AMD64 3200+ og DUAL RAM
Fra : Ronnie

Dato : 14-10-04 17:45

Hej Ng

Jeg er 30 mm fra at købe min ny maskine, var nede hos forhandleren for
en time siden, for at blive enige om konfigurationen.

Jeg havde fået overbevist mig selv om, at jeg ville have en AMD64 3200+
og at jeg skulle køre DUAL ram 2x512 MB.

Forhandleren havde lidt svært ved at finde et AMD64 bundkort (ASROCK)
der supportede DUAL ram. Men så kom en af de andre medarbejdere, og
snakkede noget om, at når man kørte med en AMD64 processor, så udnyttede
man ikke DUAL teknologien. Så var det vist noget med, at nordbroen og
sydbroen ikke lå på MB, men var indbygget sammen med proceesoren ?????
(Her tog jeg mig i , at jeg bare stod og nikkede, uden at fatte en
klap).

1) Er det rigtigt, og jeg kan derfor bare glemme DUAL på AMD64 MB ?

2) Forkert gruppe måske, men prøver: Er der stor forskel på NN og mærke
RAM med samme specs (DDR 400), opvejer det prisforskel ?

Mvh Ronnie

Fra : Ronnie

Dato : 14-10-04 19:58

Ronnie <newsreader@FJERNmail-online.dk> wrote in

> [...]
mærke
> RAM med samme specs (DDR 400), opvejer det prisforskel ?

Hej Ronnie

Hvis nu du havde brugt 5 Min på google, så havde du fået svar på, at det
AMD64 socket 939 supportere DUAL channel, mens AMD64 socket 754 ikke
gør.

Mvh Ronnie

Fra : Thomas

Dato : 14-10-04 20:27

> Hej Ronnie
>
> Hvis nu du havde brugt 5 Min på google, så havde du fået svar på, at det
> AMD64 socket 939 supportere DUAL channel, mens AMD64 socket 754 ikke
> gør.

:)

Det er altid rart at få en sludder med sig selv.

*Thomas

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 15-10-04 18:07

> [...]
>
> Hvis nu du havde brugt 5 Min på google, så havde du fået svar på, at det
> AMD64 socket 939 supportere DUAL channel, mens AMD64 socket 754 ikke

Hej Ronnier

Det var kanon du lige kom med svaret - er selv tæt på at investere - men
vakler stadig. Tak!

// Yoc.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-11-04 01:04

Ronnie wrote:

> Hvis nu du havde brugt 5 Min på google, så havde du fået svar på, at
> det AMD64 socket 939 supportere DUAL channel, mens AMD64 socket 754

Du burde måske også tilføje at Dual channel ikke har samme gevinst på
et AMD-system som på et Intel-system, idet AMD's CPU'er er væsentligt
bedre designet (kortere pipeline -> mindre data der skal ligge klar i
diverse cache-område i tilfælde af fejlskud - > bedre ydelse/simpere
systemer, alt andet lige).

Jesper G. Poulsen