Bundkort kan ikke finde alle ram
Fra : Emil J

Dato : 15-10-04 16:22

Hejsa

En af mine venner har et MSI K7T Turbo, med en XP2000. Han har 2x512 MB
SD-ram til computeren, men indimellem når han starter den, kan den finde
på kun at tælle op til 256, 512, eller et helt andet tilfældigt tal. Nogen
der har en idé om hvad dette kan skyldes.

Nyeste bios er installeret.

http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=100

/Emil J

Fra : FedeDorit

Dato : 16-10-04 08:46

"Emil J" <usenet@sletdettetvhus.dk> skrev i en meddelelse
newssfw3l4sxktj4yc@farscape-one.opasia.dk...
> [...]
> på kun at tælle op til 256, 512, eller et helt andet tilfældigt tal. Nogen
> der har en idé om hvad dette kan skyldes.

Muligvis en defekt/løs ramblok eller defekt bundkort....prøv med andre
ramblokke og hvis problemet forsvinder er det ramblokkene...hvis ikke kunne
det tyde på bundkort..prøv evt at nulstille bios osse...

Fra : Thomas Hansen

Dato : 16-10-04 08:55

On Fri, 15 Oct 2004 17:21:30 +0200, Emil J <usenet@sletdettetvhus.dk>
wrote:

> [...]
> på kun at tælle op til 256, 512, eller et helt andet tilfældigt tal.
> Nogen der har en idé om hvad dette kan skyldes.

Hej
Prøv at rengør rammodulet det kunne lyde som en løs forbindelse. Du kan
også købe noget kontakt spray og give den lidt ned i ram soklen. Du kan
også prøve at bytte lidt rundt på ram blokkene måske er det soklen der er
defekt.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"