MSI KT880 Delta-FSR, er det ok ??
Fra : Peter

Dato : 18-10-04 16:07

Hej.

Skal jeg købe dette kort ??

http://www.msicomputer.com/product/p_spec.asp?model=KT880_Delta-FSR&class=mb

Jeg har tidligere spurgt på et ASROCK her i NG idag, men det blev ikke vel
modtaget, så jeg har kikket lidt videre.....

Positivt/negativt modtages gerne......

Fra : Brian Olsen

Dato : 18-10-04 17:03

"Peter" <1@a.dk> wrote in message news:d%Qcd.5016$2K.3452@news.get2net.dk...
> Hej.
>
> Skal jeg købe dette kort ??
>
> http://www.msicomputer.com/product/p_spec.asp?model=KT880_Delta-FSR&class=mb

Det er uden tvivl et udemærket board, jeg har lige læst den anden tråd og der igennem
set hvilke krav/behov du har.

KT880 chipsettet kører helt perfekt og stabilt her, dog på et Asus board A7V880:
<http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A7V880&langs=01>

Jeg har også kørt helt samme opsætning som nu bare med nForce2 chipsettet, og der
er ingen mærkbar forskel - den kan vist kun måles i nogle benchmark programmer.

Jeg kiggede også på MSI's board da jeg købte, men valget faldt på Asus af to grunde.
Min køler, en Zalman 7000B-Cu kræver at der er de 4 huller til monteringen omkring
cpu-soklen, hvilket der ikke er hos MSI. Den anden grund var placeringen af IDE
tilslutningerne, jeg har et full-tower kabinet med en DVD-brænder næst øverst, jeg
ville egentlig helst have haft den i øverste bås men kablet kan ikke nå derop, og det
ville være endnu værre på MSI-boardet hvor de er placeret helt i bunden.

Ellers er specifikationerne næsten ens på de to. Dog er det mærkeligt at MSI har
valgt 3 RAM sokler imod Asus 4, da boardet jo understøtter dualchannel. Det kunne
tyde på at MSI har haft problemer med at få boardet til at fungere under dual ram
med mere end 2 blokke af gangen.

Mvh
Brian Olsen

Fra : Brian Olsen

Dato : 18-10-04 17:13

"Brian Olsen" <nyhedFJERN@MIGdbmail.dk> wrote in message news:4173e943$0$77006$14726298@news.sunsite.dk...

> KT880 chipsettet kører helt perfekt og stabilt her, dog på et Asus board A7V880:
> <http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A7V880&langs=01>

Hov, jeg var lige ved at glemme det negative

Det var ret skuffende at Asus ikke har ofret en floppy-diskette med driverne
til S-ATA controlleren, så hvis du skal installere Windows på en S-ATA disk,
skal du selv huske at lave en diskette med driverne på.

Der ligger faktisk et fint program på CD-ROM'en der medfølger, som vupti lige
laver disken til dig, men det hjælper dig ikke meget hvis du ikke har en PC der
kan boote op i Windows, for programmet kun kører under Windows.

Men det var også hvad jeg har at sige negativt om Asus-boardet.

Mvh
Brian Olsen

Fra : Peter

Dato : 18-10-04 19:05

Vil denne ram være ok til det MSI kort jeg har valgt ??
MSI KT880 Delta-FSR

Kingston
512 MB PC3200 DDR400 - KVR400X64C25/512

Hvis ja, så kan jeg nemlig få det hele på et sted......

Jeg har hørt meget om forskellige ram der ikke vil køre med forskellige
bundkort.....
Så jeg er lidt på bar bund der.....

Mvh.
Peter

Fra : /Ole

Dato : 19-10-04 10:15

"Peter" <1@a.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis ja, så kan jeg nemlig få det hele på et sted......
>
> Jeg har hørt meget om forskellige ram der ikke vil køre med forskellige

Du kan roligt købe de RAM, ganske glimragende stænger, jeg har selv 1Bb af
dem.
Ang. bundbrættet, så kan jeg da sige, jeg har "lillebroderen" et MSI
kt6-delta og jeg er meget glad for det. Det er lækkert, man bare kan
opgradere Bios via nettet fra Windows, og så kører det bare.

Gdo fornøjelse med det.

/Ole