Hvilket bundkort er dette ?
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 17-10-04 22:26

Nogen der kan fortælle mig hvad dette er for et bundkort? (og gerne link til
producent/specs)!

* Intel Celeron 2,6 GHZ
* Motherboard: MS-6734.02 VIA KM400A w/ 6 channel Audio & LAN & USB 2.0&IEEE
& VGA (shared memory up to 64 MB, incl. AGP s

Umiddelbart ville jeg tro at det er et MSI (MIcroStar) men nummeret 6734 er
til Athlon processorer. Laver VIA chips til Celeron ?

Det er en kammerat der har købt en sådan TDC ting og vil have diskettedrev i
den og det er jo ikke noget problem, hvis der er controller på bundkortet,
men er der det ?

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/

Fra : Laziter [9440]

Dato : 17-10-04 22:43

"Michael Lund Sørensen" <laeses-ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den og det er jo ikke noget problem, hvis der er controller på bundkortet,

En hurtig søgning på google fortæller at det er MSI/Microstar som du selv er
inde på.
Ja VIA laver også chipsets til Intel CPU'er, min kæreste har en P3 med VIA
chipset på bundkortet.

Mvh
Benjamin

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 18-10-04 10:25

> (...) Min kæreste har en P3 med VIA
> chipset på bundkortet.

Wow - så kører hun ikke så stærkt, hva

// Yoc.

Fra : Leony

Dato : 18-10-04 13:59

> Umiddelbart ville jeg tro at det er et MSI (MIcroStar) men nummeret
> 6734 er til Athlon processorer. Laver VIA chips til Celeron ?

Er det en Celeron der sidder i bundkortet?
Kan der være sket en fejl?

Søgning på Google og på msi.com.tw giver links til disse boards:
KM4M-L KM4AM-L
som begge er SocketA.

MS bliver dog også brugt af Matsonic, men de har ikke nogle kort som
hedder 67xx.

> Det er en kammerat der har købt en sådan TDC ting og vil have
> diskettedrev i den og det er jo ikke noget problem, hvis der er
> controller på bundkortet, men er der det ?

Der er controller på KM4M-L & KM4AM-L , aå hvis kortet er sådan et, så
skulle det ikke give problemer.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 18-10-04 16:40

Leony skrev :
> "Michael Lund Sørensen" <laeses-ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse

> Er det en Celeron der sidder i bundkortet?
> Kan der være sket en fejl?

Det er jo det jeg tror. Jeg har ikke let adgang til bundkortet. En kammerat
har købt PC'en og beder om hjælp til montering af diskettedrevet. Men jeg
vil ikke sende ham ud og købe det før jeg ved om det kan bruges og jeg gider
ikke tage ud til ham og skille PC'en af.
Jeg har selvfølgelig bedt ham om at kontakte TDC og spørge dem.

> Søgning på Google og på msi.com.tw giver links til disse boards:
> KM4M-L KM4AM-L
> som begge er SocketA.

Netop, og ikke til Celeron.

> MS bliver dog også brugt af Matsonic, men de har ikke nogle kort som
> hedder 67xx.

> Der er controller på KM4M-L & KM4AM-L , aå hvis kortet er sådan et, så
> skulle det ikke give problemer.

Tak for hjælpen.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/

Fra : Leony

Dato : 18-10-04 21:37

> [...]
> diskettedrevet. Men jeg vil ikke sende ham ud og købe det før jeg ved
> om det kan bruges og jeg gider ikke tage ud til ham og skille PC'en

Det kan jeg godt forstå.
Evt kan han installere cpu-z, den vil give detaljer om processor:
http://www.cpuid.com/cpuz.php

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 18-10-04 23:24

Leony skrev :
> "Michael Lund Sørensen" <laeses-ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan jeg godt forstå.
> Evt kan han installere cpu-z, den vil give detaljer om processor:
> http://www.cpuid.com/cpuz.php

Det har han ikke styr på! Ellers en god idé.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/