legend koden...
Fra : Martin

Dato : 13-05-01 23:07

kan man sætte en class på legend koden?
Altså så det er fx en bestemt border ?

Dem som ik lige ved hvad legend koden gør, kan lige kigge her

<form action="cgi-bin/formmail.pl" method="post">
<fieldset>
<legend>Personlig Information</legend>
Efternavn: <input name="enavn" type="text" tabindex="1">
Fornavn: <input name="fnavn" type="text" tabindex="2">
Adresse: <input name="adresse" type="text" tabindex="3">
</fieldset>

Sourcen er lånt fra den GENIALE side www.webtip.dk som jeg gerne vil
kalde for den danske "version" af www.w3c.org

--
Bye for now Martin
http://www.lsv18.f2s.com

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-05-01 23:58

Mon, 14 May 2001 00:07:28 +0200, skrev Martin <martini@mailme.dk>:

>kan man sætte en class på legend koden?
>Altså så det er fx en bestemt border ?

Det kan da sagtens, når jeg prøver, så virker det fint, men glem
Netscape 4.x.

Undskyld, du er meget velkommen til at spørge, ellers var det jo en
lidt kedelig gruppe, hvis der ikke skete noget.

Men hvorfor prøver du (og andre der spørger om lign.) ikke bare?

Det er jo hurtigt testet, om det virker.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Martin

Dato : 14-05-01 00:19

On Mon, 14 May 2001 00:58:28 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> [...]

>lidt kedelig gruppe, hvis der ikke skete noget.
>
>Men hvorfor prøver du (og andre der spørger om lign.) ikke bare?

he... jo det kan man sagtens... men hvordan skal det stå i
stylesheetet..

>Det er jo hurtigt testet, om det virker.

Det havde jeg skam også i stylesheetet, men det virker baresens ik
*ie5.5*

--
Bye for now Martin
http://www.lsv18.f2s.com

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-05-01 00:38

Mon, 14 May 2001 01:19:19 +0200, skrev Martin <martini@mailme.dk>:

>he... jo det kan man sagtens... men hvordan skal det stå i
>stylesheetet..

>Det havde jeg skam også i stylesheetet, men det virker baresens ik
>*ie5.5*

..red   {border: 2px solid red}
</head><body>
<form action="cgi-bin/formmail.pl" method="post">
<fieldset>
<legend class="red">Personlig Information</legend>

Fra : Martin

Dato : 14-05-01 16:02

> [...]
> Fornavn: <input name="fnavn" type="text" tabindex="2">
> Adresse: <input name="adresse" type="text" tabindex="3">

He ja.. det har jeg også prøvet, men som du ka se er det kun teksten
omkring Personlig information der bliver rød..
Jeg ville gerne have den anden boks omkring hele fieldsettet der ska
være rød... kan det gøres ?

--
Bye for now Martin
http://www.lsv18.f2s.com

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-05-01 16:41

Mon, 14 May 2001 17:02:09 +0200, skrev Martin <martini@mailme.dk>:

>Jeg ville gerne have den anden boks omkring hele fieldsettet der ska
>være rød... kan det gøres ?

Ja da, men nu skrev du jo legend.

Her er de alle røde, så kan du jo bruge det du vil.

..red, input   {border: 2px solid red}
</head><body>
<form action="cgi-bin/formmail.pl" method="post">
<fieldset class="red">
</form>

med venlig hilsen
Knud