrokort vil
blive genoptaget senere. Jeg mener også man kan købe mikrokort nu, bare
man betaler prisen for nyoptagelser - men det er jo en helt anden snak.

Men iøvrigt er der da en del lokalarkiver der ligger med de to tællinger
på mormonfilm.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketællinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred